Контрольна робота "Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення"

Про матеріал

Контрольна робота у двох варіантах містить тестові завдання, вправи на визначення граматичної основи речення, творче завдання. Мета: перевірити рівень засвоєння набутих знань, розвивати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці.

Перегляд файлу

Контрольна робота

Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення

Варіант 1

Завдання 1-6 – 0,5 б

1. Розділ мовознавства, який вивчає речення та словосполучення, називається:

А графіка

Б фонетика

В синтаксис

Г пунктуація

2. До словосполучень не належить:

А теплий день

Б співати голосно

В через поле

Г ніжна пісня

3. Укажіть словосполучення, у якому головне слово виражене іменником:

А вийти на галявину

Б опановувати знання

В читати книгу

Г жовте листя

4. Укажіть поширене словосполучення:

А на прохання читачів

Б випромінює радість

В урок зарубіжної літератури

Г схожа на бабусю

5. Лише словосполучення наведено в рядку:

А улюблений фільм, мати і батько, кращий за всіх

Б батьківська земля, степ квітував, калиновий кущ

В білі контури, цікавитися історією, чарівна сопілка

Г проти бурі, зустрітися з друзями, про театр

6. Речення:

А поєднує в собі два слова: головне та другорядне

Б називає предмет, явище або процес

В виражає закінчену думку

Г складається з поєднання слів самостійної та службової частин мови

7. Установіть відповідність:                              

1 розповідне речення

А) Хліб-сіль їж, а правду ріж (народна творчість).

2 спонукальне речення

Б) Як пахне хліб? Ви знаєте, як пахне хліб? (Л.Забашта)

3 питальне речення

В) Пахне хліб.

8. Установіть відповідність між членом речення та виділеним словом: 2б

1. підмет

А) Ту калину давно посадили батьки (М.Луків).

2. присудок

Б) Звозить осінь своє збіжжя (В.Ордань).

3. означення

В) Химерними візерунками лягли на шлях тіні акацій (О.Гончар).

4. додаток

Г) Місто було оповите спекою та духотою (О.Досвітній)

9. Визначте граматичні основи речення.                     

Подих широкого степового царства приносили з собою чабани (Олесь Гончар).

Як любо йти коханою землею і рідний вітер пити без кінця (В.Сосюра).

10. Зробіть синтаксичний розбір речення.                  

Теплий краплистий дощ застав птахів і людей серед поля (В.Земляк).

11. Напишіть 5-6 речень про весну з використанням різних за емоційним забарвленням та метою висловлювання речень, підкресліть граматичні основи.                                                                             


 

Контрольна робота

Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення

Варіант 2

Завдання 1-6 – 0,5 б

1. Граматична основа - це:

А підмет та додаток

Б присудок та обставина

В підмет та присудок

Г додаток та означення

2. До словосполучень не належить:

А весело жартувати

Б плавати в морі

В учорашнє свято

Г дід і баба

3. Укажіть словосполучення, у якому головне слово виражене іменником:

А побачити здалеку

Б гарна погода

В розказати у класі

Г створити школу

4. Укажіть поширене словосполучення:

А відповідати на питання

Б писати цікаві оповідання

В ходити в школу

Г випромінює радість

5. Лише словосполучення наведено в рядку:

А відвідати музей, сидіти поруч, гори та долини

Б високо стрибати, розповідати історію, плавати в морі

В біля річки, сонячний ранок, хлопець читає

Г тепло рук, місто і село, подарувати синові

6. Речення:

А поєднує в собі два слова: головне та другорядне

Б виражає закінчену думку

В складається з поєднання слів самостійної та службової частин мови

Г називає предмет, явище або процес

7. Установіть відповідність:                 

1 розповідне речення

А) Де ж гори? (М.Коцюбинський)

2 спонукальне речення

Б) Подивись на гори!

3 питальне речення

В) Слава народу, що йде у віках велетня сміливим кроком (М.Рильський).

8. Установіть відповідність між членом речення та виділеним словом: 2б

1. підмет

А) Ту калину давно посадили батьки (М.Луків).

2. присудок

Б) Звозить осінь своє збіжжя (В.Ордань).

3. додаток

В) Химерними візерунками лягли на шлях тіні акацій (О.Гончар).

4. означення

Г) Місто було оповите спекою та духотою (О.Досвітній)

 

9. Визначте граматичні основи речення.             

Топився зимовий сніг і болотними швидкими струмками збігав до сумного потоку (Н.Кобринська).

Бджола летить на всякий цвіт (народна творчість).

10. Зробіть синтаксичний розбір речення.       

Теплий краплистий дощ застав птахів і людей серед поля (В.Земляк).

11. Напишіть 5-6 речень про весну з використанням різних за емоційним забарвленням та метою висловлювання речень, підкресліть граматичні основи.                                                                     

 

 

docx
Додано
4 квітня
Переглядів
488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку