Незмінювані іменники

Про матеріал
Тема уроку: Незмінювані іменники Мета уроку: поглибити знання учнів про незмінювані іменники, формувати вміння визначати рід цих іменників, знаходити їх в реченні; удосконалювати вміння правильно вживати незмінювані іменники; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, творчі здібності; виховувати повагу до української мови. Обладнання: кольорові стрічки, підручник, кольорові слова Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Українська мова

Урок №   , 6 клас

Тема уроку: Незмінювані іменники

Мета уроку: поглибити знання учнів про незмінювані іменники, формувати    

вміння визначати рід цих іменників, знаходити їх в реченні;     удосконалювати вміння правильно вживати незмінювані іменники; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, творчі здібності; виховувати повагу до української мови.

Обладнання: кольорові стрічки, підручник, кольорові слова

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний  момент

Психологічна формула «Кольоровий настрій»

На парті перед кожним учнем розкладені кольорові стрічки. Учням пропонується обрати той колір, який найбільше сподобався.

Підсумки: Червоний колір – піднесеність;

                Жовтогарячий колір – радість;

                Зелений колір – спокій;

                Синій колір – сум;

                Чорний колір – незадоволення;

                Білий колір – складно визначитися.

Вчитель: Діти, ви підсвідомо обрали той колір, який відповідає сьогодні вашому настрою. Сподіваюся, що під час уроку ви зможете покращити свій настрій.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Спонсор нашого уроку – гарний і піднесений настрій.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Диктант-завдання

Завдання: запишіть слова під диктовку вчителя і визначте над кожним словом відміну та рід.

Полк, школа, вогнище, теля, ніч, озеро, гумор, мрія, веселка, суддя, жовтень, осінь, лікарня, колір, стрічка.

ІV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

  1. Гра «Запитання на засипку»

Завдання: спишіть та провідміняйте слова, записані на кольорових стрічках.

Таксі, депо, какаду, метро, кашне.

Проблемне запитання: Діти, чи вдалося вам провідмінювати кольорові слова?

  1. Опрацювання теоретичного матеріалу.

Не відмінюються:

- Іншомовні слова з кінцевим голосним: метро, меню. АЛЕ: пальто – пальта.

- Жіночі прізвища на приголосний та на –о.

 Відмінок цих іменників визначаємо за допомогою питання.

 Рід цих іменників визначаємо за правилом: слова, що називають осіб чоловічої статі належать до чоловічого роду, звертання до жінки (мадам, сеньйоро) до жіночого роду. Назви тварин належать до чоловічого роду (поні, какаду, шимпанзе). АЛЕ: цеце (жін. рід) тощо. За загальною назвою визначаємо рід географічних назв: Байкал (озеро) – середній рід.

Визначення роду незмінюваних іменників

V. Закріплення знань, умінь та навичок.

 1. Розподільний диктант.

Завдання:  запишіть іменники у дві колонки: до першої  колонки – змінювані слова, до другої – незмінювані.

Вересень, Індія, Тбілісі, цеце, піаніно, траса, шосе, кіно, пальто, слива, кенгуру, поні, краса, какаду, Борнео, кашпо, кашне, фіаско.

 2. Вправа «Добери пару».

Завдання: доберіть до поданих іменників іншомовного походження відповідні прикметники. Запишіть і визначте рід іменників.

Барнео, Токіо, Монтенегро, таксі, рандеву, досьє, депо, колібрі, салямі, кольрабі, метро, рагу.

  1. Творча робота.

Завдання: Замініть словосполучення незмінюваним словом. З трьома – чотирма словами складіть речення.

 Теплий шарф – (кашне).

          Перелік справ – (досьє).

 Столиця  Японії – (Токіо).

 Маленькі коні – (поні).

 Короткий зміст опери – (лібрето).

 Столиця Грузії – (Тбілісі).

 Авто з лічильником – (таксі).

  1. Робота з підручником

Виконайте вправу 234 (письмово).

  1. Творча робота.

 Складіть і розіграйте діалог між журналістом і туристом-іноземцем. Журналіст хоче взяти інтерв’ю про враження про Україну. У репліках використовуйте подані незмінювані іменники: інтерв’ю, таксі, кафе, хобі, рандеву, кіно, меню, шасі, радіо, ескімо.

VІ. Домашнє завдання

Скласти невеликий текст „У зоопарку”, використовуючи незмінювані іменники разом із прикметниками.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

 Продовжте    речення:

   Мій успіх на уроці – це …

   Найбільші труднощі я відчув(ла)….

   Я не вмів (вміла)…, а тепер умію…

 

docx
Додано
25 жовтня 2019
Переглядів
2614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку