Контрольна робота. Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі. Золоті сторінки далеких епох

Про матеріал
Контрольна робота. Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі. Золоті сторінки далеких епох Учень / учениця розуміє значення художньої літератури для розвитку суспільства та особистості; знає особливості художнього перекладу, його різновиди; дає стислу характеристику літератури античності та Відродження; називає видатних представників античної та ренесансної культур; знає основні відомості про Гомера, Данте і В.Шекспіра; розуміє вплив творчості Гомера, Данте і В.Шекспіра на українську літературу й світовий літературний процес; дає загальну характеристику змісту творів; називає імена відомих українських перекладачів творів античності й Відродження; аналізує ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції, проблематику поем «Одіссея» та «Божественна комедія» (за прочитаними уривками), трагедії «Гамлет»; визначає міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї»; характеризує стиль гомерівської оповіді, концепцію світу і людини в «Божественній комедії», образи Одіссея і Гамлета, жанрову своєрідність творів; висловлює ставлення до літературних персонажів; аргументує, чому образ Гамлета став «вічним»; визначає провідні мотиви трагедії «Гамлет», роль монологів у розкритті образу головного героя; узагальнює результати аналізу творів, свої знання про літературу античності й Відродження; усвідомлює духовні цінності, утілені у творах літератури й мистецтва; обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творах; висловлює судження щодо проблем праведного благочестивого життя (за «Божественною комедією») та морального вибору в житті людини (за трагедією «Гамлет»); оцінює чинники (цінності, ідеали, стани) духовного життя і вчинків літературних персонажів; робить висновки про значення прочитаних творів для світового культурного поступу в цілому; тлумачить поняття «трагедія», «міф», «епічна поема», «вічний образ»; збагачує власне мовлення крилатими висловами з прочитаних творів; установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями твору; визначає у творах актуальні соціальні проблеми та ідеї; аналізує з погляду цінностей сучасного суспільства світоглядні засади античності й Відродження, відображені в прочитаних творах або уривках із них; оцінює стосунки Гамлета і зображеного в шекспірівській трагедії соціуму; висловлює думки щодо порушених у прочитаних творах соціальних проблем; сприймає прочитані твори в контексті відповідної доби й сучасної культурної ситуації; аналізує та інтерпретує твори в аспекті національної культури та загальнолюдських цінностей; усвідомлює роль античності і Відродження в розвитку української і світової культури; розуміє значення читання художньої літератури для духовного здоров’я людини як спосіб протидії насильству, агресії та іншим негативним явищам сучасного світу.
Перегляд файлу

image«На Урок»                                     ПІБ:

Клас:

Контрольна робота. Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі.          Дата:

Золоті сторінки далеких епох

 

image           б) вірш, написаний за мотивами іншого поетичного твору

image«Колискою європейської культури» називають

                                                                                                                   image      б) добу Відродження

Перші літературні пам’ятки Стародавньої Греції з’явилися приблизно

                                                                                                                   image      б) у VIІІ ст. до н. е

Біля витоків еллінської (і ширше — європейської) художньої літератури традиція малює загадкову величну постать

б) Софокла

г) Горація

imageimage«Одіссея» суттєво відрізняється від «Іліади» тим, що в ній

                  а) діють реальні історичні особи                            image       б) немає описів бойових дій

в) наявні міфологічні, пригодницькі й побутові елементи

image image              б) на бенкеті у царя Алкіноя Одіссей розповідає про своє повернення на острів Ітаку

image                  в) Одіссей відпливає з острова німфи                 image         г) Одіссей дістався на острів кіклопів

                       Каліпсо, де пробув сім років                                                    (однооких велетнів-дикунів)

д) Одіссей опинився на острові чарівниці

Кірки

imageУ творі «Одіссея» чи не вперше у світовій літературі на передній план виходять

                   а) інтелектуальні якості персонажа                     image      б) описи бойових дій

8.

image

До кого звертається аед Демодок у рядках: «Повідай мені про бувалого мужа, що довго світом блукав, священну столицю троян зруйнувавши»?

б) до Гелія Гіперіона

г) до Гермеса

imageimageimageДоведіть, що твір «Одіссея» - епічна поема

а) твір значного обсягу (переважноб) у творі поєднуються епічні та ліричні

елементи

в) наявні напружена дія, конфлікт,г) відображє події загальнонаціонального монологи та діалоги                                        значення

д) прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного персонажу

imageimageУкажіть постійні епітети, які характеризують Одіссея?

б) срібнолукий

г) богосвітлий

е) шоломосяйний

ж) світлоокий

11.


imageЙого називають «останнім поетом Середньовіччя і першим поетом Нового часу»

                                                                                                                   image      б) Шекспір

Твір «Божественна комедія» складається з трьох частин (кантиків): «Пекло», «Чистилище» і «Рай», кожна з яких, своєю чергою, має по

imageб) 3 пісні

г) 99 пісень

                                                                                                                   image       б) жовтий і чорний

У Стігійському болоті, яке обрамляє стіни міста Діта, що оточують безодню Нижнього

Пекла, карають

imageimageа) зрадники друзів і співтрапезниківб) гнівних

в) лукавих порадниківг) хабарників

15.

imageа) місце в найглибшому, дев’ятому колі            image       б) ріка скорботи Пекла, де карають тих, хто підступно зрадив рідних

image           в) розкішний луг, де текли ріки Лета і

imageimageПантера, лев, вовчиха у «Божественній комедії» уособлюють

                                                                                                                   image          б) зарозумілість, пихатість, заздрість

в) нікчемність, лицемірство, підступність

Укажіть, які проблеми порушує В.Шекспір у трагедії «Гамлет»

б) вірності і зради

г) падіння авторитету церкви

влади

imageа) драматичний твір, у якому засобами      image       б) це один із жанрів драми, твір, який гумору та сатири розвінчуються           ґрунтується на якихось гострих, негативні суспільні й побутові явища,                непримиренних конфліктах, що розкривається смішне в навколишній         зазвичай призводять до загибелі

                      дійсності чи людині                                                                        персонажів, передовсім — головних

героїв

image           в) літературний жанр, п'єса соціального, історичного чи побутового характеру з гострим конфліктом, який розвивається в постійній напрузі

image

Упізнай героя за цитатою: «Тупий нікчема, бовдур жалюгідний, тиняюсь, як сновида, і мовчу, нездатний боронити власну справу»

б) Клавдій

г) Лаерт

imageimageimageДанія в трагедії «Гамлет» є узагальненим символом

                  а) неправди й несправедливості всього             image        б) символ могутності, багатства,

благородства

в) соціальної рівності та справедливості

Гамлет як вічний образ у світовій культурі уособлює

а) людину нового часу, людину думкиб) героїчну самопожертву заради інших,

безкорисливе служіння людям

в) нестримне прагнення людського духуг) скептичне заперечення вперед


image

Упізнай героя за цитатою: «Я, найнещасніша з жінок, пила солодкий мед обіцянок його, і ось цей дух ясний, мов дзвін, що тріснув, - колись лунав, тепер лиш деренчить. Від безуму зів’яв цей пишний розквіт. Які мені це муки страховинні - те, що було, рівняти з тим, що нині»

                                                                                                                   image      б) Гертруда

imageimageimageУкажіть крилаті вислови в трагедії «Гамлет» В. Шекспіра

б) розбийся, серце, — мушу я мовчати

г) і дим батьківщини солодкий

д) вільний той, хто може не брехати

З ким із українських майстрів слова зіставляють постать Данте Аліґ'єрі?

б) Борис Олійник

г) Іван Франко

Ключ до тесту

1. а (1 балів)

2. а (1 балів)

3. б (1 балів)

4. в (1 балів)

5. б (1 балів)

6. в (1 балів)

7. а (1 балів)

8. а (1 балів)

9. а б в г (2 балів)

10. а в г д (2 балів)

11. а (1 балів)

12. а (1 балів)

13. а (1 балів)

14. б (1 балів)

15. а (1 балів)

16. а (1 балів)

17. а б в (3 балів)

18. б (1 балів)

19. а (1 балів)

20. а (1 балів)

21. а (1 балів)

22. а (1 балів)

23. а б (2 балів)

24. в (1 балів)

 

pdf
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
1971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку