Даний матеріал допомагає систематизувати та узагальнити знання учнів з тем "Золоті сторінки далеких епох" та "Модернізм". Розвиває творче мислення, писемне мовлення, гуманістичний світогляд, уміння аргументувати власну точку зору.
Контрольна робота
за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм»
І варіант
Середній рівень
1. Яке культурне явище називають поняттям «Просвітництво»?
а) ідейний рух ХVІІІ ст.
б) стильову течію ХVІІІ ст.
в) художній напрям ХІХ ст.
г) художній напрям ХІХ ст.
(0,5 бала)
2. Письменник, у творчій біографії якого виокремлюють особливий період – «веймарський класицизм»
а) Ф.Кафка
б) М.Булгаков
в) М.Пруст
г) Й.В.Гете
(0,5 бала)
3. Головний композиційний прийом твору Й.В.Гете «Фауст»:
а) «театр у театрі»
б) віддзеркалення
в) ретроспекція
г) обрамлення
(0,5 бала)
4. Головна риса Мефістофеля:
а) щира закоханість
б) справедливість
в) проникливість
г) співчуття
(0,5 бала)
5. Персонаж твору Ф.Кафки «Перевтілення», що має ім’я
а) син
б) мати
в) батько
г) керуючий
(0,5 бала)
6. Виберіть НЕправильне твердження. Грегору властиві риси характеру
а) чутливість
б) відповідальність
в) делікатність
г) волелюбність
(0,5 бала)
7. Образ Воланда в романі М.Булгакова «Майстер і Маргарита» - це поетичне уособлення
а) покарання
б) співчуття
в) помсти
г) справедливості
(0,5 бала)
8. Явище, яке сатирично викриває М.Булгаков у «сучасних» розділах твору «Майстер і Маргарита»:
а) репресії радянської влади
б) кохання
в) систему лікування психічнохворих у СРСР
г) атеїзм
(0,5 бала)
9. Увідповідніть відповідність між висловлюванням та персонажем твору
1) «<…> кров давно ввійшла в землю. І там, де А Пілат
вона проллялася, уже ростуть виноградні грона» Б Воланд
2) «У нашій країні атеїзм нікого не дивує. <…> В Берліоз
Більшість нашого населення <…> давно перестала Г Ієшуа
Вірити казкам про Бога» Д Майстер
3) «<…> упаде храм старої віри й утвориться
Новий храм істини»
4) «Мій розум не слугує мені більше…»
(2 бали)
Достатній рівень
10. Визначте основні риси творчості Ф.Кафки
а) романтичні мотиви
б) екзистенціалізм
в) поєднання реальності з міфотворчістю
г) використання біблійних сюжетів та символів
д) підкреслено буденний, беземоційний опис фантастичних подій
(1,5 бали)
11. Особливості композиції твору М.Булгакова «Майстер і Маргарита».
(1,5 бали)
Високий рівень
10. Напишіть мінісудження (5-7) речень на тему «Людина – «смішний божок» (Мефістофель) або створіння, чиї діла й труди «ніяка вічність не поглине» (Фауст)?»
(3 бали)
ІІ варіант
Середній рівень
1. Видатний діяч німецького Просвітництва, друг просвітителя Й.В.Гете:
а) Г.Гейне
б) Е.Т.А.Гофман
в) Ф.Кафка
г) Ф.Шиллер
(0,5 бала)
2. Провідна ознака модернізму:
а) зображення конфліктів між бунтівною особистістю та консервативним суспільством
б) пошуки нових шляхів розвитку мистецтва, новаторство в області форми та змісту
в) відмова від символіки, складної метафоричності
г) зображення типового героя в типових обставинах
(0,5 бала)
3. Жанр твору Й.В.Гете «Фауст»?
а) трагікомедія
б) трагедія
в) драма
г) поема
(0,5 бала)
4. Ставлення народу до Фауста
а) вдячність
б) ворожість
в) зневага
г) глум
(0,5 бала)
5. У творі Ф.Кафки «Перевтілення» порушено проблему
а) людини й природи
б) людини й суспільства
в) людини й Бога
г) людини й цивілізації
(0,5 бала)
6. Смерть Грегора для родини
а) жертовна й героїчна
б) несподівана й незрозуміла
в) трагічна й фантастична
г) своєчасна й непомітна
(0,5 бала)
7. Велич Ієшуа в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита» полягає в
а) мужності
б) ствердженні справедливості
в) упевненості у своїй правоті
г) незалежності розуму й духу
(0,5 бала)
8. Історичний період, зображений у «сучасних» розділах твору М.Булгакова «Майстер і Маргарита»
а) кінець ХІХ ст.
б) післяреволюційні роки (1917-1923)
в) 1930-ті рр. ХХ ст.
г) 1950-ті рр. ХХ ст. (0,5 бала)
9. Установіть відповідність між персонажем і його дією
1) Грегор А «…стала просити не вбивати Грегора»
2) Грета Б «…безжалісно наступав і сичав, як дикун»
3) мати В «…ногою заштовхувала до кімнати будь-яку їжу»
4) батько Г «…сидить на портреті і не віддасть його нізащо»
Д «…вам нічого клопотатися, де діти ту погань…»
(2 бали)
Достатній рівень
10. Які філософсько-моральні проблеми розкриває роман Майстра?
а) зрадництва
б) влади і народу
в) морального злочину, скоєного під тиском страху
г) духовних шукань
д) морального вибору
(1,5 бали)
11. Наведіть три аргументи на доведення тези «Жанр твору Ф.Кафки «Перевтілення» - новела»
(1,5 бали)
Високий рівень
10. Напишіть мінісудження (5-7) речень на тему «Людина – «смішний божок» (Мефістофель) або створіння, чиї діла й труди «ніяка вічність не поглине» (Фауст)?»
(3 бали)
ВІДПОВІДІ:
І варіант: 1)А, 2)Г, 3)А, 4)В, 5)А, 6)Г, 7)Г, 8)Г, 9) 1Б, 2В, 3Г 4А, 10)Б, В, Д
І варіант: 1)Г, 2)Б, 3)Б, 4)А, 5)Б, 6)Г, 7)Г, 8)В, 9) 1Г, 2В, 3А, 4Б, 10)А, В, Д