Контрольна робота "Лексика. Графіка"

Про матеріал
Контрольна робота для учнів 10 класу профільного рівня на тему: "Українська графіка. Українська лексикологія". 30 тестових завдань (розраховувала на 2 урока) Користуйтеся із задоволенням!!!
Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови. 10 клас.

УкраЇнська графіка. Лексикологія української мови

 

1. Визначте правильний варіант послідовного заповнення  пропусків у реченні __________ Чарльза Дарвіна, головною рушійною силою еволюції є __________

добір.


А По теорії, природній

Б За теорією, природний

В Згідно теорії, природний

Г У відповідності до теорії, природній

Д Відповідно теорії, природній


 

2. Немає лексичної помилки в рядку


А багаточисельні дзвінки

Б рішити завдання

В наступного разу

Г погляди співпадають


 

3. Фразеологізм через пень колоду має антонім


А далеко куцому до зайця

Б і кіт не валявся

В як курка лапою

 

 

Г мухи не зобидить

Д комар носа не підточить


4.Прочитайте речення.

Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


А вимкнути, незважаючи на, позачиняти

Б виключити, незважаючи на, позакривати

В вимкнути, не дивлячись на, позачиняти

 

Г вимкнути, незважаючи на, позакривати

Д виключити, не дивлячись на, позачиняти


5.Лексичну помилку допущено в рядку


А являється прикладом

Б скасувати конференцію

В непридатний до вжитку

Г зважати на правила


 

6.У якому рядку у всіх словах відбувається чергування о, е  з  і

А тінь, біль, річ, сіль, дерево                            Б  грім, хвіст, політ, дзвін, книга

В село, вісім, шість, ворота

 

7.Орфографічну помилку допущено в рядку

А виключити світло                            Г стерегтись автомобіля

Б  навколишнє середовище                Д привести до успіху

В заслуговує на увагу

 

8. Правил чергування у-в  не дотримано у варіанті

А Вірю я в правду свого ідеалу.                      В Яблуко м’яко скотилося у траву.

Б Уже доспіли яблука, груші.                          Г Була весна, удень пригрівало сонце.

 

9. Правил чергування  і-й  дотримано в усіх реченнях, ОКРІМ

А ріки й озера, спостерігає й описує               В фрукти й овочі, батьки й діди

Б  швидко йти, найбільш ймовірний               Г правда і кривда, сміх і сльози

 

10.Власну назву треба брати в лапки у всіх рядках, ОКРІМ

А цукерки Білочка                 Б видавництво Ранок     Д кінофільм  Зачарована Десна

В товариство Просвіта          Г урочище Святкове

11. Допущено лексичну помилку в рядку

А розгорнути часопис   Б відімкнути замок

В відкрити книгу    Г відкоркувати пляшку

Д виглядати з вікна

12.Немає лексичної помилки в рядку

 А молода юнка   Б приймати участь

В безглуздий абсурд  Г ставити питання

Д передовий  авангард

13. Паронімами є всі слова, ОКРІМ 

А вникати - уникати   Б промінь ─ пломінь

В  талан - талант    Г  розпещений - розбещений

Д  факт- фунт

14.  Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано пра­вильно

А  гідромасаж, імобілізація, Кассандра, Ватт;

Б   імітація, іподром, зуммер, ірреальний, кілька тонн;

В   інтер’єр, вар'єте, квартир’єр, Женев’єва, Руж’є;

Г   інтермецо, піца, брутто, бравісимо, карманйола.

15.   Позначте два рядки, у яких допущено помилки у вживанні подвоєних приголосних в іншомовних словах

А бароко, білль, долар, піца;

Б вілла, ванна, бравісимо, тераса;

В голандський, тона, маса, Таллін;

Г будизм, групето, колектив, імміграція;

Д комісія, Калькутта, клас, тераса;                                     

Е яффський, асоціація, ілюзія, нетто.

16. Прочитайте фрагмент тексту.

Уперше ступаючи на стародавню бруківку (1)В/вічного міста навесні 1837 року, Гоголь стає обожнювачем (2)Р/рима, його чудовим знавцем. Працюючи над (3)«М/мертвими душами», він часто полишає перо на своєму вузенькому пюпітрі й відвідує пам’ятки минувшини, розкішні (4)Р/римські палаци, а до улюбленого друга й порадника (5)К/колізею йде з мольбертом і фарбами.

З малої букви треба писати слово після цифри


А1

Б2

В3

Г4

Д5

 

 


17. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку


А принісши [приен'íсши], ллється [л':éц':á]

Б кігті [к'íгт'і], знання [знан':á]

В кігті [к'íгт'і], знання [знан':á]

Г ясний [йаснѝй], молотьба [молот'бá] 

Д джерело [д͡жеиреилó], просьба [прóз'ба] 

 


 

18. М’який знак на місці крапок НЕ треба писати в усіх словах рядка


А багрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят

Б вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик

В хустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин

Г русал..чин, спитаєш.., нен..чин

Д радіст..ю, лан..цюг, різ..бяр

 


 

19.Позначте рядок, в якому в усіх словах потрібно поставити апостроф (старий правопис)


А медв...яний, в...язь, дзв...якнути, комп...ютер;

Б п...юпітер, п...юре, краков...як, сузір...я;

В пор...ядність, фотоз...йомка, з...їхатися;

Г пів...яблука, безправ...я, міжгір...я,без...ядерний.


 

20. Через дефіс потрібно писати географічні назви:


А Пуща Водиця, Володимир Волинський

Б Скандинавський півострів, Білгород Дністровський

В Зелена Гура, Жовті Води

Г Залісся Перше, Кам'янець Подільський

Д Семи гори, Кривий Ріг


21. Укажіть рядок, у якому всі слова багатозначні. 


А Каша, золотий, поле.


Б Сметана, молюск, сніг.

В Литва, піца, спагеті.

Г Вікно, інтернет, фотографія.


 


Начало формы22. РАЗОМ треба писати всі складні іменники в рядку( за старим правописом)


А екс/чемпіон, зірви/голова, напів/провідник

Б орг/відділ, учитель/словесник, живо/пис

В праце/люб, метео/служба, сімдесяти/річчя

Г проф/спілка, відео/телефон, 40/метрівка

Д авто/стоп, багато/тиражка, віце/прем’є


 

23. Виберіть рядок, у якому всі слова є синонімами до слова дорога


А автострада, магістраль, бруківка, стежка, узвіз
Б путь, артерія, узвіз, доступ, смуга
В путівець, подорож, вулиця, провулок, серпантин
Г їздня, мандрівка, об’їзд, слід, асфальт
Д шлях, гостинець, тракт, траса, шосе

 


Конец формы24. Антоніми вжито в реченні

А  Добро далеко розходиться, а зло ще далі.

Б   Розгинаю спину, а сонце б’є мені у вічі. 

В   Як дбаєш, так і маєш. 

Г   Хата стояла на горі чиста, біла, весела. 

25. У якому реченні є слова-омоніми


А  І знову явори в долині шелестять, шелесне й вітер у верховітті їх.
Б  Подивись, мамо мила, недаремно киця личко мила.
В  3 великої хмари – малий дощ.
Г  Золоте серце мають наші матері.
Д  Наша Земля стала для нас рідною землею.

 


26. Установіть відповідність між омонімами та їхніми групами

1 руки-руки, білизна-білизна, радій-радій
2 мрія ти-мріяти, Віра-віра, спиться-спиться
3 злий собака-злий на руки, три двійки-три буряки

А омоформи
Б омографи
В омофони

 

 

27. Доберіть синоніми.


Слово

1превентивний

2тотальний

3фіктивний

4кардинальний

 

 

Синонім

А істотний

Б всеосяжний

В передовий

Г підроблений

Д запобіжний


28.Доберіть українські відповідники до іншомовних слів.


Іншомовне слово:

1фактор

2критерій

3лозунг

4сфера

 

 

Українське слово:

А царина

Б віче

В гасло

Г чинник

Д мірило


29.Установіть відповідність між фразеологічними синонімами

1збивати пиху

2 за холодну воду не братися

3 зітерти на порох

4 мати зуб 

 

А носити камінь за пазухою

Б втирати носа

В зуб за зуб

Г не залишити каменя на камені

Д і пальцем не поворухнути

30.Установіть відповідність між фразеологічними антонімами

1 куди вода несе

2 їздити верхи на комусь

3  зазнати фіаско

4 сиднем сидіти

 

А  грати під чиюсь дудку

Б ні риба,ні м’ясо

В  пливти проти течії

Г  пальма першості

Д крутитися як білка в колесі

 

doc
Додано
18 січня 2021
Переглядів
980
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку