Даний матеріал містить завдання для контрольної роботи із зарубіжної літератури за темою "Романтизм" (9 клас) у двох варіантах і може бути використаний учителями зарубіжної літератури для перевірки навчальних досягнень учнів.
Контрольна робота № 2. Романтизм
І варіант
Початковий рівень
1. Романтизм зародився на межі:
а) XVI—XVII ст.; б) XVII—XVIII ст.;
в) XVIII—XIX ст; г) ХІХ—XХ ст.
2. Представником романтизму є:
а) Г. Гейне; б) Ф. Шиллер;
в) Дж. Свіфт; г) Ф. Петрарка.
3. Назву збірки «Книга пісень» Гейне запозичив у:
а) Данте; б) Петрарки;
в) Шекспіра; г) Сервантеса.
4. Легенда про красуню Лорелей стала основою вірша:
а) «Не знаю, що стало зо мною...»; б) «Коли розлучаються двоє...»;
в) «На півночі кедр одинокий...»; г) «Мій дух як ніч…».
5. Мазепа з однойменної поеми Дж. Байрона розповів шведському королю про:
а) покарання за кохання; б) першу виграну велику битву;
в) двобій із польським магнатом; г) падіння з коня на змаганнях.
6. На думку Дж. Байрона, головною рисою Прометея є:
а) гуманізм; б) терпіння;
в) дух бунтарства; г) помста.
Середній рівень
7. Установіть відповідність між цитатами та назвою твору.
Назва твору |
Цитата |
1. «Мій дух як ніч...» |
а) Моя ж душа, мов птах прип’ятий, Що прагне скель і висоти, Страждає в Англії пихатій. |
2. «Не знаю, що стало зо мною...» |
б) ...Ніколи не плакали ми; Той сум, оті тяжкі зітхання Прийшли до нас згодом самі. |
3. «Коли розлучаються двоє...» |
в) Я ще вчуваю арфи глас,.. Як ще надія в серці спить, Її розбудить віщий спів. |
4. «Хотів би жити знов у горах...» |
г) І бачить він сон про пальму, Що десь у південній землі ... |
|
д) Привільний Рейн затих; Вечірній промінь грає |
8. Що надихнуло Г. Гейне на створення збірки «Книга пісень»?
9. Романтичний герой – це…
Достатній рівень
10. Дайте визначення та зазначте ознаки романтизму як літературного напряму. Назвіть найвідоміших його представників.
11. Складіть асоціативний кущ до образу Мазепи (за однойменним твором Дж.Байрона).
Високий рівень
12. Напишіть твір-роздум «Чим мені близький ліричний герой віршів Г. Гейне»
або есе «Тема кохання в ліриці Г. Гейне і Дж. Байрона».
Контрольна робота № 2. Романтизм
ІІ варіант
Початковий рівень
1. В епоху романтизму вперше з’являється образ:
а) «сильної людини»; б) «маленької людини»;
в) «природної людини»; г) «зайвої людини».
2. Представником німецького романтизму був:
а) Дж. Байрон; б) Г. Гейне; в) Ф. Шиллер; г) Й. Гете.
3. Мотиви та форма збірки «Книга пісень» Г. Гейне співзвучні збірці:
а) Й. Гете; б) Ф. Шиллера; в) Ф. Петрарки; г) Данте.
4. В оригіналі вірша Г. Гейне «На півночі кедр одинокий...» постають поетичні образи:
а) сосни й пальми; б) кедра й смереки;
в) кедра й пальми; г) ялини й дуба.
5. У рядках із вірша Дж. Байрона
Веди мене на хмурі скелі,
Де стогне грізний океан, -
ужито художні засоби:
а) інверсію, гіперболу; б) порівняння, епітети;
в) гіперболу, анафору; г) метафору, епітети.
6. Байрон зображує головного героя в поемі «Мазепа» як:
а) історичну постать; б) романтичного героя;
в) героя фольклорних творів; г) зрадника.
Середній рівень
7. Установіть відповідність між цитатами та назвою твору.
Назва твору |
Цитата |
1. «Мій дух як ніч...» |
а) Моя ж душа, мов птах прип’ятий, Що прагне скель і висоти, Страждає в Англії пихатій. |
2. «Не знаю, що стало зо мною...» |
б) ...Ніколи не плакали ми; Той сум, оті тяжкі зітхання Прийшли до нас згодом самі. |
3. «Коли розлучаються двоє...» |
в) Я ще вчуваю арфи глас,.. Як ще надія в серці спить, Її розбудить віщий спів. |
4. «Хотів би жити знов у горах...» |
г) І бачить він сон про пальму, Що десь у південній землі ... |
|
д) Привільний Рейн затих; Вечірній промінь грає |
8. Що лягло в основу балади Г. Гейне «Не знаю, що стало зо мною…»?
9. Байронічний герой – це…
Достатній рівень
10. Дайте визначення та зазначте ознаки романтизму як літературного напряму. Назвіть найвідоміших його представників.
11. Складіть асоціативний кущ до образу Мазепи (за однойменним твором Дж.Байрона).
Високий рівень
12. Напишіть твір-роздум «Чим мені близький ліричний герой віршів Г. Гейне»
або есе «Тема кохання в ліриці Г. Гейне і Дж. Байрона».