Підсумкова контрольна робота з української мови за рік. 8 клас.
1. Позначити речення з однорідними означеннями.
А) Учора в дощ зайшов до мене Блок, блідий од смутку, тихий од думок, близький до сліз.
Б) Острів схожий на гігантський старезний вітрильник (М. Слабошпицький).
В) Падав тихий лапатий сніг (О. Чорногуз).
Г) Його роги нагадували осінній низькорослий кущ (Є. Гуцало).
2. Позначити речення, у якому є поширене звертання (розділові знаки пропущено).
А) Яка ти розкішна земле весело засівати тебе хлібом (М. Коцюбинський).
Б) Ластівочко звідкіля ти прилетіла? (А. Камінчук).
В) О слово рідне орле скутий (Олександр Олесь).
Г) Мамо зваріть супу! (Остап Вишня).
3. Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
А) Булава здатна творити і добро, і зло, будувати й руйнувати, зміцнювати злагоду й сіяти ворожнечу (А. Багнюк).
Б) Не сполохай рідного слова, а захисти його, до серця притули (І. Драч).
В) Яка це добра і світла година, коли село їде на Великдень до церкви! (Я. Гоян).
Г) Колонний безсонний смерековий зал (Л. Костенко).
4. Позначити речення, у якому є вставне словосполучення (розділові знаки пропущено).
А) Ніжність наприклад описати математично не можна (В. Собко).
Б) Картина прямо скажем феєрична (Л. Костенко).
В) Безумовно ти хоч не феномен але спритний чоловік (О. Корнійчук).
Г) Мигнуло правильне (може, колись навіть гарне) висушене, немолоде вже обличчя (І. Вільде).
5. Позначити речення, у якому є вставне речення.
А) Читачі пам’ятають, як юнаки (серед них був і Олесь Гончар) залишали аудиторії та бібліотеки, шикувалися в студентські батальйони.
Б) Батарея їх стояла десь, певно, зовсім близько (Із часопису).
В) Звісно, важливо порівнювати себе з іншими людьми (Із часопису).
6. Укажіть речення, ускладнене відокремленою прикладкою із сполучником як:
А) Як справжній митець, Галина Кальченко вміла захоплюватись, природною була її глибока схвильованість перед виявами людської мужності… .
Б) Життя – як ріка.
В) Школа – як неспокійний гомінкий вулик: гуде, шумить, сповнений дитячим галасом
Г) Як представник радикальної партії І.Франко багато роз’їжджав по Галичині.
7. Укажіть речення, у якому обставина не відокремлюється комами (розділові
знаки пропущено):
А) А пісня наростаючи пливла над берегом.
Б) Сад нахиливши срібні віти пісні пташині пригадав.
В) Піратський танк мчав палаючи
Г) Край річки ставши на плотину рибалка вудочку закинув.
8. Укажіть речення з відокремленим означенням (розділові знаки пропущено):
А) Довкола розкошують некошені і нетолочені бур’яни.
Б) Ще здалеку заманячили на дорозі сани зазеленіла присипана снігом ялинка.
В) До княжої світлиці ввели Богуна міцно зв’язаного сирівцями.
Г) Мене до тебе принесе з паперу зроблений літак.
9. Склади два речення зі словом “може”, щоб воно було вставним словом та членом речення.
10. Складіть з кожної пари речень одне з відокремленим додатком.
1. Усі діти поділилися своїм враженням від
прочитаного. Сашко засмутився й промовчав. 2. Учні сьомих-дев’ятих класів
дружно брали участь у фестивалі народної пісні. Учні 8-А класу не взяли участі у фестивалі.
11. Зробити повний синтаксичний розбір речення.(розділові знаки пропущено).
І ти моя єдиная встаєш із-за моря оповитого туманом! Край човна у невеличкому плесі оточеному осокою й лапатими лопухами лящали жаби.