Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.
Контрольна робота 1 Варіант 2 Дата Оцінка
Вступ. Хімічний склад клітини
Початковий рівень (3 бали)
Виберіть одну правильну відповідь
гідрофобного; пептидного;
йонного; водневого.
2. Який полісахарид характерний для клітин тварин?
крохмаль; целюлоза;
глікоген; глюкоза.
3. До складу АТФ входить:
тимін; амінокислота;
аденін; гліцерин.
4. Яка сполука ліпідної природи є елементом клітинної мембрани?
жир; воск;
фосфоліпід; глікоген.
5. На якому рівні життя відбувається зберігання та реалізація спадкової інформації?
молекулярному; клітинному;
організмовому; популяційно-видовому.
6. Метод біологічних досліджень, під час якого відбувається дослідження певних процесів, явищ або організмів за допомогою їх спрощеного зразка – це:
моніторинг; спостереження;
моделювання; експериментальний.
Середній рівень (3 бали)
Вкажіть правильні твердження
7. Під час окиснення 1 г ліпідів виділяється 17,6 кДж енергії.
РНК в клітинах беруть участь в збереження спадкової інформації.
АТФ – органічна сполука, що є універсальним хімічним акумулятором енергії у клітині.
Установіть відповідність
8. Установіть відповідність між методами біологічних досліджень та їхнім змістом
1 експериментальний
2 описовий
3 порівняльний
4 моделювання
А дослідження певних процесів, явищ або організмів за допомогою їх спрощеного зразка
Б дозволяє шляхом зіс-тавлення вивчати подіб-ність і відмінність орга-нізмів
В ґрунтується на спос-тереженні
Г передбачає активний вплив на організм шля-хом проведення дослідів
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Визначте залежність між поданими поняттями та заповніть схему
9. 1 ультрамікроелементи; 6 аурум;
2 селен; 7 ферум;
3 макроелементи; 8 мікроелементи;
4 купрум; 9 калій;
5 фосфор; 10 живі організми.
10. Дайте визначення термінам:
Ренатурація – це ____________________________________________________ .
Ферменти – це ______________________________________________________ ____________________________________________________________________. Принцип комплементарності - це ____________________________________
____________________________________________________________________.
Достатній рівень (3 бали)
11. Укажіть функції води, що відповідають наведеним процесам.
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика
А Бере участь в реакціях обміну речовин |
Б Забезпечує рівномірний розподіл тепла всередині організму |
В Зумовлює тургор клітин у рослин |
1 метаболічна |
1 регуляторна |
1 транспортна |
2 розчинна |
2 метаболічна |
2 структурна |
3 транспортна |
3 транспортна |
3 розчинна |
А |
Б |
В |
12. Укажіть правильні ознаки щодо нуклеїнових кислот.
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика
А Скільки ланцюгів нуклеотидів утворює молекулу ДНК? |
Б Яка нітратна основа відсутня в нуклеотидах РНК? |
В Який вуглевод входить до складу нуклеотиду ДНК? |
1 один |
1 тимін |
1 дезоксирибоза |
2 два |
2 гуанін |
2 рибоза |
3 три |
3 урацил |
3 глікоген |
А |
Б |
В |
Високий рівень (3 бали)
13. Фрагмент молекули ДНК містить 320 тимідилових нуклеотидів (22 % загальної кількості). Визначте кількість у даному фрагменті аденілових, гуанілових і цитиділових нуклеотидів.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
Дайте відповідь на одне із запропонованих запитань
14. Обґрунтуйте необхідність вживання людиною харчових продуктів, що містять ліпіди. ________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
15. Від чого залежить нескінченна різноманітність білків? __________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .