Самоаналіз уроку української мови "Спільнокореневі слова та форми слова"

Про матеріал
Самоаналіз уроку української мови, проведеного вчителем української мови та літератури Гусарської Наталі Василівни в 5 класі за темою "Спільнокореневі слова та форми слова"
Перегляд файлу

Самоаналіз уроку української мови,

проведеного вчителем української мови та літератури

Гусарської Наталі Василівни в 5 класі

Тема: Корінь слова. Спільнокореневі слова й форми слова

Мета уроку. 

Навчальна:

  • формувати предметні компетентності:
  • комунікативно-мовленнєву: вміння розуміти зміст сприйнятого на слух або прочитаного тексту;
  • мовну: вміння визначати значущі частини слова, розрізняти спільнокореневі слова і форми слова;
  • орфографічну: вміння правильно писати слова, пунктуаційні знаки;
  • орфоепічну: здатність правильно озвучувати написане; знання правил вимови слів;
  • функціональну: вміння спілкуватися;
  • інтелектуальну: здатність учнів працювати з різноманітною інформацією, уміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях;.

Розвивальна:

  • розвивати ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву; володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;
  • уміння вчитися впродовж життя – постійно поповнювати власний словниковий запас; здійснювати рефлексію;
  • соціальні та громадянські компетентності – співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.

Виховна:

  • шанобливе ставлення до матері;
  • виховувати усвідомлення багатства виражальних засобів української мови;
  • гуманні якості людини – чуйність, доброту, толерантність, турботу про ближнього;
  • почуття відповідальності.

 

Місце уроку в системі уроків цього розділу: 5 клас. Тема «Спільнокореневі слова і форми слова» 3 урок в темі.

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Міжпредметні зв’язки: етика, література.

 

Зміст, мета і тип даного уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми.

При підготовці і  проведені уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог: намагалася визначити оптимальний зміст уроку відповідно до вимог шкільної програми, враховуючи підготовку учнів; вибрала найбільш раціональні методи, прийоми і засоби навчання, що могли забезпечити пізнавальну активність і творчий розвиток учнів.

Виходячи з психологічних основ навчання, прагнучи забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів на уроці використовувала різні методи, прийоми, добирала різноманітні завдання, вправи, текстовий матеріал, що становить певний інтерес для учнів.

Для досягнення цілей уроку намагалася підібрати такі форми і методи роботи, які б допомогли учням краще зрозуміти навчальний матеріал.   До уроку ввійшли такі завдання, за допомогою яких можна було перевірити вже отримані теоретичні знання з теми «Будова слова» ( «Світлофор», «Цікавинка»). Дя усвідомлення нового матеріалу використала наступні форми роботи:

 1. Асоціативний кущ.

2. Хвилинка ерудита.

3.  Проблемне питання .

4. Дослідницька робота .

5.  «Ланцюжок споріднених слів».

  Для закріпення навчального матеріалу, на мою думку ефективно було використати такі завдання, як гра «П’яте зайве», вибіркова робота, робота в різнорівневих групах. І, так як я працюю над проблемою «Застосування Застосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови та літератури з метою розвитку самосвідомості учнів та підвищення їх пізнавальної активності», для виявлення набутих знань використала онлайн-тести, підготовлені мною на особистій сторінці  освітнього порталу «На урок».

         Урок повністю відповідає віковим особливостям учнів.

          Найголовніше, на мою думку, те, що учні показали вміння та навички щодо розрізнення спільнокреневих слів та форм слова. Зазвичай ця тема важко сприймається учнями.

       Вдало, на мою думку,  організовано на уроці роботу з формування основних мовно –  мовленнєвих умінь і навичок. Належна увага надавалась розвиткові мовленнєвої діяльності учнів   ( говорінню, письму). Зверталася увага на дотримання мовного режиму.  Доцільно використано наочність і технічні засоби навчання, які знаходяться в кабінеті.

         На уроці домінували індивідуальні, групові і масові форми навчання. Школярам була надана можливість порівняти й оцінити різні підходи до того, що вивчалося на уроці. Учні працювали творчо і тому досягли певних результатів. Школярі оволоділи такими способами особистісного розвитку: умінням спілкування, співпраці і взаємодопомоги, самодисципліни, визначення завдання та його виховання, рефлексії тощо. Настрій учнів на уроці був піднесений. Перевантаження учнів я не відчула.  Діти  достатньо були завантажені роботою і в результаті отримали радісне відчуття успіху.  На уроці виявлялися взаєморозуміння, доброзичливість, взаємопідтримка учнів між собою та вчителя й учнів.  Діти почувалися співавторами уроку, були активними й відповідальними, використовували можливість робити вибір і відстоювати власну позицію, складали власну оцінку виучуваним фактам і подіям, здійснювали пошукову діяльність, виявляли взаєморозуміння й взаємопідтримку.

         Об’єктивно і відповідно до норм оцінені мною знання й мовно – мовленнєві вміння учнів. Правильно здійснювався на уроці інструктаж щодо виконання  домашнього завдання (диференційоване).

            Відхилень від плану не було. Недоліків при проведенні уроку я не помітила. Поставлені завдання вдалося реалізувати повністю. Вважаю,  що мета уроку була досягнута і результати роботи учнів дають підстави це стверджувати.

          У повній мірі реалізовані цілі. Раціонально використано час на уроці. Були дотримані правила педагогічного такту, етики, норми стосунків учителя й учнів.

                 Вважаю, що урок проведено методично правильно.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Могила Алла Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Собко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
5001
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку