«Візьміть, наприклад, будь-якого швейцарця: він пише рідною мовою, абсолютно правильно говорить ясно і чітко, розмовляйте з ним про Швейцарію, і він здивує твердим і надзвичайно детальним знанням своєї Вітчизни. Він не тільки відмінно знає її міста і містечка, її ріки, джерельця, її гори і підгір’я, фауну і флору, а й навіть більш-менш відомі руїни і пов’язані з ними легенди. Те ж саме помітите ви і в маленьких німців, англійців, а ще більше американців.» Костянтин Ушинський
Василь Сухомлинський:«Патріотизм починається з колиски. Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується. Патріотизм – це, образно кажучи, сплав почуття і думки, осягнення святині – Батьківщини – не тільки розумом, а й серцем»
Основні завдання:виховання поваги до культурного та історичного минулого України;формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;утвердження патріотичних цінностей і переконань;усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;прищеплення кращих рис української ментальності – працелюбності, свободи, справедливості, доброти, чесності, обережного ставлення до природи;формування мовленнєвої культури тощо.
Патріотичне виховання на уроках . ураїнської мови:участь у мовних конкурсах, олімпіадах, предметних тижнях;святкування Міжнародного дня рідної мови (21 лютого) та Дня української писемності (9 листопада);щоурочна покрокова реалізація плану патріотичного виховання при вивченні мовних тем:
Виховна робота класного керівника. Фотовиставка «Моя родина- частинка великої України» (5кл.)Конкурс малюнків «Я вірю в Україну і свій народ» (6кл.)Літературні читання «Ми діти твої, Україно» (7 кл.)Літературна гра «Стежками великого Кобзаря» (8 кл.)Лист-подяка воїнам-захисникам «Бережи себе, Герою» (9 кл.)Участь у патріотичних заходах для підтримки мужніх захисників Маріуполя з піснею «Азов – сталь» (9 кл.)