Українська література, 10 клас, філологічний профіль
Творчість І. Франка
Різнорівневі завдання
Варіант 1
Варіант 2
Оцінювання: кожен обирає собі сам)
Українська література, 10 клас, профільний рівень
Творчість І. Франка
Різнорівневі завдання
Варіант 1
А волинянин Б галичанин В слобожанин Г подолянин Д буковинець
А «Мойсей» Б «Чого являєшся мені у сні?..» В «Захар Беркут» Г «Гімн» Д «Украдене щастя»
А заклик Єгошуа до бою – притча про дерева, що обирали собі короля – вигнання Мойсея з табору – спокуса Азазеля
Б притча про дерева, що обирали собі короля – вигнання Мойсея з табору – спокуса Азазеля – заклик Єгошуа до бою
В притча про дерева, що обирали собі короля – спокуса Азазеля – вигнання Мойсея з табору – заклик Єгошуа до бою Г спокуса Азазеля – притча про дерева, що обирали собі короля – вигнання Мойсея з табору – заклик Єгошуа до бою
Д вигнання Мойсея з табору – притча про дерева, що обирали собі короля – спокуса Азазеля – заклик Єгошуа до бою
Художній засіб
1 алітерація
2 алегорія
3 епітет
4 порівняння
Приклад
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
А Задарма в слові твойому іскряться
І сила, й м'якість, дотеп, і потуга...
Б Ті слова про обіцяний край
Для їх слуху – се казка...
В В золотім океані вас все
Буде спрага томити...
Г І ревнув понад горами грім...
Д Мовив терен: «Се добре вам хтось
Підповів таку раду...»
Елементи сюжету |
Події |
||
1 |
експозиція |
А |
розповідь про кохання Анни та Михайла |
2 |
зав'язка |
Б |
повернення Михайла з війська, арешт Миколи, зрада Анни |
3 |
кульмінація |
В |
одруження Анни з Миколою, три роки їхнього подружнього життя |
4 |
розв'язка |
Г |
смерть Михайла від руки Миколи |
|
|
Д |
Михайло звинувачує у своїй смерті себе самого, щоб не залишити Анну самотньою |
Прочитайте уривок із твору, виконайте завдання 9 – 12.
«1. А я жию і, як кажуть мої аматори, виглядаю нічого собі.
2. Я давно отупіла на всі страховища свого життя. 3. Я відівчилася плакати, відівчилася жалувати, відівчилася боятися чого-будь.
4. У хвилинах, коли до мене вертала рефлексія і застанова, я все мала почуття, що кручуся, мов билина в вітрі, і лечу кудись, лечу в якусь безодню, сама не знаю, що там на дні і чи далеко те дно.
А Маня (І. Франко «Сойчине крило») Б Регіна (І. Фраико «Перехресні стежки»)
В Анна (І. Франко «Украдене щастя») Г Настя (І. Франко «Украдене щастя»)
А експозицією Б зав'язкою
В розвитком дії Г кульмінацією
А тавтологія, метонімія Б гіпербола, порівняння
В антитеза, порівняння Г метафора, порівняння
У завданні 13 виберіть дві правильні відповіді.
А взаємин інтелігенції і народу, обов'язку і відповідальності особи перед суспільством
Б зради та вірності, кохання та ненависті
В морального вибору, людяності та жорстокості, добра та зла
Г людини та суспільства, життєвого вибору на свою користь
Українська література, 10 клас, профільний рівень
Творчість І. Франка
Різнорівневі завдання
Варіант 2
А волинянин Б буковинець В слобожанин Г подолянин Д галичанин
А монологу Б діалогу В сну Г молитви Д сповіді
А заклик Єгошуа до бою – притча про дерева, що обирали собі короля – вигнання Мойсея з табору – спокуса Азазеля
Б вигнання Мойсея з табору – притча про дерева, що обирали собі короля – спокуса Азазеля – заклик Єгошуа до бою
В притча про дерева, що обирали собі короля – спокуса Азазеля – вигнання Мойсея з табору – заклик Єгошуа до бою
Г спокуса Азазеля – притча про дерева, що обирали собі короля – вигнання Мойсея з табору – заклик Єгошуа до бою
Д притча про дерева, що обирали собі короля – вигнання Мойсея з табору – спокуса Азазеля – заклик Єгошуа до бою
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Герой
1 Азазель
2 Єгошуа
3 Датан
4 Єгова
Вчинок
А карає пророка за сумнів
Б закликає «До походу!», «До бою!»
В веде свій народ до землі обітованої
Г закликає народ закидати пророка камінням
Д намагається підірвати віру Мойсея
|
Персонажі |
Репліки |
|
1
|
Михайло |
А |
«Ну, та й наруга ж там, Господи! Завтра, мабуть, нашу хату рівно зі стріхою замете. Адже я ледве докопався з хати до стодоли». |
2
|
Микола |
Б |
«Дай Боже добрий вечір. Перепрошую, що в таку пізню пору непрошений до вашої хати набиваюся. Але там така буря, що не дай Господи! Я з дороги збився». |
3
|
Анна |
В |
«Та бути я був, то нема що казати; але того я не бачив, аби вас, кум, начальник покровавив. Ударив вас поза вуха, то правда, але щоби вас отак подряпав, то я того не можу посвідчити». |
4
|
Настя |
Г |
«Чи дуже любила сього Михайла? Здається, що дуже, коли й досі вся тремчу, всю мене мороз проходить, як його згадаю. Здається, що таки дуже. А може, більше боялася його, ніж любила». |
|
|
Д |
«Все знаю, небого моя, все знаю. Як тебе брати побивали, за наймичку мали, між людей не пускали і в кінці за наймита замуж випхали, ще й на посагу покривдили». |
Прочитайте уривок із твору, виконайте завдання 9 – 12.
«1. Завтра ... і заразом сорокові роковини моїх уродин. 2. Подвійний празник. 3. А бодай подвійний пам'ятковий день. 4. І я надумав стрітити його незвичайно, празнично. 5. Ха, ха, ха! 6. Празнично! 7. Що таке празничне стрічання ...? 8. Шумне товариство, молоді жіночі голоси, мов срібні дзвоники. 9. Старші панове гудуть, мов дуби в теплому вітрі. 10. Світло салону. 11. Звуки фортеп'яна. 12. Хор, пісні, сола... 13. Декламація, брава, оплески. 14. Жарти. 15. Наближається північ. 16. Починає бити дванадцята».
А Євген Рафалович (І. Франко «Перехресні стежки») Б Михайло (І. Франко «Украдене щастя»)
В Хома (І. Франко «Сойчине крило») Г Віталій Стальський (І. Франко «Перехресні стежки»)
А експозицією Б зав'язкою
В розвитком дії Г кульмінацією
А тавтологія, метонімія Б епітети, порівняння
В гіпербола, порівняння Г тавтологія, метафора
У завданні 13 виберіть дві правильні відповіді.
А переживає внутрішній подвійний конфлікт: між почуттям та обов'язком
Б дотримується норм узвичаєної моралі
В є одним з образів «пропащої» сили в українській літературі
Г гнобитель і жертва одночасно