Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
Контрольна робота №1
Повторення вивченого у 8 класі.Пряма й непряма мова
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1] ...Літо, неначе малий школярик збирало на березі річки мушлі. [2] Воно прискіпливо оглядало кожну знахідку, а потім, погравшись новою цяцькою з перламутровим виблиском, ховало її до глибоких кишень шортів... [3] Правічна ріка незворушно котила свої води у Вічність. [4] На течії крутилася зелена галузка, минаючи кам’яні громаддя міста. [5] На берег з-поза старої фортеці висипала дітвора [6] Літо невдоволенно зітхнуло і хутенько подалося подалі від людей.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Дієприслівниковий зворот ужито в реченні
А 1,2 Б 2,3 В 2,4 Г 4,6
2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А 1 Б 3 В 5 Г 6
3. Однорідні члени вжито в реченні
А 1 Б 2 В 4 Г 5
4. Орфографічну помилку допущено у слові
А неначе (1 речення) Б перламутровим (2 речення)
В громаддя (4 речення) Г невдоволенно(6 речення)
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5.Потребує редагування речення
А Згадуючи своє дитинство, я так захотіла знову побувати в ньому.
Б Не засвоївши добре правил уживання апострофа, у мене знову були помилки.
В Супроводжуючи гостей, ми були приємно вражені їхньою зацікавленістю нашим краєм.
Г Зібравшись на спортмайданчику, спортсмени розпочали тренування.
6. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А Жнива щороку мали свою пору, освячену святами, овіяну піснями.
Б Укріплення складалося з кількох рядів возів зсунутих і скріплених між собою.
В А в долині ледве-ледве дзюрчить, оточений вербами та калиною потічок.
Г Десь далеко на морі, оповитому темрявою світив вогниками пароплав.
7.Двоскладним є речення
А Він удома наодинці буде байдики бити.
Б Мені пощастило не втрутитися у цю неприємну справу.
В Однак на тих фрагментах ні імені друкаря, ні дати, ні місця друку не зафіксовано.
Г Його то забували, то знову згадували.
8. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
АА ріка життя все шумить і піниться, і стогне
Б Зимове сонце з'явилося на мить, і заховалося за хмарами.
ВІз сивої давнини існували на землі чотири доброчесті, а саме мудрість, правосуддя, помірність, стійкість.
ГУсе навколо: дерева, птахи, люди — сповнене весняної, пружної, нестримної сили.
9.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
АЗа своє коротке життя В. Сухомлинський, крім 30 книжок-монографій, опублікував багато наукових і популярних статей.
Б Найменшою у світі книжкою є „Кобзар”, виготовлений майстром Миколою Сядристим.
ВДень вишиванки – всеукраїнське свято, покликане зберегти споконвічні народні традиції.
ГВ. Сухомлинський, учений-педагог, полум’яний публіцист ставить у своїх творах найрізноманітніші проблеми виховання.
10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А «Ну, з богом!», – сказав дядько Тихін.
БПоет підвівся з крісла й урочисто відповів- «Моя перша вчителька.»
ВВ Україні кажуть: «Веселка воду п’є.»
Г«От би Ніні це побачити, от би вона зраділа,» – пурхнула в моїй голові думка.
11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А Юхим підозріло черкнув мене поглядом і в’їдливо запитав: « У тебе, жовтодзьобе, є баланс у голові?»
Б «Ох, голубе! – Лисиця застогнала, – Бодай би вже й не жить, як отаке терпіть!”
В «На мене хтось-то набрехав (бодай би той добра не знав!), що я хабарики лупила,» – промовила Лисиця
Г «Ти ще смаленого вовка не бачив? – посунув на мене Юхим. – То побачиш! Не тепер, так в четвер.»
12.При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні
А Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.
Б Сам до себе говорив Тимофій, що земля найкраще пахне восени.
В Карпо запитав, чи будете ставити паркан, чи без паркану обійдеться.
Г Олена Петрівна запитала, хто купив Ользі таке гарне намисто.
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом
А Свій парус ладячи крилатий, пливти без компаса не смій! Б Жив на Дніпрі Тарас, на прізвище Сторчак. ВГори, осяяні місяцем, блищать. Г Окрім нього, у батька ще три сини та дві дочки на шиї.
|
1 відокремлені означення 2 відокремлені прикладки 3 відокремлені додатки 4 відокремлені обставини
5 уточнюючі члени речення.
|
14. Установіть відповідність між поняттями та прикладами
А пряма мова Б діалог В непряма мова Г цитата |
1 Мати через пліт запитала сина, куди він зібрався. 2 М. Рильський говорив, що «слово «вчитель» з давніх-давен користується великою шаною у народі».
3– Добридень дідусю! – вітається хлопчик. 4«Та чим же я вам досадив?» – Ягнятко, плачучи, питає. 5 Я трохи здригнувся, очі мимоволі потяглися на північ. |
15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)
А А: «П!» Б «П!» -а. В «П, – а, – п?» Г «П, – а. – П!» |
1 Щось намалював розпитувала Марійка. 2 І голос сильний нам з гори, як грім, гримить Лупайте цю скалу. 3 Мої друзі – вбогі бідолахи говорить Кармелюк От мої друзі 4 Здоров був, любий жінка говорила, а в голосі її сльоза бриніла. 5 За що ж хто-небудь питає Зозуля Півня вихваляє. |
16.Установіть відповідність між реченнями та наявними в них однорідними членами
Аоднорідні присудки Б однорідні додатки В однорідні обставини Г однорідні означення |
1 Про зорі, про сонце, про місяць згадуватимуть на уроці. 2 Десна тихо і плавно котила хвилі до Дніпра. 3Не страшна біда, коли є хліб і вода. 4Його хвилі ніжними, лагідними погойдуваннями натякали, що вони радіють нам. 5Прийди весняною грозою, сипни на серце яблунь цвіт. |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції.
Тоня скочивши з машини одразу підбігла до батька защебетала ще й під руку демонстративно взяла.
Контрольна робота №1
Повторення вивченого у 8 класі.Пряма й непряма мова
ІІ варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1] Життя квітів починається з пролісків. [2] Пролісок — квітка ніжна, але смілива й нетерпляча [3] Ще не зійде сніг, а вже крізь весняну ніздрювату скоринку пнеться цупкий паросток, схожий на цибульку. [4] Кажуть, що в дубовому лісі навесні два неба одне над головою, інше під ногами. [5] Проліску не страшні весняні заморозки, тому що в клітинах цієї рослини міститься підвищена концинтрація цукру
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Складений іменний присудок є в реченні
А 1,2 Б 2,3 В 1,4 Г 2,5
2.Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А 1 Б 3 В 4 Г 5
3. Однорідні члени вжито в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 5
4. Орфографічну помилку допущено у слові
А нетерпляча1 речення) Б пнеться (2 речення)
В навесні(4 речення) Г концинтрація(5 речення)
Завдання 5─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5. Потребує редагування речення
А Проходячи повз книгарню, їй упали в око книги на вітрині.
БПрацюючи наполегливо, він закінчив роботу раніше.
ВЧекаючи на матір, діти читали книги
ГЗмиваючи пил з дахів, дощ посилювався.
6.Не виділяється комами одиничний дієприслівник у реченні (розділові знаки пропущено)
АНе зрозумівши дівчинка запитала ще раз.
Б Старі верби стоять похнюпившись.
ВЯ радіючи дивлюсь на сади в цвіту.
ГУмившись дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.
7. Складне речення (розділові знаки пропущено) розміщено в рядку
А Арсенові набридало дивитися на поплавки і він часто засинав.
Б Чумаки рідко сумували ніколи не втрачали бадьорості й веселого настрою.
В Лисиця задріботіла передніми лапами замолотила хвостом по землі й лягла.
Г Стежка крутилася по прибережних горбах одбігала вліво.
8. Допущено помилку у вживанні розділових знаків при однорідних членах у реченні
А Хай на ньому цвіте росяниста доріжка і зелені луги, й солов’їні гаї.
Б І гніт, і неволя, і кров ─ усе зникне навіки.
В Річка свічадо своє розгорнула, і красувалась, і цвіла,і усміхалась.
Г Вогнища тліють, і горять, і жаріють, і вогневіють десь у лісовій гущавині.
9. Слово здавалося не є вставним у реченні
А Восени листя кущів здавалося червоним багаттям.
Б Сади цвіли в такому здавалося захваті, як ніколи.
ВВ очах дівчини здавалося була зібрана вся синява неба.
Г Здавалося дід якось ніби трохи сяяв.
10. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А «Чого зажурився, мій любий козаче,» - питає дівчина вродлива
Б«Прощай, Самсоне! – крикнула зрадлива,– Ти думав, що для тебе я забуду родину?»
В«А це ти, Максиме? - зрадів Карпо, дивлячись у вікно. – Заходь, заходь!»
Г«Ніщо так не красить людину, як натхнення» - подумала Ярославна.
11. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А«Враг його,- каже,- знає, який тепер люд настав!»
Б «Дагодiтобiрозпитувать! - озвався пiп, - Бачиш, що не татаре, то i впускай»
В «Веди ж нас, Василю, до пана,- каже полковник Шрам.- Де вiн? Чи в
свiтлицi, чи в пасiцi?»
Г «Еге, добродiю,- каже Василь Невольник,- благую честь iзбравсобi пан
Черевань - нехай його Господь на свiтi подержить!»
12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні
А Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
БСофійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
В Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.
ГМарія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнє завдання.
ІІ рівень
Завдання 13-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
13. Установіть відповідність між реченням та вжитим у ньому відокремленим членом
АВ Україні споконвіку жили різні племена і народи, будуючи своє життя у взаємодії й злагоді БЗ півночі, з-за Дніпра, набігли на місто густі хмари. В Соняшники,озвучені бджолами, чомусь схожі на круглі кобзи. ГСофія Київська – джерело пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва Київської Русі.
|
1 відокремлені означення 2 відокремлені прикладки 3 відокремлені додатки 4 відокремлені обставини
5 уточнюючі члени речення.
|
14. Установіть відповідність між поняттями та прикладами
А пряма мова Б діалог В непряма мова Г цитата |
1В.Сухомлинський говорив, що «любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова». 2Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок... 3— Підемо, Іринко? — Підемо, — погодилася Іра, і дівчатка повагом, навіть не озираючись, рушили собі вулицею. 4 «Люди, що створили цю живу красу, мабуть, у душі ─ поети,»- подумав я, оглядаючи все навколо. 5.Хлопець розповідав по-дитячому, посміхаючись з приводу ще не висловлених думок. |
15. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено)
А А: «П!» Б «П!» -а. В «П? – а.» Г «П, – а,– п!» |
1Будьте людезакликав Шевченко своїх співвітчизників. 2Мамко гукаю сміючись та ви ж в мене ще зовсім молоденькі! 3Пам'ятаю, казала моя мати Цей світ як маків цвіт. Зранку цвіте, до вечора опаде! 4 Чим же він цей авторитет здобув запитала вчителька. 5Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки |
16.Установіть відповідність між реченнями та наявними в них однорідними членами
Аоднорідні підмети Б однорідні додатки В однорідні обставини Г однорідні означення |
1 Твоє ім’я наповнить душу сонцем і печаллю. 2 Ночі ті, та гітара й жоржини, може, сняться тепер і тобі. 3Над селом, над полем, над борами райдуга біжить... 4Шипшини кущ у мене під вікном цвіте блідо-рожевим, ніжним цвітом. 5Річка синіє, зітхає, сміється... |
ІІІ рівень
17.Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику всій конструкції.
Стоячи на цьому старому тротуарі, вслухаючись у людські голоси, дерево давно вже вивчило людську мову.