Контрольна робота. Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації, стилістики (І частина)

Про матеріал
Контрольна робота.Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації, стилістики (І частина) (профільний рівень)
Перегляд файлу

 

Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації, стилістики (І частина)

Тести

Початковий рівень

Виберіть ОДНУ правильну відповідь (3бали)

1 Смислове і граматичне об’єднання двох або більше повнозначних слів за допомогою підрядного зв’язку – це …

А речення;   Б словосполучення;  В текст;   Г промова.

2 У словосполученні слова можуть з’єднуватися такими типами (способами) підрядного зв’язку:

А узгодженням, керуванням, приляганням;

Б об’єктним, означальним, обставинним;

В іменниковим, прикметниковим, числівниковим, займенниковим, прислівниковим, дієслівним;

Г прийменниковим, безприйменниковим.

3 Синтаксична одиниця, що складається з одного або кількох слів, граматично пов’язаних, що  становлять граматичну і смислову єдність називається

А речення;   Б словосполучення;  В текст;   Г промова.

4 За синтаксичною будовою речення поділяються на

 А односкладні й двоскладні;

 Б поширені й непоширені;

 В прості й складні;

  Г повні й неповні.

5 Порушення звичайного порядку слів з метою виділення тих чи інших членів        речення називається

А тема;   Б рема;   В інверсія;    Г координація.

6 Прикладка є різновидом

А підмета;    Б додатка;    В обставини;    Г означення.

 

Середній рівень (3 бали)

Установіть відповідність

7 Між словосполученням і його характеристикою за типом морфологічного вираження головного слова.

1 срібний став;                            А дієслівне;

2 збираючись у дорогу               Б іменникове;

3 надзвичайно повільно             В займенникове;

4 я з другом                                 Г прислівникове;

                                                      Ґ прикметникове.

8 Між словосполученням і його характеристикою за типом підрядного зв’язку в ньому

1 місто Київ;                               А повне узгодження;

2 золоті руки;                              Б  керування безпосереднє;

3 вивчити вірш;                          В  неповне узгодження;

4 рухатися вперед;                     Г керування посереднє;

                                                     Ґ прилягання.

9 Між реченням і видом присудка у ньому

1 Я нащадок свого роду.                                       А простий;

2 Какаду сідає мені на плече.                               Б простий ускладнений;

3 Посланці знову давай його просити.                В складений іменний;

4 Став людей косити голод.                                  Г складений дієслівний;

                                                                                 Ґ поширений.

 

Достатній рівень (3 бали)

10 Спишіть речення, замінивши виділені слова порівняльними зворотами

1. Один із вершників стрілою понісся до лісу. 2. Моя вільна пісня птахом літає по світу. 3. У повітрі джмелиним роєм закружляли іскорки сонячного світла.

11 Запишіть, розкриваючи дужки.

Яструб (птах), сльози (роси), співець (Боян), водоспад (Вікторія), (Говерла) гора,

квітка (волошка).

 

Високий рівень (3 бали)

Перебудуйте подані прості речення на синонімічні складнопідрядні, накресліть схеми, визначте тип підрядного речення.

1 Веселка, овіяна вітром, в моїх зацвітає очах.

2 На темному небі нерухомо застигли химерні клаптики хмар, посріблених промінням місяця.

 3 Безмежний степ, укритий снігом, спав.

4 Листя, падаючи з дерев, красиво кружляло в повітрі.

5 Літаючи над містом на повітряній кулі, ми відчували себе щасливими.

6 Працюючи над новою книгою, письменник усамітнився у своєму заміському будинку.

 

          

doc
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
2027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку