Контрольна робота №5 «Морфеміка і словотвір» (тестування)
І рівень
А префіксальний,афіксальний, лексико-семантичний;
Б морфолого-синтаксичний, лексико-синтаксичний, лексико-семантичний;
В флексійний, безафіксний, абревіація;
Г префіксально-постфіксалний, основоскладання, перехід однієї частини мови в іншу.
А Стрункий, виструнчився, струнний, стрункість;
Б нажалітися, жалібний, жаль, ужалити;
В вухо, вушний, навушник, вухастий;
Г скошений, косар, косити, косий.
3. Позначте рядок слів, у якому усі наведені слова є складноскороченими
А універмаг, агітпункт, головпостач, міндобриво;
Б автопарк, жовтогарячий, світлошкірий, лунапарк;
В двотомник, рагс, правосторонній, лісостеп;
Г військовослужбовець, ліворуч, хмарочос, начдив.
4. Позначте рядок слів, у яких префікс пере- має різні значення
А перехворіти, перечитати, перетнути;
Б перехолодити, переоцінити, перехвалити;
В перескочити, перепливти, перелетіти;
Г перепробувати, переполоти, перечистити.
5. Укажіть ряд іменників, від яких за допомогою суфікса –ськ- утворюються прикметники зі зміною кінцевого приголосного твірної основи.
А Карпати, узбек, Золотоноша;
Б казах, Калуш, козак;
В Вишгород, Запоріжжя, Париж;
Г латиш, ткач, Сиваш.
6. У якому рядку НЕ всі запропоновані слова утворені префіксально-суфіксальними способом
А проінформувати, відсканований, розмальований, вибілений;
Б зарозумілий, закреслений, роздрукувати, перемудрити;
В пообмотувати, висіяний, по-своєму, помріяти;
Г переписувати, потрійний, розрізати, перезимувати.
ІІ рівень
7. Укажіть рядок, у якому вказано суфікси, що є твірними для присвійних прикметників
А –ичн-, -ат-, -к-;
Б -ов-, -ин-, -ів-;
В -їв-, -ача-, -ка-
Г -уч-, -ит-, -ев-.
8. Укажіть рядок слів, у яких допущено помилку при творенні прикметників.
А Збаразький, німецький, казахський;
Б запоріжський, цюріський, ірацький;
В овруцький, цурюпінський, празький;
Г чорнуський, дрогобицький, градизький
9. Укажіть рядок сполучень слів, у яких зафіксовано плеоназми.
А головний фаворит, реальна дійсність, маршрут руху;
Б нечуваний обман, феєричний виступ, щире зізнання;
В головна думка, емоційні вигуки, спільне співробітництво;
Г природний розум, забутий вислів, особисто я.
ІІІ рівень
10. Утворіть чоловічі та жіночі назви мешканців населених пунктів чи географічних територій.
Австрія, Австралія, Чернігів, Чернівці, Тернопіль, Бобринень, Буча.
11. Утворіть від поданих слів іменники безафіксним способом.
Блакитний, поганий, мутний, молодий, юний, бігти, боліти, забігти, розкласти, винаходити, розчиняти, вимислити, витікати, вибирати.
12. Розподіліть слова за колонками відповідно до морфемного складу
П+К+З; П+К+С+З; К+С+З.
Вільний, білизна, щорічний, білесенький, додатковий, під'язичний, донька, прибитий, найкрутіший, прибіг, морський, розвеселити, парубоцький, безмежний, дідів, сільський, звозити, ризький