Контрольна робота з біології за курс 9 класу
• екстернатна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь. Варіант – 1 |
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
1. На якому рівні організації живої матерії здійснюється вільний обмін спадковою інформацією між різними представниками певного виду та передача її нащадкам? А організмовому Б екосистемному В клітинному Г популяційно-видовому
|
2. Яка з перелічених структур має кільцеву молекулу ДНК і рибосоми? А ядро Б комплекс Гольджі В мітохондрія Г ядерце
|
3. Який процес відбувається під час реакцій пластичного обміну? А виділення енергії Б утворення АТФ В поглинання енергії Г розщеплення речовин
|
4. Позначте кiлькiсть амiнокислот, що утворяться внаслiдок трансляцiї на ocнoвi фрагмента i-PHK: УУУ АГГ ЦАЦ ГУА: А 3 Б 4 В 6 Г 12
|
5. Абіотичним фактором для миші, що живе в широколистяному лісі, є: А лисиця Б інша миша того ж виду В зернові культури Г температура повітря
|
6. Генетично модифіковані організми – це організми, генотип яких було змінено за допомогою методів: А класичної селекції Б генетичної інженерії В клітинної інженерії Г радіаційного мутагенезу |
|
||
IІ рівень (3 бали) |
||
І. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку обґрунтовану відповідь. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
1. На які екологічні групи поділяють живі організми в екосистемах, які їх характеристики?
2. Які речовини, і за яких умов, утворюються в процесі фотосинтезу: білки, вуглеводи, АТФ, ДНК, РНК?
ІІ. Установіть відповідність між функціями речовин(А– Г) їх назвами (1 – 5). Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
|
||
ІIІ рівень (3 бали) |
||
І. Установіть відповідність між фазами мітозу (А– Г) та їхніми процесами (1 – 5). Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
1. За яких умов модифікаційні зміни залишаються в організмі на все життя? Наведіть приклади.
2. Якими органами – гомологічними чи аналогічними – є крила метеликів і птахів? Обґрунтуйте свою думку.
|
||
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
||
1. Як відомо, в підземних печерах є багато видів тварин: від червів і комах до риб та земноводних. Чи можна запропонований приклад вважати екосистемою? Дайте обґрунтовану відповідь Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Складіть схему схрещування. У ході розв'язку задачі виконані дії прокоментуйте. У людини є два види сліпоти, які визначаються рецесивними алелями різних генів. Яка ймовірність того, що дитина буде сліпою, якщо батько і мати хворіють тим самим видом сліпоти, а за другим геном вони нормальні й гомозиготні? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|