Контрольна робота "Прикметник"

Про матеріал
Контрольна робота за темою "Прикметник" для учнів 6 класу. Відповідає чинній програмі з українсьокї мови.
Перегляд файлу

Прізвище та ім’я ____________________________                  Дата __________________

 

Діагностична (контрольна) робота №8 з теми
«Прикметник як частина мови»

І варіант

Початковий та середній рівні (6 балів)

Завдання 1-8 по 0, 25 б. (тільки ОДНА правильна відповідь)

  1. До м’якої групи належать усі прикметники рядка:

А) правильн..й, зимн..й, суботн..й, древн..й;

Б) торішн..й, західн..й, присутн..й, могутн..й;

В) художн..й, ближн..й, середн..й, нижн..й;

Г) братн..й, волог..й, терпк..й, достатн..й.

  1. Букву о на місці пропуску треба писати в обох словах рядка:

А) грош...вий, дощ...вий;

Б) харч...вий, січн...вий;

В) малин...вий, овоч...вий;

Г)  степ...вий, плюш...вий.

  1. НН на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А) глиня…ий, обмі…ий, нездола…ий;

Б) ваго…ий, шале…ий, здорове…ий;

В) страше…ий, мільйо…ий, пташи…ий;

Г) благослове…ий, нескінче…ий, зако…ий.

  1. Окремо НЕ з прикметником треба писати в реченні:

А) Таня крадькома змахнула свіжу, не/прохану сльозу.

Б) Ти не/легке життя прожила, моя мамо.

В) Нам був не/нависний злодійський лад.

Г) Охоронець був не/високий, а середнього зросту.

  1. До твердої групи належать усі прикметники рядка:

А) могутн..й, віковічн..й, справжн..й, останн..й;

Б) безкрайн..й, осінн..й, міск..й, кришталев..й;

В) важк..й, бідн..й, віков..й, розумн..й;

Г) безодн..й, городн..й, дочірн..й, будн..й.

  1. Букву е на місці пропуску треба писати в обох словах рядка:

А) житт..вий, яблун..вий;

Б) березн..вий, замш..вий;

В) парк..вий, меж..вий;

Г) груш..вий, Гал..н.

  1. НН на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

А) височе...ий, безви...ий, пісе...ий

Б) жада...ий, свяще...ий, неоціне...ий

В) тума...ий, журавли...ий, числе...ий

Г) недоторка...ий, баклажа...ий, греча...ий

  1. Окремо НЕ з прикметником треба писати в реченні:

А) Уста його були скривлені не/вимовним жалем.

Б) Можливо, що йому потрібна не/гайна операція.

В) Доброму каменю пісок не/страшний.

Г) І якусь не/відому зажуру навіває та пісня мені.

Завдання 9-11 (4 бали)

  1. Установіть відповідність між якісними прикметниками та їх ступенем порівняння.

1) проста форма вищого ступеня порівняння

2) складена форма вищого ступеня порівняння

3) просто форма найвищого ступеня порівняння

4) складена форма найвищого ступеня порівняння

А) найбільший, наймудріший, найдотепніший;

Б) найбільш досконалий, найменш цікавий, більш приємний;

В) молодший, більший, кращий;

Г) самий щедрий, більш миліший, менш світліший;

Д) більш відомий, менш авторитетний, більш чудний.
_________________________________

  1. Установіть відповідність між прикметниками та способами їх творення.

1) префіксальний

2) суфіксальний

3) префіксально-суфіксальний

4) складання основ

А) кисло-солодкий, довгоногий, сорокарiчний;

Б) пресильний, надважливий, безголосий;

В) зимовий, біленький, вовчий;

Г) даль, рань, молодь;

Д) безталанний, пришкільний, прикордонний.

_______________________________________

 

  1. Запишіть речення, ставлячи подані в дужках слова в потрібній формі. Вкажіть їх рід, число, відмінок, форму.

Боязко чіпляються за (оголений) віття дерев (сніговий) метелики, аби тільки не впасти на ще  (теплий) землю. Ніч своїми (широкий) обіймами укривала їх у цій (похилий) корчмі.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Достатній та високий рівні (6 балів)


  1. Установіть відповідність:
  1.     Складні прикметники, що пишуться разом
  2.     Складні прикметники, що пишуться через дефіс
  3.     Прикметники, які пишуться з НЕ разом
  4.     Прикметники, які пишуться з НЕ окремо
  5.     Прикметники, які пишуться з подвоєнням букв -нн-
  6.     Прикметники повної стягненої форми
  7.     Прикметники мʼякої групи
  8.     Прикметники твердої групи

 

 

 

А) навчально/виховний, південно-західний;

Б) височен..й, блажен..ий;

В) округло/яйце/подібний, воле/любний;

Г) не/озорий, не/чупарний;

Д) не/достойний, не/легкий;

Е) не/зліченний, деревʼян..ий;

Ж) зелена, світлий, природний;

З) дотепний, солоний, надійний;

І) художні, середні, нижні.

 

 

 


___________________________________________________

 

  1. Розподіліть подані прикметники за розрядами.

Веселий, смачний, скляний, чарівний, шкільний, Наталчин, степовий, військовий, довгий, воронячий, рожевий, кислий, радісний, вишневий, братів, людський, ведмежий, широкий, дубовий, весняний.

 

Якісні

Відносні

Присвійні

 

 

 

 

  1. Провідміняйте виділене словосполучення в множині. Позначте закінчення.

За великими вікнами плинув холодний туман.

Н.

 

Р.

 

Д.

 

Зн.

 

Ор.

 

М.

 

Зробіть морфологічний розбір прикметника великими.

Послідовність морфологічного розбору

  1. Частина мови.
  2. Початкова форма (Н. в. однини чоловічого роду).
  3. Група за значенням (якісний, відносний, присвійний).
  4. Ступінь порівняння (якщо є).
  5. Рід, число, відмінок.
  6. Група (тверда, м'яка).
  7. Синтаксична роль.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Запиши складні прикметники, прибравши скісну риску.

Сизо/крилий, народно/поетичний, життє/здатний, три/відсотковий, тисячо/літній, машинно/тракторний, українсько/японський, політико/економічний, яскраво/зелений, жовто/гарячий, військово/полонений, золото/косий, біло/сніжний, хлібо/булочний.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Самооцінювання. Постав позначку у відповідній клітинці.

  • Розумію і можу пояснити будь-яке завдання.
  • Потрібно попрацювати над окремими питаннями.
  • Поки що зазнаю утруднень під час виконання більшості завдань.

 

 

docx
Додано
27 березня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку