Контроль забезпечує зворотний зв'язок, що дозволяє коригувати діяльність учителя й учнів, її результативність, виявляти резерви подальшого вдосконалення навчання.
«Об'єктивний аналіз результатів контролю навчальної діяльності учнів є для вчителя та керівника школи основою визначення стану освітньої роботи та заходів, необхідних для її вдосконалення». Контроль має важливе навчальне та розвивальне значення. Він сприяє розширенню, поглибленню й удосконаленню знань, умінь і навичок учнів, розвитку їх пізнавальної діяльності, інтересів; підвищенню відповідальності за навчання та його результативність; привчає учнів до систематичної праці, формує позитивні моральні якості та колективні відносини, здорову громадську думку. Об'єктивність контролю знань, умінь і навичок учнів забезпечується за умови виконання таких вимог: індивідуальний характер контролю, що дозволяє перевірити знання кожного учня та враховувати їх індивідуальні особливості; тематична спрямованість контролю; диференційований підхід до здійснення контролю; об'єктивність і мотивація оцінок знань, умінь і навичок учнів у процесі контролю; усебічність контролю, тобто охоплення при перевірці знань учнів змісту основних розділів навчальної програми, що включають теоретичні знання, інтелектуальні та практичні вміння й навички; дотримання єдиних вимог до оцінки знань, умінь і навичок учнів.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ЕКОЛОГІЇ
2017 рік
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Група А (0,5 балів за кожне правильне завдання)
|
А |
Б |
В |
Г |
Бал |
|
А |
Б |
В |
Г |
Бал |
|
А |
Б |
В |
Г |
Бал |
А1 |
|
|
|
|
|
А11 |
|
|
|
|
|
А21 |
|
|
|
|
|
А2 |
|
|
|
|
|
А12 |
|
|
|
|
|
А22 |
|
|
|
|
|
А3 |
|
|
|
|
|
А13 |
|
|
|
|
|
А23 |
|
|
|
|
|
А4 |
|
|
|
|
|
А14 |
|
|
|
|
|
А24 |
|
|
|
|
|
А5 |
|
|
|
|
|
А15 |
|
|
|
|
|
А25 |
|
|
|
|
|
А6 |
|
|
|
|
|
А16 |
|
|
|
|
|
А26 |
|
|
|
|
|
А7 |
|
|
|
|
|
А17 |
|
|
|
|
|
А27 |
|
|
|
|
|
А8 |
|
|
|
|
|
А18 |
|
|
|
|
|
А28 |
|
|
|
|
|
А9 |
|
|
|
|
|
А19 |
|
|
|
|
|
А29 |
|
|
|
|
|
А10 |
|
|
|
|
|
А20 |
|
|
|
|
|
А30 |
|
|
|
|
|
Група В (1 бал за кожну правильну відповідь)
В-1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
|
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
В-2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
А |
|
|
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
В-3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
А |
|
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
В-4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
А |
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
__________
оцінка
Контрольна робота з екології
11 клас
Тест А
Завдання 1-30 мають по чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна правильна. Виберіть правильну, на вашу думку, відповідь.
1. Перехід енергії з одного трофічного рівня на другий в середньому становить:
а) 10%;
б) 20%;
в) 30%;
г) 40%.
2. За своєю функцією в екосистемі зелені рослини є:
а) симбіонтами;
б) домінантами;
в) продуцентами;
г) консументами.
3. До Червоної книги України занесений:
а) шафран весняний;
в) кульбаба;
б) костриця;
г) паслін чорний.
4. Перелік видів рослин, що зростає на певній території називають:
а) рослинністю;
б) фауною;
в) флорою;
г) біотою.
5. Колоніальний спосіб життя є характерним для популяцій:
а) чайки,крука;
б) дрохви, гагари;
в) скопи, грака;
г) чайки, грака.
6. Стадний спосіб життя веде:
а) сліпак;
б) каракал;
в) сайгак
г) їжак звичайний;.
7. До складу зоопланктону входять:
а) краби камчатські;
б) зелені водорості;
в) циклопи;
г) омари .
8. До складу зообентосу входять:
а) харіус;
б) оселедець;
в)дафнія;
г)жабурниця.
9. Організм, який використовує особини іншого виду як середовище існування, не завдаючи шкоди хазяїну, називають:
а) симбіонтом;
б) паразитом;
в) коменсалом;
г)хижаком
10. До біосферних заповідників в Україні належать:
а) Канівський;
б) Чорноморський;
в) «Медобори»;
г) «Мис Мартьян».
11. З перелічених водних тварин ніколи не виходять на сушу:
а) морський заєць;
б) морська свиня;
в) морський котик;
г) морський слон.
12. На Донбасі внаслідок багаторічного промислового вуглевидобутку утворилося багато відкритих накопичувачів із напіврідкою сумішшю води з дрібним вугіллям. Укажіть метод очищення шахтних вод від нього:
а) магнітна сепарація;
б) фільтрування;
в) УФ-опромінювання;
г) хлорування.
13. До ендемічних хвороб відносять:
а) метгемоглобінемію;
б) лейкемію;
в) анемія;
г) зоб.
14. Для виробництва якої галузі є характерним найбільший об’єм використаної води:
а) целюлозно-паперова;
б) хімічна і нафтохімічна;
в) електроенергетика;
г) кольорова металургія.
15. Нанесення на упаковку товару екологічного маркування дозволяє :
а) виділити продукцію, яка на всіх стадіях життєвого циклу має менший вплив на довкілля;
б) попередити покупця про небезпечні речовини, що містяться в продукції;
в) виділити продукцію, що має деякі переваги перед аналогами;
г) вилучати з продажу продукцію, що не відповідає вимогам національних стандартів.
16. За правилом Алена:
а) тварини в північних районах мають відносно більшу масу серця у порівнянні з близькими у систематичному відношенні тваринами південних місць існування;
б) виступаючі частини тіла (вуха, кінцівки, хвіст та ін.) у гомойотермних тварин на півночі менше ніж на півдні;
в) біологічне різноманіття від полюсів до екватору збільшується;
г) більш великі розміри тіла у гомойотермних тварин є характерними для більш холодних областей.
17. Білі ведмеді не живляться в природі пінгвінами, тому що:
а) вони в природі не зустрічаються разом;
б) пінгвіни швидше плавають, ніж ведмеді;
в) пінгвіни живуть зграями й нападати на них небезпечно;
г) м'ясо пінгвінів отруйне.
18. Збільшення дози випромінювання організму людини не викликає:
а) порушення функції кровотворення;
б) злоякісні пухлини;
в) шлунково-кишкові кровотечі;
г) інфаркт міокарда.
19. Рослини вологих місць існування складають екологічну групу:
а) мезофітів;
б) гігрофітів;
в) криофітів;
г)терофітів.
20. Головними групами організмів, що поглинають розчинений кремнезем з морської води, є:
а) синьо-зелені і бурі водорості;
б) діатомові водорості и радіолярії;
в) червоні водорості і корали;
г) молюски і риби.
21. Зростання чисельності конкретної популяції будь-якого виду не буває безкінечним, оскільки:
22. Яка з перелічених екосистем найбільш продуктивна:
23. Сигналом до сезонних міграцій та линьки слугують зміни у:
24. Хімічним мутагеном називають:
25. Шишкарі будують гнізда і виводять пташенят взимку (у лютому). Це можливо тому, що:
26. Протягом останнього століття збільшення попиту на прісну воду було викликано в тому числі:
27. Згідно з даними ООН, найбільша площа деградованих земель (близько 680 млн. га) на планеті утворилася в результаті:
28. Для підвищення ефективності роздільного збору побутових відходів у ряді зарубіжних країн контейнери фарбують:
29. У даний час найбільш перспективним способом утилізації побутових відходів з точки зору безпеки навколишнього середовища вважається:
30. Літня екологічна експедиція школярів виявила в лісі невелику популяцію рідкісної для даного регіону трав'янистої рослини. Територія, на якій знаходиться популяція, може отримати статус:
_____________________________________________________________________________
Завдання В
В-1. Встановіть відповідність термінів і визначень.
А. Тератогени |
1. Речовини, що утворюються в організмі при порушенні його тканин |
Б. Канцерогени |
2. Речовини, які викликають порушення розвитку плода, появу вад та дефектів системи органів |
В. Мутагени |
3. Речовини, що стимулюють розвиток ракових клітин |
Г. Токсини |
4.Фізичні та хімічні фактори, що викликають спадкові зміни хромосом і генів |
Д. Ендоалергени |
5.Отрути різного походження , які здатні викликати захворювання або загибель організму |
В-2. Розподіліть представлені у другій колонці види енергії на дві групи
А. Традиційні 1. Хвильові електростанції
Б. Альтернативні 2. Гідроелектростанції
3. Сонячні батареї
4. Атомні електростанції
5. Геотермальні електростанції
6. Теплові електростанції
В-3. З речень і термінів складіть пари так, щоби вийшли правильні визначення, які розкривають зміст терміну:
A. Стрес |
1. Збільшена чутливість організму до будь-яких речовин |
Б. Адаптація. |
2. Стан напруги, що виникає у людини або тварин під впливом сильних факторів |
B. Гомеостаз |
3. Система заходів спрямованих на попередження захворювань, збереження здоров’я та збільшення тривалості життя |
Г. Профілактика |
4. Пристосованість будови і функцій організму до умов існування |
Д. Алергія |
5. Відносно динамічна сталість складу й властивостей живої системи |
В-4. Встановіть відповідність термінів і визначень.
А. Знаходиться під загрозою повного вимирання вид, чисельність збережених особин якого недостатня для самопідтримки популяції в природних умовах. |
1. Вимираючий вид |
Б. Вид, морфологічні та або поведінкові особливості якого не відповідають сучасним умова існування |
2. Експлуатований вид сучасних умов життя |
В. Вид, що мешкає тільки в даному регіоні і не живе в інших |
3. Ендемічний вид |
Г. Вид, морфологічні та або поведінкові особливості якого включають його представників в господарський оборот |
4. Зникаючий вид . |