Контрольна робота за темою „Вступ. Із пісенних скарбів”
(розгорнуті відповіді на запитання)
І-ІІ рівні (22 тести)
1. Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.
1 «Гомін, гомін по діброві» 2 «Ой на горі та й женці жнуть» 3 «Стоїть явір над водою» 4 «Ой у степу криниченька» |
А чумак, зозуля Б Запорозька Січ, шабля В козак, Україна Г Дорошенко, Сагайдачний Д мати, син, сестри |
2. Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.
1 Воли ревуть, води не п’ють, Бо в Крим доріженьку чують…
2 Будуть пташки прилітати Калиноньку їсти,
3 «Мені з жінкою не возиться; А тютюн та люлька
4 Старша сестра коня веде, А підстарша зброю несе, |
А «Гомін, гомін по діброві» Б «Ой у степу криниченька» В «Жартівливі коломийки» Г «Стоїть явір над водою» Д «Ой на горі та й женці жнуть» |
3. Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.
1 Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
2 А я годна льонок брати та годна стелити,
3 Коломийка, коломийка, весела співанка,
4 Та хоч би всі зорі впали й писарями стали, |
А Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової Б Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі В Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу Г Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі Д Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя |
4. Установіть відповідність між художніми засобами та їхніми назвами
1. метафора; |
А «Говори, говори! — сказав Захар, поглядаючи знов на неї»; |
2. порівняння; |
Б «...серце його скиміло глибоко...»; |
3. епітет; |
В «...се був сивий, як голуб... старець...»; |
4. архаїзм. |
Г «...а ви ратища в руки і плазом додолу!»; |
|
Д «Радісний, громовий крик усіх тухольців стрітив їхній прихід...». |
5. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями:
1. Прозовий розповідний твір за обсягом більший, ніж оповідання, у якому розповідається про одну або декілька подій одного чи декількох головних героїв протягом досить тривалого часу |
А Сюжет; |
2. Частина твору, у якій ідеться про час і місце подій, про дійових осіб і взаємини між ними |
Б Композиція |
3. Будова художнього твору, розташування й співвідношення всіх його компонентів: сюжетних, позасюжетних елементів, висловлювань героїв твору тощо |
В Інтер'єр; |
4. Подія чи система подій, у яких розкриваються характери й розв'язуються суперечності між ними |
Г Експозиція; |
|
Д Повість. |
6. Укажіть, які події переважно відтворено в чумацьких піснях.
А) незвичайні пригоди на чужині; Б) кохання, весілля; В) війни та битви; Г) життя чумаків у дорозі.
7. Пісня «Гомін, гомін по діброві» належить
А) до козацьких; Б) до чумацьких; В) до бурлацьких; Г) до жартівливих.
ІІІ рівень