Контрольна робота містить тестові завдання і завдання відкритої форми, складається з чотирьох рівнів, біля кожного рівня і завдання вказана кількість балів за його виконання.
Контрольна робота
Література Античності
(тестові завдання)
Варіант І
Початковий та середній рівні (6 балів)
А. грецький Б. історичний В. римський Г. давній
2. Вкажи автора поезії «Барвношатна владарко, Афродіто…»:
А. Гомер Б. Вергілій В. Сапфо Г. Овідій.
3. Вкажи предмет, на якому була зображена модель світу за уявленням давніх греків:
А. кубок Зевса Б. лук Афіни В. ліра Афродіти Г. щит Ахілла
4. Вкажи тему твору Тіртея «Добре вмирати тому…»:
А. оспівування величі та сили духу людини перед лицем смерті;
Б. оспівування краси рідної природи;
В. уславлення історії рідного краю;
Г. уславлення тих, хто стає на захист вітчизни.
5. Вкажи, яку таємницю приховував Прометей (Есхіл «Прометей закутий»):
А. як викрасти вогонь з Олімпу;
Б. чого навчилися люди;
В. яка доля очікує Зевса;
Г. хто така Іо.
6. У своєму вірші давньогрецька поетеса Сапфо звертається за допомогою до:
А. Зевса Б. Афродіти; В. Аполлона; Г. Афіни.
7. Найвеличнішим пам’ятником собі вважав власну поетичну творчість:
А. Горацій Б. Вергілій В. Октавіан Август Г. Овідій.
8. Міфологічний символ «троянський кінь» означає:
А. презирство до ворога Б. щиру повагу В. лестощі Г. підступність.
9. Гуманістичний зміст «Іліади» Гомера полягає у:
А. змалюванні мужності та доблесті воїнів;
Б. засудженні війни, співчуття людському горю;
В. показі природи; звичаїв і традицій давніх греків;
Г. звеличенні могутності богів, нездоланності їхньої волі.
10. Овідій був сучасником:
А. Есхіла, Софокла Б. Сапфо, Анакреонта
В. Верґілія, Горація. Г. Піндара, Алкея.
11. Хто такий Меценат?
А. Близький друг Августа, який згуртував навколо себе талановитих поетів і підтримував їх матеріально.
Б. багатий римлянин, що цінував мистецтво та заробляв на ньому гроші;
В. давньоримський поет.
Г. давньогрецький поет.
12. Встанови відповідність між творами і жанрами:
1. «Іліада» Гомера А. Трагедія.
2. «Добре вмирати тому…» Тіртей Б. Елегія
3. «Прометей закутий» Есхіл. В . Ода
Г. Героїчний епос.
Достатній рівень(3 бали)
Ода – це…
Високий рівень (з бали)
Виконайте одне з завдань.
А. Опишіть давньогрецький театр, його характерні особливості, найвидатніших представників, роль в античному суспільстві та вплив на сучасний театр.
Б. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. Чим мене вразив образ Прометея (за твором Есхіла «Прометей закутий»).
2. Які почуття викликала в мене трагічна доля поета (за твором Овідія «Життя поета»)
Контрольна робота
Література Античності
(тестові завдання)
Варіант ІІ
Початковий та середній рівні (6 балів)
А. Єгипту і Греції Б. Греції та Риму
В. Єгипту, Греції та Риму Г. Давньої Греції та Давнього Риму.
2. Вкажи поетичний розмір, яким складено «Іліаду»:
А. гекзаметр Б. хорей В. пентаметр Г. ямб.
3. Вкажи, якого давньогрецького поета творчо наслідував Верґілій?
А. Гомера Б. Алкея В. Анакреонта Г. Есхіла.
4. Вкажи, яке почуття домінує у вірші Сапфо «До Афродіти»:
А. радість розділеного кохання;
Б. сум за вітчизною;
В. почуття гордощів за коханого;
Г. любовна туга.
5. Ідея служіння, самопожертви, свободи є основною у творі:
А. «До Афродіти» Сапфо;
Б. «Прометей закутий «Есхіл»;
В. «Життя поета» Овідія;
Г. «До Мельпомени» Горація.
6. Яблуко розбрату є міфологічним символом:
А. приводу для великої сварки;
Б. подарунка від щирого серця;
В. неприємного відкриття;
Г. умови примирення ворогуючих сторін.
7. На честь якого давньогрецького бога влаштовувалися змагання драматургів?
А. Аполлона Б. Діонісія В. Аїда Г. Зевса.
8. Хто з богів покровительствував троянцям?
А. Артеміда Б. Гера В. Гермес Г. Аполлон.
9. Вкажи, про який пам’ятник йдеться у творі Горація «До Мельпомени»:
А. про пам’ятник музі трагедії Мельпомені;
Б. про Рим як пам’ятник величі римлян;
В. про творчу спадщину і безсмертну славу самого поета;
Г. про пам’ятник Октавіану Августу.
10. Горацій був сучасником:
А. Есхіла, Софокла Б. Сапфо, Анакреонта
В. Верґілія, Овідія. Г. Піндара, Алкея.
11. Як називає Гомер греків в «Іліаді»,
А. греками; Б. ахейцями; В. еллінами; Г. римлянами.
12. Встанови відповідність між творами і жанрами:
1. «До Афродіти» Сапфо А. героїчний епос.
2. «До Мельпомени» Горація Б. елегія
3. «Енеїда» Вергілія В . гімн
Г. ода.
Достатній рівень(3 бали)
Елегія – це…
Високий рівень (з бали)
Виконайте одне з завдань.
А. Опишіть давньогрецьку лірику, її характерні особливості, найвидатніших представників, роль в античному суспільстві та вплив на сучасну лірику.
Б. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
1. Чим мене привабив образ Ахілла (за твором Гомера «Іліада»)?
2. У чому актуальність твору Тіртея «Добре вмирати тому…»?