Контрольна робота на тему: "Фразеологія"

Про матеріал
Контрольна робота у формі тестів та відкритих завдань для учнів 6 класу на тему: "Фразеологія"
Перегляд файлу

Контрольна робота №3

Фразеологія

Варіант І

1. Фразеологія вивчає:

А) лексичне значення і вживання слів;     

Б) лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;

В) лексичне значення і вживання наукових термінів; 

Г) діалектні слова та їх значення.

2. Фразеологізмами є всі вислови, крім

А) комар носа не підточить     Б)  сунути свого носа

В) лишити з носом                    Г)  чути запах носом       

3. У фразеологізмах вертітися як…в окропі, влипнути як …в мед, якась…вкусила замість крапок має бути слово

А) птаха     Б)  курка    В)  муха    Г) оса

4. Знайдіть фразеологізм, що означає «подобатись»:
А)  кривити душею;                     Б)  брати за душу;

В)  до душі припасти;                  Г)  ні за цапову душу.

5. Укажіть рядок, що не містить фразеологізм:

А) бити себе в груди;                Б) скринька Пандори; 

В) язиката Хвеська;                   Г) переливати воду.

6. Знайти синонім до фразеологізму «ні живий ні мертвий»:

А) хоч ікону малюй;                  Б) волосся дибки стає;

В) в ложці води втопити;          Г) сам не при собі.

7. Укажіть значення фразеологізму «наче корова язиком злизала»

А) про смачну їжу;                      Б) про раптове, безслідне зникнення;

В) про несподівану подію;         Г) про дуже довгий язик.

8. Доповнити фразеологізми.

В рот води ... . Тримати язик ...

9. Випишіть лише фразеологічні словосполучення.

     Груші на тополі, груші на дереві, груші на вербі, товкти картоплю в мисці, товкти воду в ступі, бити байдики, бити посуд, переливати з відра в миску, переливати з пустого в порожнє.

10. Побудуйте речення з відповідним фразеологізмом.

1 Чоловік злякався, хотів уже…          А не встромляти носа

2 Ти мусиш мовчати, а інші                 Б п’ятами накивати

    можуть… 

3 Щоб не бути винним, треба…          В глека розбити

4 Справжні друзі повинні…                 Г ляси точити

                                                                 Д пуд солі з’їсти

11. Підкресліть фразеологізми як члени речення.

     Ця подія відбулася за царя Гороха. Усі звернули увагу, що Катруся розповідала похапцем, п’яте через десяте. Після важкого дня я не чув ні рук ні ніг. До землі обітованої було рукою подати.

 

 

 

 

Контрольна робота №3

Фразеологія

Варіант ІІ

1. Стійкі сполучення слів, які за змістом дорівнюють одному слову,— це:

А) фразеологізми;  Б) діалектизми;  В) неологізми;  Г) архаїзми.

2. Фразеологізмом є таке словосполучення:

А)  побити носа;                 Б)  побити тарілки;

В)  побити горщики;          Г)  побити людину.

3. У фразеологізмах «великий…, сам собі …, …чи пропав»  замість крапок має бути слово

А)  брат     Б) козак     В) пан      Г) керівник

4.  Знайдіть фразеологізм, що означає «подобатись»:

А) кривити душею;      Б) брати за душу;

В) до душі припасти;   Г) ні за цапову душу

5. Якому стилю мовлення не притаманні фразеологізми:

А) офіційно-діловому;         Б) публіцистичному;

В) художньому;                      Г) розмовному.

 6. Знайти синонім до фразеологізму «задирати носа»:

А) Ловити гав    Б) Гріти чуба    В) Напустити пихи  Г) Навести на розум

7. Укажіть значення фразеологізму «стріляний птах»

А) Досвідчена, бувала людина    Б) Вбитий птах     В) Вбита людина

8. Доповнити фразеологізми.

Як сніг на… , хоч з лиця…

9. Випишіть лише фразеологічні словосполучення

     Пасти овець, рильце в пушку, обіймати посади, дати драла, авгієві стайні, нечесно  наживатися, бити в барабан, народитися в сорочці.

10. Установіть значення фразеологізму.

1  стріляний птах                        А  здоровий

2  книга за сімома печатями      Б  приховане

3 кров з молоком                        В  досвідчений

4 гаряча голова                           Г  запальний

                                                          Д дурнуватий 

11. Установіть відповідність між реченням і фразеологізмом, який можна використати в цьому реченні.

1 На роботі в нього не йде справа на лад.   А сипати сіль на рану

2 Не завдавай мені душевного болю.          Б  як мокре горить

3 Вони працюють абияк, неохоче.               В гав ловлять

4 На уроці учні не слухають.                        Г кінці з кінцями не сходяться

 

12. Підкресліть фразеологізми як члени речення.

     Я за тобою піду і в вогонь і у воду. Б’ю я князеві чолом, б’ю і воєводам. Лис Микита жив собі як у Бога за дверима. Язикатій Хвесьці не можна казати нічого зайвого.                                                                                             

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
4976
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку