Контрольна робота. "Службові частини мови (Прийменник. Сполучник. Частка). Вигук"

Про матеріал

Контрольна робота для перевірки знань учнів 7 класу.

Службові частини мови: Прийменник. Сполучник.

Перегляд файлу

Контрольна робота.

Службові частини мови: Прийменник. Сполучник.

 

Оцінювання:  завдання з 1-12 по 0,5 балів,  з 13-15 по 2 бали.

 

1.  Прийменник ужито в кожному сполученні слів рядка:

 а) викопали навкруги фортеці, знайшов у портфелі, дощ і сніг;

 б) лунає навкруги, грався з ними, чуйний і уважний;

 в) вітер з півночі, помилився через неуважність, бачив коло лісу.

 

2. Тільки частки записано в рядку:

               а) навіть, нехай, немов, а;             б) хай, не, -сь, лише;

         в) посеред, попід, то, ні;                г)  аби-, де-, чи-,  у.

 

 

3.  Сполучник з’єднує частини складного речення у варіанті:

   а) Вечір гаптував небеса і золотом, і сріблом, і янтарем.

   б) Не тільки мотузок, а й терпець рветься.

   в) Великі сині очі з-під чорних вій дивилися пильно й розумно (М. Коц.).

   г) Дзвони грають, бо моя воскресає душа.

 

4.   У якому рядку всі сполучники складні?
А) Щоб, немов, ніж, якби, раз.
Б) Якщо, теж, також, бо, немовби.
В) Мовбито, немовбито, начеб, проте, нібито.
Г) Начебто, цебто, щоб, буцімто, але.

 

5.    Укажіть речення, у якому сполучник служить для поєднання однорідних

      членів:

А Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя (П. Панч).

Б Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли (М. Коцюбинський).

В Ліс шумів над ним тужливо, і плакав, і ревів (І. Франко).

Г Розчинилися двері, і через поріг переступила з повним відром Галя (А. Шиян).

 

6.  У якому рядку всі прийменники пишуться через дефіс?
А) Із/за, з/під, з/попід, з/поміж, з/посеред.
Б) З/поза, з/за, в/наслідок, по/при, не/зважаючи на.
В) За/для, за/ради, по/серед, по/руч, в/наслідок.
Г) Незалежно/ від, згідно/з, під/час, відповідно/до, з/понад.

 

7.   Укажіть рядок, у якому всі слова з не  пишемо разом.

А  Не/легко, не/абияк, не/наче, не/щастя.

Б  Не/ по-людськи, не/впинно, не/абищо, не/голосно, а тихо.

В  Не/хтувати, не/щастить, не/чути, не/ставити.

Г  Не/вишиті рушники, не/розмальована мною листівка, не/допоміг.

 

8.  Зніміть риску, запишіть правильно:

         із/за, з/поміж, за/для, з/посеред, з/метою, в/продовж, по/біля.

 

9.  Записати в два стовпчики сурядні та підрядні сполучники:

         що, аби, як, ніби, та, а, і, або, якщо, щоб, але, чи, хоч, коли, проте, ані.

 

10.   Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишемо через дефіс.

А.  Ай/ай/ай! Ку/ку! Їй/Богу!     Б.  Ха/ха/ха! Го/ді! Ов/ва!

В.  Їй/бо! А/гов! Ге/й!                Г.   Їй/право! Ть/ох! Ну/ну.

 

11.    Установіть відповідність між виділеними слова і частинами мови.

 

1. Прийменник

          А.  Дзвенять гаї, мов арфи, а день біжить, сміється

2. Сполучник

  Б. Нехай не знає втоми та рука, що добре зерно в добру землю сіє.

3. Частка

                В.  Ох, яка буря знялася на морі.

4. Вигук

Г.  Стрункі сосни велично впираються вершина ми в небо.

 

12.    Вставити у текст сполучники. Підкреслити та надписати всі службові 

    частини мови.

      На городі ріс кущ барвінку. Здавалось, ...  він і зимою зеленіє, .... коли танули сніги, то на світ пробивалось його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом. А .... повітря ставало по-материнськи м’яким ...  лагідним, то барвінок зацвітав так, ... небо бризнуло на землю живою своєю блакиттю.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравченко Маргарита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
13351
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку