Контрольна робота  «Просте речення. Двоскладне речення. Просте односкладне речення, неповне речення»

Про матеріал
Контрольна робота  «Просте речення. Двоскладне речення. Просте односкладне речення, неповне речення» розрахована для перевірки знань, умінь і навичок учнів 8 класу з української мови. Стане у нагоді для вчителів української мови при розгляді даної теми.
Перегляд файлу

Контрольна робота  «Просте речення. Двоскладне речення. Просте односкладне речення, неповне речення»

І-ІІ рівні ( 6б.)

1. Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням.

А Трактором орати — хліба вдосталь мати.

Б Мені осіння ніч короткою здається.

В Машина спускалася в байрак.

Г Сто зозуль кувало щовесни.

2. Двоскладними реченнями називаються речення:

А у яких дійова особа мислиться неозначено.

Б у яких наявні обидва головні члени — підмет і присудок — із залежними від них словами чи без них;

В у яких головний член означає дію, що стосується певної особи;

Г з одним головним членом;

3. Порядок слів у реченні може бути:

А закінченим і незакінченим;

Б головним і другорядним;

В слабким і сильним;

Г прямим і зворотним.

4. Укажіть речення зі складним іменним присудком.

А Осінь стояла червоно-багряна, палаюча, суха.

Б Мені і в непроглядній пітьмі днів твоя лунала б мова солов’їно.

В Як романтично він умів оповідати про норов лебедів і звичаї гусей.

Г Поля й толока лежали покриті грубою верствою снігу.

5. Укажіть односкладне речення:

А Внизу туманом дихають яри.

Б Зустрінеться зима люта.

В У вітальні ставало трохи сумно після від'їзду гостей.

Г І тоді хлопчик почав говорити.

6. Укажіть речення, у якому прикладка з означуваним словом пишеться через дефіс (розділові знаки пропущено).

А Князь Кий скликав усіх мужів на раду.

Б Гора Говерла найвища вершина Карпат.

В За яскраве забарвлення дали омелюхам ще одну назву красавки.

Г Не той тепер Миргород, Хорол річка не та.

7. Укажіть речення, у якому ставиться тире між підметом і присудком (окремі розділові знаки пропущено).

А Життя стає радістю і святом для кожного в рідному краю

Б Будівля була відкрита всім чотирьом вітрам.

В Поезія це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.

Г У Києві є чарівні своєю красою й привабливістю місця.

8. Укажіть речення, у якому вжито неузгоджене означення.

А Шопена вальс… Ну хто не грав його і хто не слухав?

Б Накрапає теплий, справді-таки дрібен-дрібен дощик.

В Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла над олов’яним небом.

Г Ще треті півні не співали, ніхто ніде не гомонів.

9. Укажіть односкладне речення, тип якого визначено неправильно:

А Молюся, знову уповаю, і знову сльози виливаю. (неозначено-особове)

Б Решетом воду не носять. (узагальнено-особове)

В З молодої ольшини роблять свистки. (неозначено-особове)

Г Співаймо, сестрице, веснянку. (означено-особове)

10. Укажіть правильний варіант характеристики речення

Шепталові неждано закортіло почути Степанів голос

А односкладне, неозначено-особове 

Б двоскладне

В односкладне, безособове

Г односкладне, означено-особове

11. Укажіть означено-особове речення:

А Язиком поле не орють.

Б З усіх садів пахло нагрітою на сонці корою дерев.

В І Яремі дали коня зайвого з обозу.

Г Піду шукати миленького, втоплю своє горе.

12. Укажіть двоскладне неповне речення:

А Понад хвилі, понад море понесу з собою горе.

Б На Великдень вітають один одного писанками.

В І добре в такий ранок іти по опалому листю.

Г На живоплоті глечики взірчасті.

13. Укажіть неозначено-особове речення.

А Добре діло роби сміло!

Б Не називаю її раєм тії хатиночки у гаї над чистим ставом край села.

В Мені дали козацьку корогву і привілеї з королівським іменем.

Г Як страшно знати правду без прикрас.

14. Укажіть рядок, який містить неповне речення з пропущеним підметом і наявним присудком.

А Данило налягає на двері плечем, Кузька лапами.

Б Пішла селом, плаче Катерина; на голові хустиночка, на руках дитина.

В Та хто ж на тій колясі був? Царівна?

Г Де ж Катруся блудить? Попідтинню ночувала, раненько вставала, поспішала в Московщину.

15. Укажіть варіант, у якому правильно визначено місце тире в неповному реченні.

А Це була невеличка, вимазана білою глиною комірчина. В кутку лежанка — поряд з нею піл, під протилежною стіною незграбний, нічим не засланий стіл, а на ньому — чималий окраєць хліба.

Б Це була невеличка, вимазана білою глиною комірчина. В кутку — лежанка, поряд з нею — піл, під протилежною стіною — незграбний, нічим не засланий стіл, а на ньому — чималий окраєць хліба.

В Це була невеличка, вимазана білою глиною комірчина. В кутку — лежанка, поряд з нею піл, під протилежною стіною — незграбний, нічим не засланий стіл, а на ньому — чималий окраєць хліба.

Г Це була невеличка, вимазана білою глиною комірчина. В кутку лежанка — поряд з нею піл — під протилежною стіною незграбний, нічим не засланий стіл — а на ньому чималий окраєць хліба.

16. Укажіть речення зі складним дієслівним присудком.

А І нехай наше життя буде чудесною піснею.

Б Осінь стояла червоно-багряна, палаюча, суха.

В Снаряди почали вже падати в річку.

Г Тече вода в синє море, та не витікає.

ІІІ рівень ( 3б.)

17. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1 обставина

2 означення

3 додаток

А Усе тіло зробилося легким, пружним, нестримним.

Б Тиша і холод обіймають його.

В Теплохід пішов по Дніпру вниз.

Г Розквітає калина і стає гарною, як дівчина у весільному вбранні.

18. Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому.

1 складений дієслівний

2 складений іменний

3 простий дієслівний

А За рідний край віддать готові вони свою гарячу кров.

Б Ти вічно цвіти, Батьківщино.

В Вечір був чарівний, зоряний, пісенний.

Г Шум акацій… Посьолок і гони.

19. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.

1 додаток

2 означення

3 обставина

А Український степ чарівний і величний.

Б Ми готувалися переходити лінію фронту.

В Синіли плавні за Дніпром.

Г Андрійко був повновидий, ясноокий, кучерявий.

20. Установіть відповідність між реченням і способом вираження присудка в ньому.

1 простий дієслівний

2 складений дієслівний

3 складений іменний

      А Місто стало невпізнанним.

       Б На погребні любив спати дід.

       В Довга зимова ніч. Довга.

        Г Літературний гурток вивчатиме твори сучасних письменників.

ІV рівень ( 3б.)

Виконайте синтаксичний розбір речень, зробіть його аналіз ( просте-складне, поширене- непоширене, односкладне-двоскладне, тип односкладного, повне- неповне).

А Шуміло й мело навкруги.

Б Навколо – купа снігу.

В А життя — це поле несходиме.

Г Мелодія була тендітна.

Д Перестаю боятися вітру.

docx
Додано
17 грудня
Переглядів
177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку