Контрольна робота 1
«Орфографічна норма"
І – рівень
Завдання 1-8 мають по п’ять варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1.Разом треба писати кожне слово рядка:
А теле/зірка, міні/автомобіль, біо/кефір, радіо/ станція;
Б екс/ прем'єр, термо/ сумка, мікро/елементи, авіа/ лайнер;
В спорт/ майданчик, супер/яхта, кіно/фестиваль, лже/ пророк;
Г лейб/медик, екстра/ординарний, фото/зйомка;
Д гамма/ промені, термо/ регулятор, унтер/ офіцер, відео/ музика.
2. Окремо треба писати кожне слово рядка:
А аеро/ гамма/ спектро /метрія, екс/директор, аж/ніяк, акордно/оплачуваний;
Б акустично/однорідний, аномально/ теплий, безмежно/ відданий, риба/ кит;
В аксіоматично/ побудований, альт/ квартет, багат/ вечір;
Г акцентно/ ритмічний, альфа/ радіометр, безнадійно/ втрачений, без/ сліду;
Д акцентно/ виділений, без/ пуття, без/ потреби, безумовно/ корисний.
3. Визначте рядок, у якому всі займенники пишуться разом:
А аби/ хто, ані/ який, де/ котрий, ні/ скільки, де/ що;
Б будь/ що, ані/ чий, казна/ хто, ні/ який, аби/ який;
В аби/ котрий, де/ який, ані/ хто, будь/ хто, хтозна, що;
Г ні/ хто, ні/ який, хто/ небудь, що/сь, будь/ який;
Д ні/ у/ кого, ні/ що, де/ хто, де/ у/ кого, ні/ який.
4. Усі прислівники пишуться разом у рядку:
А куди/ небудь, раз/ у/ раз, час/ від/ часу, на/ витисне;
Б без/ пуття, без/ упину, без/ смаку, босо/ ніж;
В без/ перестанку, в/ решті, від/ тепер, що/хвилини;
Г що/ дня, у/ бік, хтозна/ де, без/ відома;
Д на/пам’ять, як/не/ як, по/ християнському, на/ щастя.
5. Визначте рядок, у якому допущено помилку в правописі прийменників:
А з- над, понад, попід, з- попід, поряд;
Б на випадок, незважаючи на, з метою, впродовж, з- під;
В посеред, з- посеред, завдяки, згідно з, з- поміж;
Г за для, всупереч, вздовж, опріч, щодо;
Д обабіч, залежно від, поміж, упродовж;
6. З'ясуйте, у якому рядку всі слова з часткою не написано правильно.
А ненавидіти, незважаючи на, нечитаючи, не мій, не один;
Б не турбувати, неабияк, невиконана вчасно робота, невесело( сумно), не та;
В не сьомий, недовіра, несамовито, нещодавно, не мовбито;
Г нелегко, невтямки, не люблю, не проживши, не абиякий;
Д неподалік, не десять, непрочитана книга, немов, нехтуючи.
7. З'ясуйте, у якому рядку допущено помилку.
А інтер'єр, гравюра, кур’єр, п’єдестал;
Б капюшон, об'єкт, кар'єра, прем'єра, портьєра;
В бюджет, суб’єкт, Мольєр, компаньйон, комп’ютер;
Г фельєтон, більярд, пюре, інтерв'ю, б'юро;
Д Ньютон, мільярд, п'єса, коров'як, ін’єкція.
8. У якому рядку на місці пропущеної літери треба писати и?
А Р..туал, д..спетчер інц..дент, ц..фра, в..кінг;
Б д..версант, д..ктор, д..алог , Р..м, д..ригент;
В р..нг, експерт.. мент, конт..нент, К..пр, б..ографія;
Г кред..т, гард..на, Дж..гіт, метод..ка, К..тай;
Д з..гзаг, Лейпц..г, Л..сабон, Л..ван, ш..рма.
ІІ – рівень
У завданнях 1-2 треба встановити відповідність. До кожного рядка, позначеною буквою, дібрати відповідають, позначений цифрою.
1.Поєднайте норми правопису складних географічних назв, позначених цифрою, з прикладами, позначеними буквами.
1. Пишемо и А С..дней, С..лезія, С..нгапур, Т..роль.
2. Пишемо ї Б Алж..р, С..цилія, Ваш..нгтон,Ч..каго.
3. Пишемо з дефісо В Ка..р, Альта..р, Ізма..л, Гавай..
складні географічні назви
4. Винятки Г Пуща/ Водиця, Берізки/Бершадські,
Віта/ Поштова, Дмитро/Варварівка.
Д Красне/ Друге, Новий/ Сад, Сомкова/ Долина,
Широкий/Яр.
ІІІ- рівень
Завдання відкритої форми.
1.Перепишіть текст, виправивши помилки.
Сонячна хромо сфера дуже не однорідна: в ній є довгасті, схожі на язики полумя утворення, так звані спікули. Тому вона нагадує траву, що горить. За своє пяти хвилинне життя трьохсот тисячокілометрова спікула здійснює обмін речовин хромосфери з короною, яка лежить вище.
Сонячна корона- найпротяжніший шар сонячної атмосфери. Вона має сріблястобілий колір і простягається на висоту вкілька сонячних радіусів, поступово переходячи у між планетний простір. Температура її сягає до 2 000 000 К .
З посібника
2. Запишіть слов’янські прізвища відповідно до українського правопису:
Радищев, Плахотник, Сеченов, Григорьев, Алябьев, Стоич, Воислав.
IV- рівень
Написати есе на тему « У чому для тебе різниця між сміливістю і страхом?»