Рівень 1 (3б.)
1. Граматична основа речення – це..
А) головне й залежне слово;
Б) обставина й додаток;
В) другорядні члени речення
Г) підмет і присудок
2. Синтаксис — розділ науки про мову, що вивчає…
А) способи об’єднання слів у словосполученні й реченні, будову словосполучень і речень
Б) текст, зміст та його будову
В) слова, їхнє значення, походження й уживання
Г) стійкі словосполучення, їхнє значення й уживання
3. Позначте службові частини мови
А) Прислівник
Б) Сполучник
В) Займенник
Г) Частка
Рівень 2 (6б.)
4. Як поділяють складні речення за засобом зв'язку?
А) На єднальні, розділові, протиставні.
Б) На сурядні і безсполучникові.
В) На підрядні і безсполучникові.
Г) На сполучникові і безсполучникові.
5. Установіть відповідність між реченням і другорядним членом у ньому.
1) Додаток;
2) обставина;
3) означення.
A. Дорога й праця – сестри рідні і благовісниці живі (М.Рильський).
Б. Починалось бабине літо (І. Нечуй Левицький).
B. Надворі почало свіжішати (І. Нечуй-Левицький).
Г. Нещастя об’єднує людей (В. Гжицький).
6. Установіть відповідність між схемою та реченням з прямою мовою.
Схема |
Приклад |
|
А «Українська мова, - писав І. Срезневський, - може рівнятися з освіченими мовами гнучкістю й багатством синтаксису». Б «Краще слухати, ніж говорити», - наполягав ще стародавній філософ Епіктет. В Моя мама, учителька, каже: «Школа вимагає від людини всього життя». Г З чайки, на якій перебував кошовий, передано наказ: «Виплисти у відкрите море і прямувати просто на південь!» Д «Це все від сонця, - подумав юнак. - Від утоми, від поганого харчування». |
Рівень 3 (3б.)
6. Підкресліть усі члени речення:
Над Дніпром пливе поволі пісня журавлина (І. Недоха)
Мохнатий джміль із будяків червоних спиває мед (М. Рильський).