5 клас
Українська мова
Контрольна робота «Фразеологія»
1.Стійкі сполучення слів, які за значенням відповідають одному слову називаються:
а) фразеологією
б) лексикологією
в) фразеологізмом
г) неологізмом
2. «Говорити дурниці»- відповідає фразеологізму:
а) розбити глека
б) спіймати облезня
в) плести нісенітниці
г) винаходити велосипед
3. Укажіть речення, в якому вжито фразеологізм:
а) Хлопчик поставив книжку на верхню полицю, потім повільно опустив руки.
б) Під дахом нашої хати ластівки звили гніздо.
в) Після прибирання дівчинка винесла сміття з хати.
г) І зарубай собі на носі: більше сюди не приходь.
4. Поясніть значення фразеологізмів:
а) кіт наплакав-
б) біла ворона-
в) як риба у воді-
г) кусати лікті-
5. Установіть відповідність:
1. до душі припадати а) втекти
2. березової каші дати б) судити
3. п’ятами накивати в) покарати
4. замилювати очі г) подобатись
д) брехати
6. Джерело походження кожного фразеологізму-жива народна мова, окрім:
а) закладати фундамент
б) дати гарбуза
в) облизня піймати
г) підкласти свиню
7. Утворіть фразеологізми:
1. покласти зуби на а) носа
2. виводити на чисту б) скрипку
3. сунути свого в) носа
4. грати першу г) воду
д) допомогу
8. Утворіть антонімічні пари:
1. затулити рота а) тягнути за язик
2. умиватися сльозами б) пальцем не ворухнути
3. очей не одведеш в) викинути з голови
4. аж зі шкіри пнутися г) продавати зуби
д) глянути гидко
9. Підкресліть головні та другорядні члени речення.
Наша сусідка гостра на язик.