Завдання контрольної роботи з української мови для учнів восьмого класу на тему "Односкладні та неповні речення" допоможуть учням закріпити опрацьований матеріал.
Контрольна робота «Односкладні та неповні речення»
1 рівень
1 варіант 2 варіант
1.Речення, в яких пропущені один або 1.Речення, в яких граматична основа
кілька членів, котрі можна відновити, складається з одного головного члена
називаються: (підмета чи присудка), називаються:
а)односкладними; а)неповними;
б)непоширеними; б)односкладними;
в)неповними; в)простими;
г)простими. г)непоширеними.
2.Дійова особа граматично не вира- 2.Односкладні речення, у якому головний
жена член-дієслово 1 або 2 особи однини чи
а)в означено-особових реченнях; множини-вказує на дію, виконувану пев-
б)у неозначено-особових реченнях; ною особою, називається:
в)у безособових реченнях; а)узагальнено-особовим; в)безособовим
г)у називному реченні. б)неозначено-особовим г)означено-особо-
вим.
2 – 3 рівні
1.Перебудуйте односкладні речення на 1.Перебудуйте двоскладні речення на
двоскладні односкладні.
а)З матір»ю готуємо обід; а)Діти зібралися на узліссі;
б)У селі готуються до свята врожаю; б)Я пишу твір;
в)І мені щось не спиться; в)Ми пішли у кіно;
г)Вечір. г)Учні готуються до випускного вечора.
2.Визначити вид односкладних речень
а)І смеркає, і світає, день Божий минає а)Нещадні будьмо до найменших хиб.
б)Не вчи орла літати; б)Вітерцем дихало з долини;
в)Ось місяць, зорі, солов»ї; в)Його побачили давно;
г)Посіємо хліб у ріллю віковую. г)Людей питай, а свій розум май
3.Зробіть синтаксичний і морфологічний розбір речення.
Синій холодок у стапу розлито. Не спиняй думок крилатих.
4.Поставте правильно розділові знаки
Незабаром – вже і в школу. Сьогодні ти отаман, а завтра я.
Удосвіта встанеш-більше діла зробиш На дереві висіли стиглі яблука груші
червоніли черешні жовтів спілий ви-
ноград.
4 рівень.
Напишіть твір – мініатюру «ОСІНЬ», використовуючи односкладні речення.