Контрольна робота "Українська графіка. Лексика української мови"

Про матеріал
Контрольна робота "Українська графіка. Лексика української мови" для учнів 10 класу. Тести з однією правильною відповіддю, кількома та на відповідність
Перегляд файлу

Українська графіка. Лексика української мови

 

1.Апостроф не треба писати в усiх словах у рядку (1б.)
А моркв..яний, черв..як, духм..яний, багр..яний
Б рутв..яний, мавп..ячий, зор..яний, торф..яний
В св..ятиня, дзв..якати, кур..йоний, возз..єднання
Г Св..ятослав, рiздв..яний, поцв..яхований, брукв..яний

2. Знак м’якшення треба писати в усiх словах у рядку(1б.)
А ковал..ство, близ..нюк, пiт..ма, творят..ся
Б батен..ко, париз..кий, нен..чин, вiтал..ний
В ковз..кий, апел..син, шiст..надцять, скрипон..ка
Г безжал..ний, с..огоднi, бул..кати, Уман..щина

3Позначте ряд, у якому правильний перенос слів з рядка в рядок (1б.)

А украї-нський, Олі-йник, пріз-вище
Б прикмет-ник, приголос-ний, бли-зький
В ри-тмомелодика, соці-олінгвістика, 55-річчя
Г літерату-рний, 1999-р., сере-дній

4.  У якому рядку всi слова пишуться разом? (1б.)
А вiльно/найманий, в/три/дешева, нi/звiдки, кисло/молочний
Б генерал/аудитор, без/кiнця/краю, звуко/i/теплоiзоляцiя, нi/з/ким
В гранд/дама, вiце/консул, анi/мур/мур, випукло/плоский
Г з/по/серед, на/передоднi, де/на/якому, невiдь/чому

5. Вказати рядок із синонімічним рядом (1б.)

А  зажурений, смутний, сердитий

Б добрий, хороший, веселий

В  дах, покрівля, стріха

Г пісня, ода, поема

Д лелека, бусол, чорногуз

 6. Вказати рядок, у якому всі слова вживаються у прямому значенні (1б.)

А  свіжа сорочка, свіжа паляниця

Б  золоті руки, золоті сережки

В  добрий борщ, добрий чоловік

Г  вороже гніздо, вороже лігво

Д  шоколадний пиріг, шоколадний загар

7. Омоніми входять до складу словосполучень рядка:  (1б.)

А легкий птах – легкий шелест, відкрити ворота – відкрити збори

Б гострий кут – тупий кут, важка робота – легка робота

В величезний дуб – гігантський дуб, хоробрий воїн – сміливий воїн

Г доконаний вид – красивий вид, ручний годинник – ручний голуб.

8. Знайти метонімію в поданих реченнях:  (1б.)

 А Розсерджений Сергій Михайлович з образою в серці вигукнув:

«Ноги моєї там більше не буде!»

 Б Я дивлюся на сизий від роси городець, на розпатлані дерева саду, на віхті туману, на ледь-ледь окреслені стріхи, прислухаюсь до всього, але село мовчить.

 В Ми просто йшли: у нас нема зерна неправди за собою.

 Г Стояла я і слухала весну, Весна мені багато говорила.

9. Знайти синекдоху в поданих реченнях: (1б.)

А Золото в її вухах виблискувало на сонці та не давало спокою дамана балу.

Б Вітер з гаєм розмовляє, шепче з осокою.

В Від сорому Оленка й на очі не появлялася довгий час.

Г На уроках української літератури ми прочитали Франка.

 

 

 

10. Знайти метафору в поданих реченнях: (1б.)

А Крізь пилюку, по багнюці, в холод і завію прийде чистою до тебе біла моя мрія.

Б Ще можу чаркою почастувати. Випий на здоров'я!

В Стара, необачна голово… Схаменись!

Г Сам народний бас, що сидів попереду, теж вибіг на сцену, трохи проспівав.

11. Установiть вiдповiднiсть мiж словом i правилом (2б.)

1 розв..язати                3 р..яжанка
2 св..ященний                4 узгiр..я

А пiсля р, що позначає м’який приголосний на початку складу, апостроф не ставиться
Б пiсля префiксiв, що закiнчуються на твердий приголосний, перед я, ю, єї апостроф ставиться

В перед я, ю, є, ї пiсля б, п, в, м, ф, якщо перед ними немає iншого кореневого приголосного (крiм р), апостроф ставиться
Г пiсля р у кiнцi складу апостроф ставиться
Д перед я, ю, є, ї пiсля б, п, в, м, ф, якщо перед ними є iнший кореневий приголосний (крiм р), апостроф не ставиться

12. Установiть вiдповiднiсть мiж орфограмою та словом (2б.)


1 пишеться ь
2 ставиться 
3 не ставиться 
4 не пишеться ь

А б..ювет
Б комп..ютер
В н..юанс
Г конс..єрж


13. Установiть вiдповiднiсть мiж найменуванням i правилом(2б.)

1 (р)iчка (п)iвденний (б)уг
2 (к)ороль (л)iр
3 (с)вятий (д)ух

4 (г)енеральна (а)самблея ООН

А велика лiтера в кожному словi в назвах релiгiйних понять
Б велика лiтера в кожному словi в назвах найвищих мiжнародних органiзацiй, союзiв держав, груп
В з великої лiтери назви художнiх творiв, якi беруться в лапки
Г велика лiтера залежно вiд контексту
Д велика лiтера в географічних найменуваннях (крiм родових назв)

14. Замість пропусків слід писати и в усіх словах рядка( 3 правильні відповіді) (2б.)

А Ц..церон, міт..нг, віз..т, єг..птянин;

Б Д..зель, д..зель, гастр..т, дж..гіт;

В през..дент, автор..тарний, д..р..гент, аж..отаж.

Г рас..зм, тер..кон, д..с..міляція, ас..гнація;

Д д..фузія, муніц..пальний, інд..катор, д..ференціація;

Е д..аметр, картр..дж, фінанс..ст, с..гналізація.

15. Позначте два рядки, у яких допущено помилки у вживанні подвоєних приголосних в іншомовних словах. (2б.)

А Бароко, білль, долар, піца;

Б вілла, ванна, бравісимо, тераса;

В голандський, тона, маса, Таллін;

Г будизм, групето, колектив, імміграція;

Д комісія, Калькутта, клас, тераса;

Е яффський, асоціація, ілюзія, нетто.

 

16. Дати визначення, що таке пароніми. Поясніть різницю в значенні поданих слів і введіть їх у речення: музикальний - музичний, хворий – хворобливий. (5б.)

 

docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
2475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку