Контрольна робота "Складне речення"

Про матеріал
Різнорівневі завдання для перевірки знань учнів 11 класу за темою "Складне речення".
Перегляд файлу

Контрольна робота

Складне речення

Різнорівневі завдання

  1. Початковий рівень
  1. Знайдіть складне речення

А) Ремесло на плечах не висить і хліба не просить, а хліб дає.

Б)  Майстра по роті пізнають.

В) Грудка рідної землі на чужині дорожча за золото.

Г) Як хочеш старість ситу мати, мусиш змолоду працювати.

 

2.  Знайдіть складносурядне речення

А) Навчаючись, дізнаєшся, як мало ти знаєш.

Б) Добре тому ковалеві, що на обидві руки кує.

В) Шануй сам себе – і люди тебе пошанують.

Г) Добре ім’я – найбільше багатство.

 

3. У якому рядку частини складносурядного речення з’єднані розділовими   сполучниками?

А) То вітер дихне по ниві, то бджілка радісно задзижчить.

Б) Правду кожен хвалить, та не кожен її любить.

В) Три дні не почитай книжок – і мова твоя стане сірою.

Г) Один дурень зіпсує, а десять розумних не поправлять.

 

4. Який із сполучників є синонімічним до виділеного в поданому реченні:

Всяк про правду трубить, та не всяк її любить.

А) Проте

Б) Або

В) Хоч

Г) І

 

5. На яке питання відповідає підрядне речення місця?

А) Чому?

Б) Що?

Г) Як?

Г) Де?

 

6. Якщо в складносурядному реченні умовно прості речення далекі за змістом, то між ними ставиться:

А) Тире

Б) Кома

В) Крапка з комо.

Г) Двокрапка

 

  1. Середній рівень
  1. Слід поставити тире у безсполучниковому складному реченні (розділові знаки пропущені):

А) Мені відкрилась істина печальна життя зникає як ріка Почайна.

Б) Ми близькі родичі з одного кухля воду пили.

В) Свої ніжки краще від повозки захотів і поїхав.

Г) Без сокири не тесляр без голки не кравець.

  1.  Слід поставити двокрапку в безсполучниковому складному реченні (розділові знаки пропущені):

А) Щастя, як у лисиці поманить, поманить і в ліс утече.

Б) Кинь правду в калюжу вода буде чиста.

В) Вітер тихенько дише пшениці ворушаться розкішні.

Г) Розум без книги що птах без крил.

3. До складносурядних належать речення:

А) Робота мучить, зате годує й учить.

Б) Чого Івась не навчився, того й Іван не буде знати.

В) Кому честь не потрібна, тому й правди не треба.

Г) Сінешні двері рипнули, і перед Хомихою з’явився її син Василь.

4.  Підрядна з’ясувальна частина є в реченні:

А) Блогословенна та ясна погода, коли буквар бере до рук дитина, коли читає «Кобзаря» юнак.

Б) Не болять ті руки, які вміють діло робити.

В) Як робити, то руки не доходять, а як гроші ділити, то ось ми.

Г) Крізь сльози бачив я, як в журбі моїй тонуло море, сонце і земля.

5. Слід поставити кому в безсполучниковому складному реченні (розділові знаки пропущені):

     А) Місяць на небі зіроньки сяють тихо по морю човен пливе.

Б) Танцюють зорі на мороз чималий показують.

В) Махнула осінь в ліси вони зацвіли пурпуровими жовтими та сірими фарбами.

Г) Була б охота знайдеться робота.

6. Наведене нижче речення є:

Брехня, мов куля зі снігу: чим далі котиться, тим більше стає.

А) Складним сполучниковим реченням із сурядним і підрядним зв’язком.

Б) Складним реченням із сполучниковим та безсполучниковим зв’язком.

В) Складнопідрядним.

Г) Складносурядним.

 

  1. Достатній рівень
  1. Установіть відповідність між складнопідрядним реченням та видами підрядної частини:
  1. Підрядне означальне
  2. Підрядне з’ясувальне
  3. Підрядне часу
  4. Підрядне способу дії

А. Хто рано підводиться, за тим і діло водиться.

Б. Як дбаєш, так і маєш.

В. Коли сонечко пригріє, потечуть струмки.

Г.Не поливай бур’яну в надії, що він перетвориться на троянду.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між складним безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які треба в них ставити:

А. Десь у хлібах кричав перепел туман стелився до річки.

Б. Скільки глянеш вилискують розгойдані хліба.

В. Лаврін не поганяв волів він забув і про мішки і про воли.

Г. Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний та тихий мов крізь сито засіяв стрепенулися темні ліси і розплавляючись підставляли своє загоріле листя під дрібні дощові краплі.

1. Кома.

2. Крапка з комою.

3. Тире.

4. Двокрапка.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між складними реченнями та їх видами:
  1. Складносурядне.
  2. Складнопідрядне.
  3. Безсполучникове.
  4. З різними видами зв’язку.

А) На дощ ще і хмари не збираються, а вона вже змокла.

Б) Ми з вами родичі: ваші собаки їли, а наші на них через тин гавкали.

В) Дурному не скучно самому: сидить та регочеться.

Г) Звідки знати безрідному, що таке любов до Батьківщини.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити.

А) У всіх ледарів одна звичка чужими боками робити, а на своїх лежати.

Б) Була б охота знайдеться робота.

В) З високих круч луна орлиний клекіт лиш тихі води все стоять мовчазно.

Г) Поклала мати коло хати малесеньких діточок своїх сама заснула коло їх.

1. Кома.

2. Крапка з комою.

3. Тире.

4. Двокрапка.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між складними реченнями та їх видами:

А) На чужу роботу дивитися – ситому не бути.

Б) Погані люди стали: візьмеш нишком, а вони кричать, що вкрав.

В) Мухи та комарі кусають до пори, а на лиху людину нема ні пори, ні години.

Г) Кожна робота легка, коли її охоче робиш.

1. Складнопідрядне.

2. Складне безсполучникове.

3. З різними видами сполучникового й безсполучникового зв’язку.

4. Складносурядне.

1

2

3

4

 

 

 

 

 

  1. Високий рівень

  Прочитайте текст, виконайте подані після нього завдання, які передбачають вибір речення, що містить певне мовне явище (розділові знаки пропущені). Оберіть правильні відповіді (їх може бути декілька) і позначте їх у таблиці знаком +

Текст

  1. Є прадавні скарби що намертво лежать у землі. 2. І є живі скарби що йдуть по землі огортаючи глибинним чаром людську душу. 3. До таких національних скарбів належить і лірична наша пісня. 4. Погортайте сторінки сивих віків вчитайтеся в прості хвилюючі слова пісень віднайдіть ключі мелодій і вам відкриється багато поетичних таємниць. 5. Ви почуєте голоси великих творців імена яких загубила історія. 6. І ми навряд чи знайдемо багато сіячів чия поетична нива ставши народною квітує по всій землі українській. 7. І тільки тоді крізь тумани часу окреслиться схожа на легенду постать творця.
  1. Позначте складнопідрядні речення

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 


2. Позначте складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв’язком

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Позначте прості речення

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Позначте складнопідрядне речення, ускладнене дієприслівниковим зворотом

1

2

3

4

5

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
2641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку