Контрольна робота " Поведінка тварин"

Про матеріал
У контрольній роботі подано завдання з вибором однієї правильної відповіді , завдання на відповідність, відкриті описові питання з теми " Поведінка тварин ".
Перегляд файлу

ПОВЕДІНКА ТВАРИН

1 ВАРІАНТ

І рівень

          Виберіть одну правильну відповідь

  1. Елементарні знаряддя праці використовує

           а) синиця велика;             б) шимпанзе малий;

           в) ігуана зелена;               г) павич звичайний.

  1. До суспільних тварин належить

         а) зозуля звичайна;              б) сом звичайний;

         в) мураха руда;                     г) саламандра вогняна.      

  1. Оселедці не впізнають один одного й не агресивні щодо членів інших угруповань, отже їхні угруповання належить до типу:

            а) анонімне закрите;             б) особистісне;

            в) ієрархічне;                         г) анонімне відкрите.  

  1. Сигналом агресії в ведмедя може бути

             а) лежання на землі;                 б) завмирання;

             в) підняття на задні лапи;        г) швидка втеча.

  1. Складна гігієнічна поведінка характерна

              а) для мухи м’ясної;                      б) п’явки медичної;

              в) аскариди людської;                   г) губки прісноводної.

  1. Зареєстрований комплекс поведінкових реакцій – це

              а) етологія;                б) модель;

              в) етограма;               г) стимул.     

 

ІІ рівень

  1. Установіть відповідність між видами тварин та характерними для них типами угруповань.

 

      А  Щурі                       1. Анонімне відкрите

      Б   Павіан                    2. Анонімне закрите

      В  Соловей                  3. Особистісне ієрархічне

      Г   Сарана                    4. Тимчасова сімейна пара

 

  1. Позначте правильні та неправильні твердження.

 

      А  Для лососевих риб характерне утворення постійних пар.

      Б   У моржа буває виразна агресивна поведінка.

      В   Шипіння у котів – це приклад гігієнічної поведінки

      Г   Для пізнання навколишнього світу тварина використовує дослідницьку активність

 

ІІІ рівень

  1. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями

 

     А  Ритуалізація                   1. Здатність тварин вертатися на свою територіальну ділянку

     Б   Хомінг                            2. Зміна функціональної поведінки стереотипною

     В   Маркування                       демонстрацією

     Г    Грумінг                         3. Позначення власної території

                                                  4.  Результат індивідуального досвіду тварини упродовж 

                                                           життя

                                                  5.  Гігієнічна поведінка тварин

 

  1. Визначте форми поведінки для наведених тварин (харчова, захисна, територіальна, репродуктивна, вроджена, набута, гігієнічна, соціальна)

 

            А Сорока будує гніздо

        Б  Каченя біжить до качки і ховається під крило, коли та його кличе

        В  Самці бабок-красунь багаторазово облітають територію і обороняють від самців-родичів

        Г   Леви полюють на антилоп

ПОВЕДІНКА ТВАРИН

2 ВАРІАНТ

І рівень

          Виберіть одну правильну відповідь

  1. Уроджену поведінкову реакцію на подразник називають

    а) умовним рефлексом;               б) інстинктом;

    в) безумовним рефлексом;          г) соціальним інстинктом.

  1. Дослідницька поведінка характерна

           а) для червоного корала;                                б) медузи коренерот;

           в) дорослої особини бичачого ціп’яка;        г) лисиці звичайної

  1. Закономірності орієнтації ос у просторів встановив

      а) К фон Фріш;                     б) К. Лоренцо;

      в) І. Пепперберг;                  г) Н. Тінберген.

  1. Здатність опанувати людську мову жестів була виявлена

      а) у папуг;                      б) довгоп’ятів;

      в) горил;                         г) богомолів.

  1. Укажи тварину, яка здобуває їжу за допомогою полювання

     а) ящірка;                б) синиця;

     в) козуля;                г) карась.

  1. Тварини, для яких характерна соціальна поведінка

             а) молюски;             б) терміти;

             в) павуки;                г) раки.

 

ІІ рівень

  1. Позначте правильні та неправильні твердження.

 

               А Ігрова поведінка характерна тільки для молоді свійських тварин собак, котів;

               Б  Риби спілкуються випускаючи ультразвуки, які вловлюють бічною лінією;

               В Мова хімічних сигналів добре розвинена у мурашок;

               Г  Грумінг – це взаємне годування тварин одна одною.

 

  1. Установіть відповідність між видами тварин та характерними для них типами угруповань.

     А  Вовк                          1. Анонімне відкрите

     Б   Сардина                    2. Особистісне

           В  Лебеді                       3. Особистісне ієрархічне

     Г   Миша хатня             4. Постійна  сімейна пара

ІІІ рівень

  1. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями

 

        А Імпринтинг (закарбування)        1. Поведінка, що виявляється в нападі або погрозі нападу

        Б  Комунікація                                 2. Періодичне переміщення тварин між відмінними

        В  Агресія                                             середовищами життя

        Г  Міграція                                       3. Спрямований рух організму до подразника

                                                        4.  Фіксація в пам’яті тварини вигляду когось із батьків

                                                        5.  Обмін інформаційними сигналами між індивідами

 

  1. Визначте форми поведінки для наведених тварин (харчова, захисна, територіальна, репродуктивна, вроджена, набута, гігієнічна, соціальна)

 

А Шлюбний танець журавлів;

Б  Вовк винюхує сліди пораненої козулі;

В  Молодий рій бджіл із царицею покинув вулик;

Г  Кішка вилизує своє хутро та хутро кошеняти.

 

 

 ПОВЕДІНКА ТВАРИН

3 ВАРІАНТ

І рівень

          Виберіть одну правильну відповідь

  1. Укажіть групу тварин, представникам якої притаманна ехолокація:

      а) комахи;           б) хрящові риби;

      в) амфібії;           г) рептилії.

  1. Назвіть тварину, яка веде поодинокий спосіб життя:

     а) медоносна бджола;           б) зозуля звичайна;

     в) кенгуру гігантський;        г) шимпанзе звичайний.

  1. Який з інстинктів виявляють голуби, коли повертаються зі значних відстаней додому:

        а) закарбування;                б) батьківський інстинкт;

        в) хомінг;                            г) харчові інстинкти.

  1. Знаряддя праці використовує:

      а) морський коник;              б) морський котик;

      в) морський огірок;             г) морська видра.

  1. Для мами пташки розкритий дзьоб пташеняти є сигналом приносити їжу. Такі сигнали називають:

            а) знаковий стимул;           б) підкріплювальний сигнал;

            в) звукова модель;              г) показник голоду.  

  1. Укажіть тварин, які найкраще розв’язували завдання в «досліді із ширмою»:

            а) голуби;                б) кури;

            в) черепахи;            в) вовки.

 

ІІ рівень

  1. Установіть відповідність між видами тварин та характерними для них типами угруповань.

                  А Жирафи                 1.  Тимчасова сімейна пара

                  Б  Леви                       2.  Анонімне закрите

                  В  Тетеруки               3.  Особистісне ієрархічне

                  Г Вулик бджіл          4.  Анонімне відкрите   

 

  1. Позначте правильні та неправильні твердження.

 

А  Насиджування потомства – це приклад репродуктивної поведінки;

Б   Під час бійок олені не використовують свої роги, вони б’ють копитами та тулубом;

В  У слонів , дельфінів є спеціальні сигнали, які закликають усю групу до спільних дій проти ворога;

Г  Жодним чином тварина не може змінити температуру свого тіла: ні ховаючись від сонця, ні занурюючись у землю.

 

ІІІ рівень

  1. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями

 

А Набута поведінка                1. Поведінка, яка передається у спадок нащадкам від батьків

Б  Наслідування                      2. Раптове розуміння для знаходження розв’язку ситуації       

В  Метод спроб і помилок     3. Поведінка, яка формується під час научіння

Г  Осяяння                               4. Копіювання поведінки дорослих особин

                                                  5. Особина випадково виходить на реакцію, яка відповідає

                                                      стимулу   

 

  1. Визначте форми поведінки для наведених тварин (харчова, захисна, територіальна, репродуктивна, вроджена, набута, гігієнічна, соціальна)

А Рак-самітник вибирає мушлю;

Б  Павук плете павутину;

В  Лелека звила гніздо на стовпі біля будинку;

Г  Упізнання собакою свого хазяїна.

ПОВЕДІНКА ТВАРИН

4 ВАРІАНТ

І рівень

          Виберіть одну правильну відповідь.

  1. Що із зазначеного є інстинктом?

    а) повторення дій дорослої особини;               б) будування нори;

    в) спостереження за іншими особинами;        г) закарбування.

  1. Як називають анонімні угруповання тварин, члени яких є агресивними до нових особин?

       а) закриті;               б) відкриті;

       в) загальні;             г) суспільні.

  1. Виразну агресивну позу може демонструвати:

       а) комар-пискун;                              б) скорпіон чорний;

       в) оселедець атлантичний;              г) дощовий черв’як.

  1. Доцільний поведінковий акт, здійснений у незнайомих умовах – це

                  а) хомінг;              б) розумова діяльність;

                  в) грумінг;            г) ритуалізація.

  1. Укажіть відстань розташування їжі від вуликів, якщо бджола розвідниця виконує простий коловий танок:

       а) у межах до 100 м.;                                   б) понад 100 м.;

       в) понад 100 м у напрямку півдня;            г) понад 100 м у напрямку півночі.

  1. Укажіть літеру грецького алфавіту, якою позначають перше місце в ієрархії домінування тварин:

           а) α (альфа);                   б) β (бета);

           в) θ (тета);                      г) ω (омега).

 

ІІ рівень

  1. Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:

 

  1. Умовний рефлекс            А Павук плете павутину
  2. Научіння                           Б  Домашня собака підставляє шию, якщо їй показують повідець
  3. Інстинкт                            В  Кішка примружує очі від яскравого світла
  4. Безумовний рефлекс        Г  Пташеня солов’я запам’ятовує пісню батька

 

  1. Позначте правильні та неправильні твердження.

А  У більшості птахів пари утворюються на один сезон.

Б  Бджоли, крім танцю бджоли розвідниці, використовують у спілкуванні співочі сигнали.

 В  Коти настовбурчують шерсть, припадають до землі, демонструючи  один одному свою агресивність.

Г Гніздування належить до гігієнічної поведінки.

 

ІІІ рівень

  1. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями.

 

      А Грумінг                          1. Поведінка, яка передається у спадок нащадкам від батьків

          Б  Вроджена поведінка    2. Спрямований рух організму стосовно певного подразника

          В Таксис                            3. Індивідуальні набуті реакції організму на дію подразника

          Г Інстинкт                         4. Гігієнічна поведінка

                                                     5. Сукупність складних спадково зумовлених стереотипних

                                                         дій поведінки.

 

  1. Визначте форми поведінки для наведених тварин (харчова, захисна, територіальна, репродуктивна, вроджена, набута, гігієнічна, соціальна)

А  Купання в болоті слонів.

Б  Ведмідь драпає пазурами стовбур дерева.

В Кошеня, яке піднесли до мисочки з молоком, починає рухати язиком, злизуючи молоко.

Г  На рух дресирувальника в цирку собака робить поворот, за що отримує цукор.

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
7 липня 2023
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку