Контрольна робота (тести)

Про матеріал

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

Перегляд файлу

Контрольна робота №1

Повторення вивченого у 8 класі.Пряма й непряма мова

І варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] ...Літо,  неначе  малий  школярик збирало  на  березі річки мушлі. [2]   Воно прискіпливо оглядало кожну  знахідку,  а  потім,  погравшись  новою  цяцькою з перламутровим виблиском, ховало її до глибоких кишень шортів... [3] Правічна ріка незворушно котила свої води у Вічність. [4]   На течії крутилася зелена галузка, минаючи кам’яні громаддя міста. [5] На берег з-поза старої фортеці висипала дітвора   [6]  Літо невдоволенно зітхнуло і хутенько подалося подалі від людей.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Дієприслівниковий зворот ужито в реченні 

А 1,2  Б 2,3  В 2,4  Г 4,6

2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1  Б 3  В 5  Г 6

3. Однорідні  члени  вжито в  реченні

А 1  Б 2  В 4  Г 5

4. Орфографічну помилку допущено у слові

А неначе (1 речення)  Б перламутровим (2 речення) 

В громаддя (4 речення)  Г невдоволенно(6 речення)

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5.Потребує редагування речення

А Згадуючи своє дитинство, я так захотіла знову побувати в ньому.

 Б Не засвоївши добре правил уживання апострофа, у мене знову були помилки.

 В Супроводжуючи гостей, ми були приємно вражені їхньою зацікавленістю нашим краєм.

Г Зібравшись на спортмайданчику, спортсмени розпочали тренування.

 6. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

 А Жнива щороку мали свою пору, освячену святами, овіяну піснями.

Б Укріплення складалося з кількох рядів возів зсунутих і скріплених між собою.

 В А в долині ледве-ледве дзюрчить, оточений вербами та калиною потічок.

 Г Десь далеко на морі, оповитому темрявою світив вогниками пароплав.

7.Двоскладним є речення

А Він удома наодинці буде байдики бити.

Б Мені пощастило не втрутитися у цю неприємну справу.

 В Однак на тих фрагментах ні імені друкаря, ні дати, ні місця друку не зафіксовано.

Г Його то забували, то знову згадували.

8. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

АА ріка життя все шумить і піни­ться, і стогне

Б Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося  за хмарами.

ВІз сивої давнини існували на землі чотири доброчесті, а саме мудрість, правосуддя, помірність, стійкість.

ГУсе навколо: дерева, птахи, люди — сповнене весняної, пружної, нестримної сили.

9.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

АЗа своє коротке життя В. Сухомлинський, крім 30 книжок-монографій, опублікував багато наукових і популярних статей.

Б Найменшою у світі книжкою є „Кобзар”, виготовлений майстром Миколою Сядристим.

ВДень вишиванки – всеукраїнське свято, покликане зберегти споконвічні народні традиції.

ГВ. Сухомлинський, учений-педагог, полум’яний публіцист ставить у своїх творах найрізноманітніші проблеми виховання.

10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А «Ну, з богом!», – сказав дядько Тихін. 

БПоет підвівся з крісла й урочисто відповів- «Моя перша вчителька.»

ВВ Україні кажуть: «Веселка воду п’є.» 

Г«От би Ніні це побачити, от би вона зраділа,» – пурхнула в моїй голові думка.

11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А Юхим підозріло черкнув мене поглядом і в’їдливо запитав: « У тебе, жовтодзьобе, є баланс у голові?»

Б «Ох, голубе! – Лисиця застогнала, – Бодай би вже й не жить, як отаке терпіть!”

В «На мене хтось-то набрехав (бодай би той добра не знав!), що я хабарики лупила,» – промовила Лисиця

Г «Ти ще смаленого вовка не бачив? – посунув на мене Юхим. – То побачиш! Не тепер, так в четвер.»

12.При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

А Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.
Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.
В Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.
Г Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.

ІІ рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом

А Свій парус ладячи крилатий, пливти без компаса не смій!

Б Жив на Дніпрі Тарас, на прізвище Сторчак.

ВГори, осяяні місяцем, блищать.

Г Окрім нього, у батька ще три сини та дві дочки на шиї.

 

1  відокремлені означення

2  відокремлені прикладки

3  відокремлені додатки

4  відокремлені обставини

5  уточнюючі члени речення.

 

14. Установіть відповідність між поняттями та прикладами

А пряма мова

Б діалог

В непряма мова

Г цитата

1 Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався.

2 М. Рильський говорив, що «слово «вчитель» з давніх-давен користується великою шаною у народі».

3– Добридень дідусю! – вітається хлопчик.
- Добридень, синку! – радіє дід. – Сідай, я
тебе яблучком почастую з медом

4«Та чим же я вам досадив?» – Ягнятко, плачучи, питає.

5 Я трохи здригнувся, очі мимоволі потяглися на північ.

15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)

А А: «П!»

Б «П!» -а.

В «П, – а, – п?»

Г «П, – а. – П!»

1 Щось намалював розпитувала Марійка.

2 І голос сильний нам з гори, як грім, гримить Лупайте цю скалу.

3 Мої друзі – вбогі бідолахи говорить Кармелюк От мої друзі

4 Здоров був, любий жінка говорила, а в голосі її сльоза бриніла.

5 За що ж хто-небудь питає Зозуля Півня вихваляє.

16.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

Аоднорідні  присудки

Б однорідні  додатки

В однорідні  обставини

Г однорідні  означення

1 Про зорі, про сонце, про місяць згадуватимуть на уроці.

2 Десна тихо і плавно котила хвилі до Дніпра.

3Не страшна біда, коли є хліб і вода.

4Його хвилі ніжними,  лагідними  погойдуваннями  натякали,  що вони радіють нам.

5Прийди  весняною  грозою,  сипни  на  серце  яблунь  цвіт.


ІІІ рівень

17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції.

      Тоня скочивши з машини одразу підбігла до батька защебетала ще й під руку   демонстративно взяла.

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №1

Повторення вивченого у 8 класі.Пряма й непряма мова

ІІ варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1] Життя квітів починається з пролісків. [2] Пролісок — квітка ніжна, але смілива й нетерпляча [3] Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну ніздрювату скоринку  пнеться  цупкий  паросток,  схожий на цибульку. [4]  Кажуть, що в дубовому лісі навесні два неба одне над головою, інше   під ногами.   [5] Проліску не страшні весняні заморозки, тому що в клітинах цієї рослини міститься підвищена концинтрація цукру

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1.Складений іменний присудок є в реченні

А 1,2  Б 2,3  В 1,4  Г 2,5

2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А 1  Б 3  В 4  Г 5

3. Однорідні  члени  вжито в  реченні

А 1  Б 2  В 3  Г 5

4. Орфографічну помилку допущено у слові

А нетерпляча1 речення)  Б пнеться (2 речення) 

В навесні(4 речення)  Г концинтрація(5 речення)

Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

5. Потребує редагування речення

А Проходячи повз книгарню, їй упали в око книги на вітрині.

 БПрацюючи наполегливо, він закінчив роботу раніше.

 ВЧекаючи на матір, діти читали книги

ГЗмиваючи пил з дахів, дощ посилювався.

6.Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено)

АНе зрозумівши дівчинка запитала ще раз. 

Б Старі верби стоять похнюпившись.

ВЯ радіючи дивлюсь на сади в цвіту. 

ГУмившись  дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.

7. Складне речення (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку

А Арсенові набридало дивитися на поплавки і він часто засинав.

Б Чумаки рідко сумували ніколи не втрачали бадьорості й веселого настрою.

В Лисиця задріботіла передніми лапами замолотила хвостом по землі й лягла.

Г  Стежка крутилася по прибережних горбах одбігала вліво.

8.  Допущено помилку у вживанні  розділових  знаків  при  однорідних членах у реченні

 А   Хай  на  ньому  цвіте  росяниста  доріжка і  зелені  луги,  й  солов’їні  гаї.

 Б  І гніт, і неволя, і кров ─ усе зникне навіки.

 В   Річка  свічадо  своє  розгорнула, і  красувалась, і цвіла,і  усміхалась.

 Г   Вогнища тліють, і горять, і жаріють, і вогневіють десь у лісовій гущавині.

9. Слово здавалося не є вставним у реченні

 А   Восени  листя  кущів  здавалося  червоним  багаттям.

 Б   Сади  цвіли  в  такому  здавалося  захваті, як  ніколи.

 ВВ  очах  дівчини  здавалося  була  зібрана вся  синява  неба.

 Г  Здавалося  дід  якось  ніби  трохи  сяяв.

10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні

А «Чого зажурився, мій любий козаче,» - питає дівчина вродлива

Б«Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива,– Ти думав, що для тебе я забуду родину?»

В«А це ти, Максиме? - зрадів Карпо, дивлячись у вікно. – Заходь, заходь!»

Г«Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.

11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А«Враг його,- каже,- знає, який  тепер  люд  настав!»

Б «Дагодiтобiрозпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре, то  i впускай»

В «Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник  Шрам.-  Де  вiн?  Чи  в

свiтлицi, чи в пасiцi?»

Г «Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбравсобi  пан

Черевань - нехай його Господь на свiтi подержить!»

12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні

А Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
БСофійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.

В  Мій друг повторює,  ви одійдіть за хату, а ми виліземо. 
ГМарія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнє завдання.

ІІ рівень

Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом

АВ Україні споконвіку жили різні племена і народи, будуючи своє життя у взаємодії й злагоді

БЗ півночі, з-за Дніпра, набігли на місто густі хмари.

В Соняшники,озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи.

ГСофія Київська – джерело пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва Київської Русі.

 

1  відокремлені означення

2  відокремлені прикладки

3  відокремлені додатки

4  відокремлені обставини

5  уточнюючі члени речення.

 

14. Установіть відповідність між поняттями та прикладами

А пряма мова

Б діалог

В непряма мова

Г цитата

1В.Сухомлинський говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова».

2Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок...

3— Підемо, Іринко?

— Підемо, — погодилася Іра, і дівчатка повагом, навіть не озираючись, рушили собі вулицею.

4 «Люди, що створили цю живу красу, мабуть, у душі ─ поети,»-

подумав я, оглядаючи все навколо.

5.Хлопець розповідав по-дитячому, посміхаючись з приводу ще не висловлених думок.

15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)

А А: «П!»

Б «П!» -а.

В «П? – а.»

Г «П, – а,– п!»

1Будьте людезакликав  Шевченко своїх співвітчизників.

2Мамко гукаю сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі!

3Пам'ятаю, казала моя мати Цей світ як маків цвіт. Зранку цвіте, до вечора опаде!

4  Чим же він цей авторитет здобув  запитала вчителька.

5Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки

16.Установіть відповідність між реченнями та наявними  в  них  однорідними членами

Аоднорідні  підмети

Б однорідні  додатки

В однорідні  обставини

Г однорідні  означення

1 Твоє  ім’я  наповнить  душу  сонцем  і  печаллю.

2 Ночі  ті,  та  гітара  й  жоржини,  може,  сняться тепер  і  тобі.

3Над  селом,  над  полем,  над  борами  райдуга  біжить...

4Шипшини  кущ  у  мене  під  вікном цвіте  блідо-рожевим, ніжним  цвітом.

5Річка  синіє,  зітхає,  сміється...


ІІІ рівень

17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції.

Стоячи на цьому старому тротуарі, вслухаючись у людські голоси, дерево давно вже вивчило людську мову.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Полюляк Данил
    Чому не має відповідей?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. дороганчук оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 листопада 2020
Переглядів
25455
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку