Контрольна робота.
Речення з однорідними членами речення. Речення зі звертаннями та вставними словами
1. Однорідними членами ускладнено речення
А) Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.
Б) То зоря згасає, то меркне місяць у чорній млі.
В) Дерево переплелося вітами, кущі шипшини порозросталися.
Г) У небі то розгоряються, то погасають сліпучі ракети.
2. Однорідними додатками ускладнено речення
А) Ось засиніла на небосхилі попруга, чи ліс, чи гори.
Б) Дощ і чорнобривці пахнуть осінню.
В) Раділи і садок, і поле, і долина.
Г) Люблю твій малиновий усміх і святкову розкриленість барв.
3. Між однорідними членами треба поставити кому в реченні (розділові знаки пропущено)
А) У принишклих полях і луках ще лежить сніг.
Б) То не хмара біла пташка хмарою спустилась.
В) Тече вода в синє море та не витікає.
Г) Боєць не сказав прокричав ці слова.
4. Тільки один ряд однорідних членів має речення
А) І пада сніг лапатий, волохатий спокійно й величаво над селом.
Б) І коли доля раптом так жартує, що світло заступає чорна хмара, лише надія крила нам дарує і до життя у віру повертає.
В) Як мати любила робити і в городі, і в полі, і в лузі, і в лісі і тихо втішалася зробленим.
Г) Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожирає тіні на землі, заганяє їх під дерева, кущі й гущину.
5. Неоднорідні означення вжито у реченні (розділові знаки пропущено)
А) Лупиться під палаючим сонцем старенький вимитий дощами дах.
Б) То тут то там розсипані були червоні жовті й сині бризки.
В) У голосі твоїм бринять людяні теплі співчутливі нотки.
Г) Під хатою цвітуть просвічені сонцем високі рожі.
6. Вказівку на джерело інформації виражає вставне слово в реченні (розділові знаки пропущено)
А) Мабуть сонця сьогодні буде мало.
Б) Чужа душа то кажуть темний ліс.
В) Без сумніву і ми не в тім’я биті.
Г) На диво птахи ще не відлітали у вирій.
7. НЕ є вставним виділене слово в реченні (розділові знаки пропущено)
А) Поки працювали в полі дощу на щастя не було.
Б) На щастя потяг було затримано через технічні проблеми.
В) Усі іспити сестра на щастя склала на високі бали.
Г) Відчиняли люди широко ворота поливали на щастя дорогу.
8. Якщо вписати на місці крапок слово може, то ускладненим стане речення
А) Наш тренер… Дніпро перепливти.
Б) … весна вже настала?
В) Кожен … мріяти про велике.
Г) Україна … знову перемогти.
9. Вставлену конструкцію вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
А) Розповіді й новелетки із книги «Вечірні розмови» як на мою думку мають подвійну цінність.
Б) За вікном згори було видно як шуміло вирувало залите сонцем місто.
В) Погляньмо будь ласка як Максим Тадейович немов той скульптор словами ліпить характеристику Олександра Довженка.
Г) Улітку під вербою біля хати як добре що скінчилася зима княгиня почала дітей навчати.
10. Непоширеним звертанням ускладнено речення
А) Бідна волошко, чому ти у житі, а не на клумбі волієш рости?
Б) Давай-но, серце, ми печаль облишимо, усі негоди одцвітуть, як дим.
В) Дозволь мені, мій вечоровий світе, упасти зерням в рідній борозні.
Г) Ні, світе мій, вовік не розлюбить святі поля твої, і небеса, і води.
11. Поширеним звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено)
А) Добре учителю що ти небокраї підняв нам людського стремління.
Б) Я не спатиму люба до світу буду думати й буду писать.
В) Тебе я земле всю сходив до краю.
Г) О жовтий квіт мелодії розстань над строгими квадратами перонів.
12. НЕ ПОТРЕБУЄ редагування звертання в реченні
А) 3 морозивом, вийдіть з автобуса.
Б) У зеленому капелюсі, пройдіть уперед.
В) Дітки, ви виходите на наступній зупинці?
Г) Синьоока, дозволь пройти.