Контрольна робота "Пунктуаційна норма" (11 клас)

Про матеріал
Контрольна робота для 11 класу побудована у форматі типу ЗНО. Це дає можливість не тільки перевірити знання одинадцятикласників з даної теми, а й підготувати їх до зовнішнього незалежгого оцінювання.
Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА

«Пунктуаційна норма»

1. З’ясуйте, в якому реченні пропущено тире між підметом і присудком: (1б)

А Гомоніти з високим начальством було для Хоми втіхою (О. Гончар).
Б Жити значить безперервно рухатися вперед (С. Джонсон).
В Твоя любов як сміх дитячий (Д. Іванов).
Д Ми сірі гуси в хмарі (А. Малишко

2. Укажіть речення, в якому неправомірно пропущено кому між однорідними членами. (1б)

А Холодні зірки мерехтіли в темному небі, і нескінченний Чумацький Шлях простягався у вічність двома велетенськими кривими коліями (О. Довженко).
Б Леся полюбила Сомка іще тоді, як він було носить її на руках і дарує їй то золоті сережки, то добре намисто.
В Іще тоді звав він її своєю судженою і зложив з Черевани-хою руки.
Г Защеміло горде дівоче серденько, та мовчала небога не сказала й матері (З творів П. Куліша).

 

3. Визначте, яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки після узагальнювального слова перед однорідними. (1б)

А З Оксаною от що: їй 17 літ, батько її, Рубан, сюсюкає, а мати теж сюсюкає.
Б І далі (щоб не забути): у перший, у другий, як і в дальші томики я вкладаю речі, ще ніде не друковані.
В Дивишся на гетьманський ліс, згадується: гетьманщина, Гоголь, татари, Карло XII і т. ін. (З творів М. Хвильового).
Г Все зберегла моя уява: ті ночі зоряні, ті дні (Б. Сосюра).

 

4.  Визначте речення, в якому пропущений розділовий знак при відокремленій обставині. (1б)

А Він говорив не поспішаючи, з крижаним спокоєм (А. Головко).
Б Він ще зловив на собі вологий погляд жінки даючись подиву зміні кольору її очей (О. Уляненко).
В Сиділи люди нерухомо, поглядали один на одного блукаючим поглядом (І. Багряний).
Г Десь здалеку бриніла, як муха повесні, притишена пісня (М. Коцюбинський).
 

5. Визначте, що виражає вжите у реченні вставне слово. Ось, нарешті, видко віддалік і її будинок (Ю. Яновський). (0.5б)

А впевненість або невпевненість у повідомленні;
Б почуття (емоційна оцінка повідомлюваного);
В ввічливість для активізації бесіди;
Г вказівку на джерело повідомлення.

 

6. Прочитайте речення. (0.5б )
Тепла(1) травнева ніч(2) наповнена фіалковим ароматом(3) стояла над землею(4) поблискуючи зорями(5) мліючи у своїй розкоші.

Кому треба поставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А 1  Б 2  В З  Г 4  Д 5

7. Складнопідрядним реченням з підрядним означальним є речення: (1б)

А І вже тиха-тиха пісня снується з висоти, де обнялися голубе небо і зелені голови співучих осокорів (І. Цюпа).
Б Похибки друзів ми повинні вміти виправляти або зносити, коли вони несерйозні (Г. Сковорода).
В І якщо впадеш ти на чужому полі, прийдуть з України верби і тополі (В. Симоненко).
Г Повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом… (Г. Тютюнник).

 

8. Двокрапку потрібно поставити в БСР  реченні (розділові знаки не розставлено): (1б)

А Перемелеться лихо добро буде.
Б Вовка боятися в ліс не ходити.
В Раніше встанеш більше діла зробиш.
Г Сказано горобець велика птиця.
Д Любиш їздити люби й сани возити.

 

9. Тире слід поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки не розставлено): (1б)

А Переконатися пора зробивши зло не жди добра.
Б Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду.
В У товаристві лад усяк тому радіє.
Г Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.

 

10. Укажіть речення, в якому  підрядне комою не відділяється (розділові знаки пропущено): (1б)

А Я не можу збагнути що саме.
Б Бідні ми як коні на припоні (І. Франко).
В Мене цікавить не як це сталося а які можливі наслідки цього факту.
Г Я не розумію що це.

 

11. У якому варіанті НЕПРАВИЛЬНО  оформлено цитування? (1б)

А Поки жива мова в устах народу, до того часу живий і народ (К. Ушинський).
Б Правильно говорять, що «Хліб — усьому голова».
В Можна все на світі вибирати, сину, / Вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко).
Г Сократ писав: «Заговори, щоб я тебе побачив».

12. У якому варіанті правильно замінено пряму мову непрямою? «А як ти розумієш щастя?» — спитала у свою чергу Рая.(1б)

А Рая у свою чергу спитала, як ти розумієш щастя.
Б Рая у свою чергу спитала, як він розуміє щастя.
В Рая у свою чергу спитала, що як він розуміє щастя.
Г Рая у свою чергу спитала про щастя.

 

13. У якому варіанті НЕПРАВИЛЬНО  замінено речення з прямою мовою? «Доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе», — писав Іван Цюпа. (1б)

А На думку Івана Цюпи, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.
Б Іван Цюпа писав, що доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.
В Іван Цюпа писав, доброта — це найбільше досягнення людини, прекрасне і святе.
Г Доброта, згідно з думкою Івана Цюпи, — це найбільше досягнення людини, прекрасне і свята.

 

Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді.

14. Укажіть, у яких 2 реченнях виділені слова до вставних не належать.(2б)

А Це знов таки навіть у нижчих тварин помічається, собаки наприклад дуже чулі до оцінки їх (В. Винниченко).
Б Вода за ніч відстоялася, стала така прозора, що видно було на дні кожну піщинку (Ю. Збанацький).
В І того можливо не знайду я слова, щоб наш прекрасний оспівати світ (М. Рильський).
Г Він видно спав, бо не ворушився (Панас Мирний).
Д Мені здається, що жила я завжди… (Леся Українка)

 

15. Укажіть 2 речення з відокремленим означенням, при яких пропущено розділові знаки.(2б)

А Незмірною ласкавістю і тихою журбою віє від сих вільних, кучерявих хмаринок, що пливуть собі кудись поза дім неволі (В. Винниченко).
Б Літня спека й страшна зимова завірюха пригасили життя гір (М. Чабанівський).
В Земля, як і завжди, пахтіла своїм тяжким п’янливим запахом (У. Самчук).
Г Кожен крок нашого піхотинця здається подією вартою літописів (О. Гончар).
Д Сизуватий колос затиснутий з двох боків списами остюків перегойдує на тонких білих ниточках жовто-зеленаві палички квіту (М. Стельмах).
 

16. Визначте  2 речення, в яких відокремлена обставина не виділена розділовими знаками. (2б)

А Гуркіт канонади ревів не перестаючи (Б. Сосюра).
Б Вбігла Гафійка сквапно ховаючи щось за пазуху (М. Коцюбинський).
В А він мандруючи співа, як Наливайко з ляхом бився (Т. Шевченко).
Г А як насупляться брови сердито та під ними хмурий погляд блисне, то аж холодно у душі (Б. Мова).
Д Ад’ютант мав феноменальну пам’ять і виключну хоробрість (Г. Тютюнник).

 

17. Визначте 2 речення з уточнюючим членом речення, в яких допущено лексичні помилки. (2б)

А Цілком природно, що капітан, схвильований такою перемогою, говорив те все безконтрольно, в стані ефекту.
Б Рана не гоїлась, перев’язки з морською водою не дали належного ефекту.
В Окремі спортсмени втратили форму, розгубили свої бійцівські якості.
Г На виставці демонструвалася бойова техніка — від пістолетів до важких танків.
Д Сукупність проблем, або ж проблематика, в галузі економіки нині є досить гострою і потребує невідкладного розв’язання.

  • До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

18. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити: ( 2б)


Розділовий знак

1 кома;
2 крапка з комою;
3 тире;
4 двокрапка.

Речення

А Здалось на мить пливе у безвістіь ночі під парус хмар високий корабель (Є. Маланюк).
Б Була б охота знайдеться робота (Народна творчість).
В З високих круч луна орлиний клекіт лиш тихі води все стоять мовчазно (Леся Українка).
Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх сама заснула коло їх (Т. Шевченко).
Д Скоро серпень надійде ясний на поля неосяжні й сині (П. Филипович).


 

19. Поясніть вживання пунктограм у реченні(Цифра після розділового знака) (2б)

Пам’ятайте: (1) рідна мова —(2) це та таїна,(3) яка робить народ народом, (4)  увінчуючи  найтонші порухи його душі.
 


 Відповіді: 1Б. 2Г, 3Г,4Б, 5Б, 6А, 7А,8Г,9В,10В,11Б,12Б, 13В,14Б,Д; 15Г,Д; 16В,Б; 17А,Д; 18ГВБА

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Папіш Ганна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. :3 KaKtYSS_122
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
37588
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку