Контрольна робота в 5 класі з теми "Лексикологія" розроблена за двома варіантами. Вона надасть змогу перевірити знання учнів із теми «Лексикологія», вміння школярів виконувати тестові завдання, працювати самостійно, розвивати логічне мислення, мовленнєві уміння і навички, навички самоконтролю. Завдання даної контрольної роботи запропоновані за 4 рівнями й складені відповідно до вимог чинної програми з української мови.
5 клас
Контрольна робота
Лексикологія
Варіант 1
Початковий рівень
1. Слово золотий ужито в прямому значенні в рядку:
А. золота осінь;
Б. золотий ланцюжок;
В. золоті руки;
Г. золоте серце;
2. Слово срібний ужито в переносному значенні в рядку:
А. срібний місяць;
Б. срібна ложка;
В. срібний перстень ;
Г. срібні.
3. Багатозначним є слово в рядку:
А. українець;
Б. лопата;
В. вишня;
Г. світлий.
4.Однозначним є слово в рядку:
А. морквина;
Б. стіна;
В. голова;
Г. крило.
5. Словник, який пояснює значення слів, називається:
А. етимологічний;
Б. орфографічний;
В. омонімічний;
Г. тлумачний.
6. Слово мати у словосполученнях рідна мати, мати щастя– це:
А синонім;
Б паронім;
В багатозначне слово;
Г омонім.
Середній рівень
7. Утвори антонімічні пари:
1. добрий А. великий
2. солодкий Б. тепло
3. рано В. лихий
4. холодно Г. пізно
Д. кислий
8. Утвори синоніми до слів:
Сумний - …
Говорити - …
9. Добери до кожної пари протилежний за значенням прикметник:
Свіжий хліб - …
Свіже молоко - …
Свіжа газета - …
Достатній рівень
10. Відредагуй речення, замінюючи слова, що повторюються, синонімами.
1.Дзвінкий дзвінок сповістив школярам про закінчення уроку.
2.Добродушний добряк всю дорогу сипав жартами.
3. Школярі весело повибігали зі школи.
11. Перебудуй речення так, щоб думка не була двозначною.
Ми замріяно спостерігали за ключем.
Високий рівень
12. Склади речення із паронімами економний та економічний.
5 клас
Контрольна робота
Лексикологія
Варіант 2
Початковий рівень
1. Слово високий ужито в прямому значенні в рядку:
А. високий будинок;
Б. високий голос;
В. висока матерія;
Г. високі брови;
2. Слово далекий ужито в переносному значенні в рядку:
А. далекий шлях;
Б. далека сторона;
В. далекий погляд;
Г. далекий ліс.
3. Багатозначним є слово в рядку:
А. префікс;
Б. шафа;
В. глибокий;
Г. п’ять.
4.Однозначним є слово в рядку:
А. стілець;
Б. рукав;
В. осел;
Г. язик.
5. Словник, який пояснює значення слів, називається:
А. тлумачний;
Б. орфографічний;
В. омонімічний;
Г. етимологічний.
6. Слово байка у словосполученнях байка Езопа, халат із байки – це:
А синонім;
Б омонім;
В багатозначне слово;
Г паронім.
Середній рівень
7. Утвори антонімічні пари:
1. сміливий А. спростити
2. униз Б. складати
3. ускладнити В. розпороти
4. зшити Г. боязкий
Д. угору
8. Утвори синоніми до слів:
Веселий - …
Говіркий - …
9. Добери до кожної пари протилежний за значенням прикметник:
Сухий одяг- …
Сухий хліб - …
Сухі квіти - …
Достатній рівень
10. Відредагуй речення, замінюючи слова, що повторюються, синонімами.
1. Користь від використання нового ноутбука не підлягає сумніву.
2.На широкому лузі квітувало ще чимало квітів.
3. Навесні ми з братом посадили невеличкий сад.
11. Перебудуй речення так, щоб думка не була двозначною.
Батьки вирішили придбати замок.
Високий рівень
12. Склади речення із паронімами корисний та корисливий.