Календарно-тематичне планування з української літератури

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури для 10 класу (рівень стандарту). Відповідно до навчальних програмам, затверджених наказом МОН від 23.10.2017 № 1407 (70 годин, 2 години на тиждень)
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА  ЛІТЕРАТУРА

10 КЛАС

(рівень стандарту)

(Відповідно до навчальних програмам,

затверджених  наказом   МОН   від   23.10.2017 № 1407)

70 годин, 2 години на тиждень

 

Форми контролю

 

К-сть

Контрольна робота (тест)

 

Контрольний класний твір (есе чи міні-твір)

2

1

 

Позакласне читання

1

Виразне читання

1

Література рідного краю

1

Розвиток мовлення

2

 

 

 

Тема уроку

Примітки

Вступ. Реалістична українська проза

1

 

Вступ. Українська література другої половини ХІХ століття у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Особливості реалістичної прози

 

Іван Нечуй-Левицький

2

 

Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І.Франко)).  «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка

ТЛ: соціально-побутова повість, поглиблення поняття про реалізм

 

3

 

Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті

 

4

 

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Урок мовленнєвого розвитку №1. Дискусія «Українська ментальність, національний характер, народна мораль і етика»

РМ №1

усно

5

 

Ствердження цінностей національної етики засобами комічного у повісті «Кайдашева сім’я»

ТЛ: засоби змалювання комічного

 

Панас Мирний

6

 

Панас Мирний. Основне про життєвий і творчий шлях. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший в українській літературі соціально-психологічний роман. Співавторство Панаса Мирного з Іваном Біликом

ТЛ: соціально-психологічний роман

 

7

 

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Свідчення можливостей роману у художньому дослідженні дійсності. Широта представлення народного життя

 

8

 

Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва

 

9

 

Жіночі образи в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

10

 

Ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини. Урок виразного читання №1.  Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (прозовий уривок)

ВЧ №1

11

 

Контрольна робота №1. Реалістична українська проза

КР №1

(тест)

«Театр корифеїв»

Іван Карпенко-Карий

12

 

Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін. Перші театральні трупи. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами

 

13

 

Іван Карпенко-Карий. Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія

ТЛ: комедія

 

14

 

Урок позакласного читання №1. Іван Франко. «Перехресні стежки»

ПЧ №1

15

 

Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля». Дворянство як міф про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю

 

16

 

Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі. Урок мовленнєвого розвитку №2. Складання анкети головного героя

РМ №2

письмово

17

 

Урок літератури рідного краю №1. Письменники Херсонщини

ЛРК №1

18

 

Значення творчості Івана Карпенка-Карого

 

19

 

Контрольна робота №2. Література 70 – 90-х років ХІХ століття

КР № 2

(твір)

Титан духу і думки

Іван Франко

20

 

Багатогранність діяльності Іван Франка, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Творчість І. Франка в музиці

 

21

 

Лірика збірки «З вершин і низин». Символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»))

ТЛ: гімн, сонет

Вивчити

1 поезію напам’ять

(на вибір)

22

 

Поетична збірка «Зів’яле листя». «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...». Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання

23

 

Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя».

ТЛ: філософська поезія

 

24

 

«Легенда про вічне життя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання

 

25

 

Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І.Франка. Пролог до поеми – заповіт українському народові

ТЛ: терцини

 

26

 

Поема «Мойсей». Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті

 

27

 

Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації

ТЛ: поняття про модернізм

 

28

 

Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели «Сойчине крило»

 

29

 

Роль І. Франка в розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»). Значення творчості І.Франка, її актуальність

 

30

 

Контрольна робота №3.  Титан духу і думки

КР №3

(тест)

Модерна українська проза

Михайло Коцюбинський

31

 

Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Основні риси українського прозового модернізму (О.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, В.Винниченко). «Нова школа» у прозі

 

32

 

Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського. Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа

ТЛ: психологічна новела, «поезія в прозі», імпресіонізм

 

33

 

Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму

 

34

 

Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю

 

35

 

Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору

 

36

 

Образи й символи повісті. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання

 

 

 

Ольга Кобилянська

 

 

37

 

Життя і творчість О. Кобилянської. Її проза – зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»)

 

38

 

Становлення особистості, цілеспрямованої  й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму «Іmpromtu phantasie»

 

39

 

Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique» («Меланхолійний вальс»)

 

40

 

Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь новели «Valse melancolique». Глибокий психологізм твору як новаторство О.Кобилянської

 

41

 

Контрольна робота № 4. Модерна українська проза

 

КР № 4

(тест)

Василь Стефаник

42

 

Життя і творчість В. Стефаника. Новаторство письменника. «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості

ТЛ: експресіонізм

 

43

 

Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. Урок мовленнєвого розвитку №3. Аналіз життєвої ситуації з певної позиції

РМ №3

(усно)

44

 

Багатозначність символічних образів. Камінний хрест – уособлення долі людини. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом із села як символ трагізму прощання з рідним краєм

 

45

 

Урок позакласного читання №2. В.Стефаник. «Марія»

ПЧ №2

Володимир Винниченко

46

 

Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина»

 

47

 

Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо)

 

48

 

Образ панни (Мусі) – утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели «Момент»

 

49

 

Урок літератури рідного краю №2. Поети Хмельниччини

ЛРК №2

50

 

Узагальнення та систематизація вивченого

 

51

 

Контрольна робота № 5. Модерна українська проза

КР № 5

(твір)

Образне слово поетичного модернізму

Загальнолюдське, національне, особисте

Леся Українка

52

 

Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза». Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Драматична спадщина

 

53

 

Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І.Франком. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості

ТЛ: неоромантизм

Вивчити напам’ять

54

 

Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»)

 

55

 

Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»

 

56

 

Урок виразного читання №2. Поезії Лесі Українки

ВЧ №2

57

 

Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси

ТЛ: драма-феєрія

 

58

 

Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Урок мовленнєвого розвитку №4. Порівняння образів Мавки й Килини

РМ №4

(письмово)

59

 

Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини

 

60

 

Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей

 

61

 

Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії

 

Микола Вороний

62

 

М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»)

ТЛ: символізм

Вивчити напам’ять

63

 

Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»)

 

Олександр Олесь

64

 

Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання Олександра Олеся. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»)

 

65

 

«Чари ночі» – перлина інтимної лірики української поезії. Мотив краси кохання й молодості. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»)

Вивчити напам’ять

 

66

 

Драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю

ТЛ: драматичний етюд

 

67

 

Узагальнення та систематизація вивченого

 

68

 

Контрольна робота № 6. Образне слово поетичного модернізму. Загальнолюдське, національне, особисте

КР № 6

(тест)

69

 

Узагальнення та систематизація вивченого. Бесіда про вивчені твори української літератури

 

70

 

Узагальнення та систематизація вивченого. Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальних нині

 

 

docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
6174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку