Контрольна робота за творчістю М.Коцюбинського
І варіант
Початковий рівень
(За правильно виконані тести – 3 бали)
1. Словами «Я себе ловлю, що до сонця звертаюсь, як до живої істоти. Невже се значить, що мені вже бракує товариства людей?» передає свій внутрішній стан головний герой твору
А «Кайдашева сім’я» І.Нечуя-Левицького
Б «Маруся» Г.Квітки-Основ’яненка
В «Чорна рада» П.Куліша
Г «Intermezzo» М.Коцюбинського
Д «Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого
2. Ознакою драматичного твору в новелі «Intermezzo» М.Коцюбинського є
А розповідь селянина про п’ятьох голодних діток
Б розгортання дії переважно в одному місці
В образ «тисяч чорних ротів»
Г перелік дійових осіб на початку твору
Д переживання ліричного героя
3. «Повість начебто умовно поділено навпіл. З одного боку (перша частина) – жива природа, жива Марічка. З другого боку (друга частина) – чорний ліс, Марічка – мавка. У центрі – Іван – Світове дерево» - так сказано про твір
А «Маруся»
Б «Кайдашева сім’я»
В «Хіба ревуть воли…»
Г «Чорна рада»
Д «Тіні забутих предків»
4. «Великий жаль охопив Івана за серце. Зразу його тягло скочити з скелі у кутіж… Але потому щемлячий тусок погнав його в гори, далі од річки. Затуляв вуха, щоб не чути зрадливого шуму…», - так зреагував Іван на
А заборону одружитися з Марічкою
Б звістку про те, що його беруть до війська
В хворобу матері
Г смерть ще одного брата
Д звістку про загибель Марічки
5. Доберіть приклади до художніх засобів («Тіні забутих предків» М.Коцюбинського)
Художній засіб |
Приклад |
1 діалектні слова |
А «Ліси ще дихали холодком…» |
2 метафора |
Б «Тим часом ватра розгоралась на полонині». |
3 епітет |
В «Черемош простягався в долині, як срібна нитка» |
4 порівняння |
Г «…а в долині кучерявий Черемош… світив попід скелі недобрим зеленим вогнем» |
|
Д «Весь час, всі думки займала турбота про сіно». |
Середній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)
1. В основі повісті «Тіні забутих предків» М.Коцюбинського - …
2. Імпресіонізм – це …
3. Після виходу новели “Intermezzo” М.Коцюбинського назвали …
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали)
1. Доведіть, що твір “Intermezzo” М.Коцюбинського – імпресіоністичний.
2. Розкрийте образ Юри в повісті «Тіні забутих предків».
Високий рівень
(Правильно виконане завдання оцінюється у 4 бали)
Напишіть тезу й аргумент до теми «Є в коханні і будні, і свята…». До аргументу наведіть приклад-ілюстрацію за повістю «Тіні забутих предків».
Контрольна робота за творчістю М.Коцюбинського
ІІ варіант
Початковий рівень
(За правильно виконані тести – 3 бали)
1. Назва твору «Intermezzo» М.Коцюбинського означає
А музичний твір, що звучить в антракті
Б ліричний твір
В пауза або перерва
Г невеликий інструментальний твір довільної форми
Д твір образотворчого мистецтва
2. Словами «Прощайте. Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає…» закінчується твір
А «Кайдашева сім’я» І.Нечуя-Левицького
Б «Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого
В «Мойсей» І.Франка
Г «Тіні забутих предків» М.Коцюбинського
Д «Intermezzo» М.Коцюбинського
3. Українськими Ромео і Джульєттою можна назвати героїв
А Марусю і Василя («Маруся»)
Б Марисю й Миколу («Мартин Боруля»)
В Лавріна і Мелашку («Кайдашева сім’я»)
Г Івана й Марічку («Тіні забутих предків»)
Д Чіпку й Галю («Хіба ревуть воли, як ясла повні?»)
4. У Повісті «Тіні забутих предків» М.Коцюбинського події розвиваються в такій послідовності:
А зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; одруження з Палагною; танець з чугайстром;
Б Іван на полонині; танець з чугайстром; кохання Івана й Марічки;зустріч ворожих родів; одруження з Палагною;
В кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; танець з чугайстром; одруження з Палагною; зустріч ворожих родів;
Г одруження з Палагною; Іван на полонині; танець з чугайстром; зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки;
Д зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; танець з чугайстром; одруження з Палагною.
5. Установіть відповідність («Тіні забутих предків» М.Коцюбинського)
Герой |
Репліка |
1 Іван |
А Нічьо!..Ти меш, сарако, вівчарити, я му сіно робити. Вилізу на копицу та й си подивлю в гори на полонинку, а ти мені затрембітай… |
2 Марічка |
Б Навіки слава!.. Тепер маєм живий вогонь, а доки ме він горіти, ні звір, ні сила нечиста не озьмеся маржини та й нас, ирщених… |
3 Палагна |
В Ага! Ти так!... Тоя мушу тебе заклинати. Я заклинаю вас, громи й громовенята, тучі й тученята, я розганяю тебе, фортуно, наліво, на ліси й води… |
4 Юра |
Г Чому не заговориш до мене, чому не поглянеш, не позавиваєш мозолі на моїх пучках? А в котру онь доріжку вибираєшся.. відки виглядати маю тебе? |
|
Д Ще кривий!.. Ще сліпий!.. Го-го! Як танцювати, то танцювати… я ще заграю до танцю… Ти ще такої не чув, небоже… |
Середній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал)
1. Риси яких стилів поєднує повість «Тіні забутих предків»?
2. Новела “Intermezzo” М.Коцюбинського присвячена …
3. Які мажорні та мінорні образи присутні у новелі “Intermezzo” М.Коцюбинського?
Достатній рівень
(Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали)
1. Чому загинув головний герой твору «Тіні забутих предків»?
2. Поясніть назву новели “Intermezzo”.
Високий рівень
(Правильно виконане завдання оцінюється у 4 бали)
Напишіть тезу й аргумент до теми «Людина створена для щастя, як птах для польоту» (В.Короленко). До аргументу наведіть приклад-ілюстрацію за повістю «Тіні забутих предків».