Прізвище та ім’я ____________________________ Дата __________________
Діагностична (контрольна) робота №8 з теми
«Прикметник як частина мови»
І варіант
Початковий та середній рівні (6 балів)
Завдання 1-8 по 0, 25 б. (тільки ОДНА правильна відповідь)
А) правильн..й, зимн..й, суботн..й, древн..й;
Б) торішн..й, західн..й, присутн..й, могутн..й;
В) художн..й, ближн..й, середн..й, нижн..й;
Г) братн..й, волог..й, терпк..й, достатн..й.
А) грош...вий, дощ...вий;
Б) харч...вий, січн...вий;
В) малин...вий, овоч...вий;
Г) степ...вий, плюш...вий.
А) глиня…ий, обмі…ий, нездола…ий;
Б) ваго…ий, шале…ий, здорове…ий;
В) страше…ий, мільйо…ий, пташи…ий;
Г) благослове…ий, нескінче…ий, зако…ий.
А) Таня крадькома змахнула свіжу, не/прохану сльозу.
Б) Ти не/легке життя прожила, моя мамо.
В) Нам був не/нависний злодійський лад.
Г) Охоронець був не/високий, а середнього зросту.
А) могутн..й, віковічн..й, справжн..й, останн..й;
Б) безкрайн..й, осінн..й, міск..й, кришталев..й;
В) важк..й, бідн..й, віков..й, розумн..й;
Г) безодн..й, городн..й, дочірн..й, будн..й.
А) житт..вий, яблун..вий;
Б) березн..вий, замш..вий;
В) парк..вий, меж..вий;
Г) груш..вий, Гал..н.
А) височе...ий, безви...ий, пісе...ий
Б) жада...ий, свяще...ий, неоціне...ий
В) тума...ий, журавли...ий, числе...ий
Г) недоторка...ий, баклажа...ий, греча...ий
А) Уста його були скривлені не/вимовним жалем.
Б) Можливо, що йому потрібна не/гайна операція.
В) Доброму каменю пісок не/страшний.
Г) І якусь не/відому зажуру навіває та пісня мені.
Завдання 9-11 (4 бали)
1) проста форма вищого ступеня порівняння 2) складена форма вищого ступеня порівняння 3) просто форма найвищого ступеня порівняння 4) складена форма найвищого ступеня порівняння |
А) найбільший, наймудріший, найдотепніший; Б) найбільш досконалий, найменш цікавий, більш приємний; В) молодший, більший, кращий; Г) самий щедрий, більш миліший, менш світліший;
Д) більш відомий, менш авторитетний, більш чудний. |
1) префіксальний 2) суфіксальний 3) префіксально-суфіксальний 4) складання основ |
А) кисло-солодкий, довгоногий, сорокарiчний; Б) пресильний, надважливий, безголосий; В) зимовий, біленький, вовчий; Г) даль, рань, молодь; Д) безталанний, пришкільний, прикордонний. _______________________________________ |
Боязко чіпляються за (оголений) віття дерев (сніговий) метелики, аби тільки не впасти на ще (теплий) землю. Ніч своїми (широкий) обіймами укривала їх у цій (похилий) корчмі.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Достатній та високий рівні (6 балів)
А) навчально/виховний, південно-західний; Б) височен..й, блажен..ий; В) округло/яйце/подібний, воле/любний; Г) не/озорий, не/чупарний; Д) не/достойний, не/легкий; Е) не/зліченний, деревʼян..ий; Ж) зелена, світлий, природний; З) дотепний, солоний, надійний; І) художні, середні, нижні.
|
|
___________________________________________________
Веселий, смачний, скляний, чарівний, шкільний, Наталчин, степовий, військовий, довгий, воронячий, рожевий, кислий, радісний, вишневий, братів, людський, ведмежий, широкий, дубовий, весняний.
Якісні |
Відносні |
Присвійні |
|
|
|
За великими вікнами плинув холодний туман.
Н. |
|
Р. |
|
Д. |
|
Зн. |
|
Ор. |
|
М. |
|
Зробіть морфологічний розбір прикметника великими.
Послідовність морфологічного розбору
|
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Сизо/крилий, народно/поетичний, життє/здатний, три/відсотковий, тисячо/літній, машинно/тракторний, українсько/японський, політико/економічний, яскраво/зелений, жовто/гарячий, військово/полонений, золото/косий, біло/сніжний, хлібо/булочний.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання. Постав позначку у відповідній клітинці.