Контрольна робота з біології за курс 8 класу
• екстернатна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь.
Варіант – 1 |
|||
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
|||
1. Виберіть правильне твердження: А до складу дихальної системи входять трахея й три бронхи; Б об’єм правої та лівої легенів рівні; В внутрішня поверхня легенів вистелена плеврою; Г дихальна система розвивається з ентодерми.
|
|||
2. Рідина, що циркулює згідно з зображеною на малюнку системою, походить з (1) і повертається у (2):
|
|||
|
|
А 1 — тканинної рідини, 2 — кров; Б 1 — крові, 2 — цитоплазму; В 1 — плазми, 2 — тканинну рідину; Г 1 — спинномозкової рідини, 2 — кров.
|
|
3. У якій структурі головного мозку розташований центр контролю температури тіла? А гіпофіз; Б епіфіз; В гіпоталамус; Г мозочок.
|
|||
4. Головні ферменти травлення пепсин та трипсин синтезуються: А у тонкому та товстому кишечнику відповідно; Б шлунку і найближчих відділах тонкого кишечника відповідно; В шлунку та підшлунковій залозі відповідно; Г шлунку і печінці відповідно.
|
5. Окрім елементів слухового аналізатора, завиток також вміщує ще одну важливу аналізуючу структуру. Яку саме? А первинний аналізатор мови; Б корені нюхових рецепторів; В вестибулярний апарат; Г чутливі нейрони мімічної мускулатури.
|
||
6. Замість пропусків оберіть найбільш правильний варіант щодо адреналіну. Адреналін — гормон (1). Виділення адреналіну перебуває під контролем (2). Як «аварійний гормон», він діє головним чином на (3) та (4). Адреналін звужує судини і тим самим (5) кров’яний тиск, (6) серцеву функцію, (7) розщеплення глікогену до (8) у печінці й м’язах та (9) бронхи. А 1 — печінки, 2 — головного мозку, 3 — мислення, 4 — рухи, 5 — підвищує, 6 — прискорює, 7 — блокує, 8 — мономерів, 9 — скорочує; Б 1 — наднирників, 2 — гіпофізу, 3 — травлення, 4 — дихання, 5 — підвищує, 6 — знижує, 7 — стимулює, 8 — сахарози, 9 — звужує; В 1 — наднирників, 2 — ЦНС, 3 — серце, 4 — судини, 5 — підвищує, 6 — прискорює, 7 — стимулює, 8 — глюкози, 9 — розширює; Г 1 — підшлункової залози, 2 — кори великих півкуль, 3 — нервову систему, 4 — м’язи, 5 — знижує, 6 — інгібує, 7 — стимулює, 8 — мономерів, 9 — розширює.
|
||
IІ рівень (3 бали) |
||
І. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку обґрунтовану відповідь. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б. 1. Поясніть, чому після прийому їжі не бажано відразу займатися розумовою працею?
2. Що таке імунітет? Який з видів штучного імунітету триваліший і чому?
ІІ. Установіть відповідність між захворюванням людини(А– Г) та збудниками (1 – 5), які їх спричиняють . Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|
||
ІIІ рівень (3 бали) |
||
І. Установіть відповідність між назвами частин серця та судин (А– Г) і цифрами (1 – 6), що їх позначають на малюнку. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. 1. За допомогою яких анатомічних структур, і як саме, досягається збереження однакового тиску повітря по обидва боки барабанної перетинки? Яке біологічне значення цього процесу? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Коли людині холодно, у неї з'являється «гусяча шкіра» і м'язове тремтіння. Поясніть причини і значення цих явищ. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|
||
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
||
1. Велика гомілкова кістка людини, маючи масу 0,5 кг, витримує у вертикальному положенні навантаження 1500 кг. Поясніть, чому порівняно легка кістка є водночас такою міцною. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Які необхідні умови виникнення умовного рефлексу і який фізіологічний механізм цього процесу? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|