Контрольна робота
Суспільно-побутові пісні. Коломийки
Тест
Варіант 1
Початковий рівень (по 1б.)
а) воїни, що обороняли Україну від ворогів
б) мандрівні артисти
в) люди, що захворіли на чуму й вижили
г) купці, які привозили сіль з Криму
Середній рівень (по 1,5б.)
1 |
жартівливий, життєствердний пафос |
А |
"Стоїть явір над водою" |
2 |
засудження ліні, легковажності, намагання скористатися чужим майном. |
Б |
«Жартівливі коломийки" |
3 |
смерть селянина на чужині |
В |
"Дозвілля молоді" |
4 |
тужливий настрій молодого козака та його загибель на чужині |
Г |
"Ой у степу криниченька" |
Достатній рівень (1б.)
а) Соціально-побутові пісні поділяються тематично на:….
б) Коломийка - …
Високий рівень (2б.)
Орієнтовний обсяг роботи – 8-10 речень.
Доведіть або спростуйте думку, яку висловив О. Довженко :
« Українська пісня - це бездонна душа українського народу, це його слава ».
Наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Сформулюйте висновки.
Контрольна робота
Суспільно-побутові пісні. Коломийки
Тест
Варіант 2
Початковий рівень (по 1б.)
а) епітет; б) тема; в) пафос; г) ідея
2. До чумацьких пісень належить пісня:
а) «Гомін, гомін по діброві»; б) «Стоїть явір над водою»;
в) «Ой на горі та женці жнуть»; г) «Ой у степу криниченька».
3. У коломийках про дозвілля молоді дівчина хоче, щоб сопілочка розкололася, бо
а) її чути на все село
б) не сопілка тото грає, а любкове серце
в) сопілка сумно грає й дівчина ходить засмучена
г) дівчина не любить музики сопілки
д) хлопець зрубав калиноньку й зробив з неї сопілку
4. Жанр української пісенної лірики, чия ритмомелодика пов’язана з однойменним народним танцем, це:
а) колискові пісні; б) коломийки; в) козацькі пісні; г) веснянки.
5. Козацькі та чумацькі пісні належать до:
а) історичних; б) родинно-побутових;
в) соціально-побутових; г) календарно-обрядових.
6. Традиційна жанрова структура коломийки складається з дворядкової строфи, кожен рядок якої містить прикінцеву риму і налічує:
а) 10 складів ; б) 14 складів; в) 24 склади ; г) 41 склад.
Середній рівень (по 1.5б.)
7. Установіть відповідність між фрагментами однієї й тієї ж пісні
1 |
Воли ревуть, води не п'ють, Бо в Крим доріженьку чують. |
А |
Ой повіяв буйний вітер, повіяв, повіяв, |
2 |
Не хилися, явороньку, ще ж ти зелененький.. |
Б |
Ой Іван— подолян ходив з посторонком, Вперезався комишем, підпирався ворком. |
3 |
Як я стану коломийки співати, співати, |
В |
Ой прилетіла сива зозуленька, Та все "ку-ку" та "ку-ку". |
4 |
Ой смійтеся, дівчаточка, та й ви, молодиці, Посіяв я файку жита, а цибух пшениці. |
Г |
Звелів собі насипати високу могилу, Звелів собі посадити червону калину. |
а) відображені настрої народу, викликані різними явищами суспільного життя
б) в них розповідається про причини, які змушували українців поневірятися
в) в них оспівується українська природа
г) їм притаманні театральність, динамічність й енергія
д) пісні сповнені тугою за батьківщиною, сім'єю
Достатній рівень (1б.)
а) Коломийка -
б) Соціально-побутові пісні -
Високий рівень (2б.)
Орієнтовний обсяг роботи – 8-10 речень.
Доведіть або спростуйте думку, яку висловив О. Довженко :
« Українська пісня - це бездонна душа українського народу, це його слава ».
Наведіть два-три переконливі докази, які найкраще аргументуватимуть ваші міркування. Сформулюйте висновки.