Контрольна робота з біології за курс 9 класу • екстернатна форма навчання

Про матеріал
Матеріал включає підбір різнорівневих завдань, які дозволять перевіряти й оцінити рівень засвоєння матеріалу з біології за курс 9 класу в здобувачів освіти, що навчаються за екстернатною формою здобуття освіти.
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології за курс 9 класу

• екстернатна форма навчання

Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь.                          Варіант – 1 

I рівень (3 бали)

У завдання 1 – 6  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1. На якому рівні організації живої матерії здійснюється вільний обмін спадковою інформацією між різними представниками певного виду та передача її нащадкам? 

А організмовому 

Б екосистемному

В клітинному 

Г популяційно-видовому 

 

2. Яка з перелічених структур має кільцеву молекулу ДНК і рибосоми?  А ядро 

Б комплекс Гольджі 

В мітохондрія  Г ядерце 

 

3. Який процес відбувається під час реакцій пластичного обміну? 

А виділення енергії 

Б утворення АТФ 

В поглинання енергії  Г розщеплення речовин

 

4. Позначте кiлькiсть амiнокислот, що утворяться внаслiдок трансляцiї на ocнoвi фрагмента i-PHK:  УУУ АГГ ЦАЦ ГУА:

А  3 

Б  4

В  6  

Г  12

  

5. Абіотичним фактором для миші, що живе в широколистяному лісі, є:

А  лисиця

Б  інша миша того ж виду

В  зернові культури Г  температура повітря

 

6. Генетично модифіковані організми – це організми, генотип яких було змінено за допомогою методів:

А  класичної селекції

Б  генетичної інженерії

В  клітинної інженерії

Г  радіаційного мутагенезу

 

 

IІ рівень (3 бали) 

І. Завдання відкритого типу, що передбачає коротку  обґрунтовану відповідь. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

1.     На які екологічні групи поділяють живі організми в екосистемах, які їх характеристики?

 

2.     Які речовини, і за яких умов, утворюються в процесі фотосинтезу: білки, вуглеводи, АТФ, ДНК, РНК?

 

ІІ. Установіть відповідність між функціями речовин(А– Г) їх назвами (1 – 5). Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

А  будівельна 

Б  рухова 

В  каталітична 

Г  транспортна

1     амілаза 

2     овоальбумін 

3     целюлоза 

4     гемоглобін 

5     міозин

 

 

 

 

                                                  ІIІ рівень (3 бали) 

І. Установіть відповідність між фазами мітозу (А– Г)  та їхніми процесами

(1 – 5).

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

А  інтерфаза 

Б  профаза 

В  анафаза 

Г  метафаза 

 

 

1     розходження хроматид до полюсів клітини 

2     формування веретена поділу 

3     процес реплікації молекули ДНК 

4     поділ цитоплазми клітини 

5     руйнування оболонки ядра 

 

 

 

ІІ. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Кожне виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

1.     За яких умов модифікаційні зміни залишаються в організмі на все життя? Наведіть приклади.

 

2.     Якими органами – гомологічними чи аналогічними – є крила метеликів і птахів? Обґрунтуйте свою думку. 

 

 

 ІV рівень (3 бали)

Виконайте  завдань відкритої форми (1 – 2)  з розгорнутою відповіддю.

1.     Як відомо, в підземних печерах є багато видів тварин: від червів і комах до риб та земноводних. Чи можна запропонований приклад вважати

екосистемою? Дайте  обґрунтовану відповідь Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

2.     Складіть схему схрещування.  У ході розв'язку задачі виконані дії прокоментуйте. 

У людини є два види сліпоти, які визначаються рецесивними алелями    різних генів. Яка ймовірність того, що дитина буде сліпою, якщо батько і  мати  хворіють  тим   самим видом сліпоти, а за другим геном вони нормальні  й гомозиготні? 

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

 

 

pdf
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
2 лютого
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку