Контрольна робота
Морфологічна норма
І варіант
У завданнях 1-10 вибрати одну правильну відповідь з-поміж чотирьох запропонованих (по 0,5 бала)
1. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку
А якнайзручніший
Б більш сучасний
В більш добріший
Г найелегантніший
2. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
А полоти – полять
Б бігти – біжать
В хотіти – хотять
Г кричати – кричуть
3. Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку
А віч/на/віч, рік/у/рік, що/години
Б у/шосте, далеко/таки, як/небудь
В по/людськи, хоч/не/хоч, будь/де
Г аби/куди, вряди/годи, до/речі
4. У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ
А пиши Б чеши В неси Г даси
5. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати
А проводиться обов’язковий аналіз гри акторів.
Б хлопці поділилися своїми враженнями з нами.
В він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.
Г з радістю знову перечитується художній твір.
6. Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку
А Ор. в. шістдесятьма вісьма
Б Д. в. двадцяти семи
В М. в. (на) дев’яноста чотирьох
Г Р. в. двохста сорока дев’яти
7. Граматично правильна відповідь на питання «Котра година?» в рядку
А чверть по шостій
Б без п’ятнадцяти десята
В дев’ять годин вечора
Г десять хвилин сьомої
8. Помилково вжито слово в рядку
А завідувач відділу
Б знеболювальні таблетки
В відпочиваючі туристи
Г застарілий засіб
9. Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку
А зрошений, читаючий, здобувший
Б проспіваний, пожовклий, тертий
В правлячий, бувший, зметений
Г товчений, засохлий, граючийся
10. Правильно поєднано числівник із займенником в рядку
А обидва хлопця В двоє комп’ютерів
Б три десятих метри Г тридцять один студент
11. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово) (1 бал)
Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення до (2) навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.
А дієприслівник (форма дієслова)
Б прикметник
В займенник
Г прийменник
Д прислівник
12. Запишіть подані числівники словами у певному відмінку (2 бали)
У 12 областях; віддали 30 учням; не вистачає 10 зошитів; запропонували 43 країнам; їздили з 20 учасниками; до 64 кілограмів; 17 метрам; 355 мешканцями.
13. Вставте пропущені літери е (є) або и (2 бали)
Смаж…те, гор…мо, кле…ш, пол…те, ши..ш, ріж…те, брод…те, го…те, прагн…мо, вар…мо.
14. Відредагуйте словосполучення, замінюючи невластиві для української мови дієприкметники (2 бали)
Зволожуючий крем, захоплюючий краєвид, радіючий студент, оточуюче середовище, миючий засіб, бажаючі відповідати, наступаюче свято, знаючий біологію, потрясаючий ефект, ворогуючі сторони.
Контрольна робота
Морфологічна норма
ІІ варіант
У завданнях 1-10 вибрати одну правильну відповідь з-поміж чотирьох запропонованих (по 0,5 бала)
1. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку
А більш переконливий
Б якнайскладніший
В більш яскравий
Г найбільш вимогливіший
2. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива
А проводжати — проводять
Б молоти — мелять
В кричати — кричать
Г гоїти — гоють
3. Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку
А по/нашому, в/нічию, вряди/годи
Б коли/не/коли, віч/на/віч, десь/інколи
В як/небудь, де/не/де, час/від/часу
Г на/прокат, до/вподоби, сяк/так
4. У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ
А вези Б бери В їси Г кажи
5. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, ...» додати
А нас вражала неповторна краса степової природи.
Б ми ще раз упевнилися в неповторності України.
В було зроблено багато цікавих фотографій.
Г легенди й перекази зачаровували таємничістю.
6. Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку
А М. в. (на) трьохсот п’ятдесяти шести
Б Ор. в. трьомастами шістдесятьма п’ятьма
В Д. в. сорока двом
Г Р. в. тридцяти семи
7. Граматично правильна відповідь на питання «Котра година?» в рядку
А десять хвилин одинадцятої
Б вісім годин вечора
В за п’ять хвилин шоста
Г без п’ятнадцяти десять
8. Помилково вжито слово в рядку
А охочий відвідати виставку
Б знаний у столиці
В цілюща рослина
Г дозрівші яблука
9. Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку
А зшитий, нафарбований, помолодівший
Б лежачий, посивілий, побачений
В розвалений, потемнівший, палаючий
Г зцілений, забутий, посміхаючийся
10. Правильно поєднано числівник із займенником в рядку
А чотири учня В одна третя лимона
Б три з половиною сантиметрів Г півтора місяці
11. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово) (1 бал)
Діти вибирають книжки про драконів та ельфів, характерників і (1) зачарованих музикантів, а, (2) прочитавши їх, урешті виростають сильними й добрими, здатними (3) свідомо протистояти злу в (4) реальному житті та у власній душі.
А іменник
Б прикметник
В прислівник
Г дієприкметник
Д дієприслівник
12. Запишіть подані числівники словами у певному відмінку (2 бали)
У 16 країнах; подарували 45 дітям; жонглювати 11 тарілками; до 33 робітників; між 18 учасниками; близько 53 кілометрів; 19 метрами; 478 випускникам.
13. Вставте пропущені літери е (є) або и (2 бали)
Оглян…ш, туж…те, очіку…те, кле…ш, зич…те, до…ш, бор…теся, ліку…мо, мел…ш, молот…мо.
14. Відредагуйте словосполучення, замінюючи невластиві для української мови дієприкметники (2 бали)
Діюче законодавство, сидячі місця, відстаючий учень, оточуючі люди, завідуючий кафедрою, перебуваючий за кордоном, хвилююча розповідь, підростаюче покоління, знеболюючий засіб, читаючий хлопець.
1