Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.
Контрольна робота 2 Варіант 1 Дата Оцінка
Структура клітини
Початковий рівень (3 бали)
Виберіть одну правильну відповідь
1. Назвіть сполуки, що утворюють клітинні мембрани.
білки, нуклеїнові кислоти; білки, фосфоліпіди;
ліпіди, білки, вуглеводи; фосфоліпіди, вуглеводи.
2. Який із прикладів ілюструє перетворення лейкопластів на хлоропласти?
пожовтіння лимонів; позеленіння бульб картоплі на сонці;
дозрівання томатів на сонці; утворення білої м'якоті в полуниць.
3. Які органели руху мають лейкоцити людини?
щупальці; псевдоніжки;
війки; джгутики.
4. Одномембранні органели у вигляді округлих міхурців, що містять ферменти для клітинного травлення – це:
мітохондрії; вакуолі;
пластиди; лізосоми.
5. Хто відкрив явище фагоцитозу?
Т. Шванн; І. І. Мечников;
Р. Вірхов; Р. Гук.
6. Які з органел клітини належать до немембранних?
лізосоми; комплекс Гольджі;
мітохондрії; пластиди.
Середній рівень (3 бали)
Вкажіть правильні твердження
7. Клітинна теорія сформульована німецьким ученим Т. Шванном у 1839 р.
Клітина є основною структурною одиницею живого тому, що лежить в основі будови організмів.
Мітохондрії – одномембранні напівавтономні еукаріотичні енергетичні органели клітини.
Установіть відповідність
8. Установіть відповідність органел і структур клітини групам організмів, у яких вони трапляються .
1 клітини шкірки рослин
2 клітини інфузорій
3 ціанобактерії
4 еритроцити більшості ссавців
А нуклеоїд
Б ситоподібні пластинки
В відсутність ядра в дозрілих клітинах
Г ядра вегетативні та генеративні
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
9. Установіть відповідність між органелами, зображеними на малюнках, та їхніми назвами.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
1 А мітохондрія
Б клітинний центр
В комплекс Гольджі
Г хлоропласт
2 3 4
10. Дайте визначення термінам:
Клітина – це _______________________________________________________ .
Глікокалікс – це ___________________________________________________ . Гіалоплазма - це ___________________________________________________ .
Достатній рівень (3 бали)
11. Підпишіть основні компоненти
рослинної клітини:
1 ___________________________ ;
2 ___________________________ ;
3 ___________________________ ;
4 ___________________________ ;
5 ___________________________ ;
6 ___________________________ .
Завдання на вибір правильної комбінації відповідей
12. Виберіть ознаки, що характеризують клітину, зображену на малюнку.
А НАЛЕЖНІСТЬ |
Б ЯДРО |
В КЛІТИННА СТІНКА
|
1 бактеріальна |
1 наявне одне |
1 немає |
2 рослинна |
2 наявні декілька |
2 з хітину |
3 грибна |
3 є аналог - нуклеоїд |
3 з целюлози |
4 тваринна |
4 наявне після поділу |
4 з муреїну |
А |
Б |
В |
Високий рівень (3 бали)
Дайте відповідь на одне із запропонованих запитань
13. Які основні причини подібності та відмінностей між клітинами рослин, тварин і грибів? ______________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
14. Яка роль клітинних мембран у адаптації клітин до умов існування? ____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .
15. Як довести єдність органічного світу, використовуючи знання про клітину?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .