Контрольна робота з географії 7 клас ІІ семестр

Про матеріал
Добірка авторських тестових завдань, складених відповідно за програмою курсу „Географія 7 клас (Материки та океани), затвердженої Міністерством освіти і науки України (2022), відповідно до підручника В. М. Бойко, С. В. Міхелі „Географія” 7 клас (2020). У завданнях оцінюються такі складові географічної компетентності учнів: уміння користуватися географічними картами; уміння працювати з числовою інформацією; уміння орієнтуватися на місцевості; уміння застосовувати знання й навички під час суб’єкт-об’єктної діяльності, в тому числі з питань природокористування; уміння розв’язувати комплексні задачі; наявність уявлення про просторово-часову єдність і взаємозв’язок природних та антропогенних процесів, що відбуваються в природі; уміння застосовувати різноманітні знання й навички в різноманітних життєвих ситуаціях. Виконання даних завдань дає можливість впровадити компетентнісний підхід у навчанні, під час перевірки рівня знань, умінь та навичок учнів.
Перегляд файлу

 Контрольна робота з географії 7 клас ІІ семестр

І варіант

Завдання 1–3 мають по чотири варіанти відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА

  1. З якими океанами з’єднаний Тихий океан?

А Атлантичним та Індійським;

Б Атлантичним та Північним Льодовитим;

В Північним Льодовитим та Індійським;

Г Атлантичним, Північним Льодовитим, Індійським.

 

  1. Визначте назву кліматичного поясу, що не є спільним для Північної Америки та Євразії.

А субарктичний;

Б тропічний;

В екваторіальний;

Г помірний.

 

3. До якого океану належить море, що має найбільшу солоність?

А Тихий;

Б Атлантичний;

В Індійський;

Г Північний Льодовитий.

Завдання 4-7 передбачають визначення назв об’єктів, які позначені цифрами

4. Визначте назви груп островів, що зображені на картинках, за їх походженням.

   

               1                                     2                                 3

 

Групи островів

1

 

2

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Визначте назви островів, що позначені на карті цифрами.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

 

6. Визначте назви тварин, що позначені цифрами.

   

                       1                                      2                                3

 

 

  1. 5

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

 

 

 

7. Визначте назви столиць європейських держав, що зображені на малюнках.

Картинки по запросу київ картинки  Топ 35 — достопримечательности Рима

                              1                                                                     2

 

Картинки по запросу париж картинки    Картинки по запросу лондон картинки

                                   3                                                         4

1

 

2

 

3

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 8-13 передбачають встановлення відповідності

8. Установіть відповідність між мандрівниками та їх внеском у дослідження полярних територій.

1

А

Норвезький дослідник, який у ХІХ ст. Дрейфував на судні „Фром” та зібрав інформацію про природу приполярних районів Північного Льодовитого океану.

2

Б

Першим проплив за одну навігацію від Білого моря до Берингова моря та відкрив Північний морський шлях

3

В

14 грудня 1911 року, разом з членами своєї експедиції, досягнув Південного полюса.

Першим проплив вздовж північних берегів Північної Америки.

 4

Г

Голландський мореплавець, який наприкінці ХVІ ст. склав карту частини Північного Льодовитого океану.

 

9. Установіть відповідність між океанами та їх найглибшими частинами.

1

Північний Льодовитий

А

Маріанський жолоб

2

Індійський

Б

жолоб Пуерто-Ріко

3

Атлантичний

В

розлом Гренландського моря

4

Тихий

Г

Зондський жолоб

 

10. Установіть відповідність між географічними об’єктами та їх назвами.

1

Гурон

А

гори

2

Аппалачі

Б

мис

3

Хуанхе

В

півострів

4

Челюскин

Г

річка

5

Аппенінський

Д

озеро

11. Установіть відповідність між течіями та океанами, до яких вони належать.

1

Канарська

А

Тихий

2

Трансантарктична

Б

Атлантичний

3

Сомалійська

В

Північний Льодовитий

4

Куросіо

Г

Індійський

12. Визначте назви морів, що позначені цифрами, та розподіліть їх за океанічними басейнами.

Тихий океан - ______________ ;

Індійський океан - ________________;

Атлантичний океан - ______________;

Північний Льодовитий океан - _______________.

 

13. Установіть відповідність між назвами водних об’єктів та ділянками суходолу, які вони розділяють.

1

Євразія – Північна Америка

А

пр. Дрейка

2

Євразія - Африка

Б

Гібралтарська пр.

3

Північна Америка – Південна Америка

В

Берингова пр.

 4

Південна Америка - Антарктида

Г

Мозамбіцька пр.

 

 

Д

Панамський канал

 

Розв’яжіть задачу та дайте відповідь на питання

14. У північній півкулі розташовані найвища вершина суходолу та найглибша западина Світового океану.

 - Пригадайте їх назви та показники абсолютної висоти.

 - Розрахуйте відносну висоту даних об’єктів.

 

Уважно прочитайте 15 завдання та дайте письмові відповіді на питання

15. Для дослідження природи Північного Льодовитого океану у 1937 році була створена перша дрейфуюча станція „Північний полюс”. На крижині станція дрейфувала від Північного полюса до Гренландського моря. Учасники експедиції мали можливість практичними дослідженнями підтверджувати або спростовувати існуючі теоретичні припущення.

 Одною з перших була спростована теорія про безжиттєвість вод Північного Льодовитого океану.

 Ось, що писав з цього приводу у своєму щоденнику очільник експедиції І. Папанін: „Нас двічі „відвідав” ведмідь; неодноразово ми бачили морського зайця та нерпу; доволі часто трапляються крижини червоного і жовтого кольорів, який надають їм водорості; за допомогою планктонної сітки ми регулярно піднімали на поверхню медуз, дрібних рачків та іншу живність. Все це дозволяє зробити висновок, що Центральний полярний басейн не мертва пустеля. І в морі, і на крижинах – скрізь життя.”

 Поясніть:

  • Завдяки чому у полярних широтах складаються умови, придатні для життя рослин і тварин?
  • Чому морський світ є різноманітним?
  • Які представники тваринного світу Північного Льодовитого океану відомі тобі?

 

 

 

Контрольна робота. ІІ семестр

ІІ варіант

Завдання 1–3 мають по чотири варіанти відповідей, з яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА

1. У яких півкулях розташований Тихий океан?

А північній та західній;

Б північній та східній;

В південній та західній;

Г в усіх.

 

2. Визначте назву природної зони, яка не є спільною для Північної Америки та Євразії.

А лісостеп;

Б вологі екваторіальні ліси;

В перемінно-вологі ліси;

Г напівпустелі і пустелі.

 

3. Який материк не має постійних водотоків?

А Євразія;

Б Австралія;

В Північна Америка;

Г Антарктида.

 

У завданні 4 необхідно дати відповідь на запитання одним словом

4. Найбільший острів у світі, що розташований у Північному Льодовитому океані, має назву __________________________.

 

Завдання 5-8 передбачають визначення назв об’єктів, які позначені цифрами

5. Визначте назви островів, що позначені на карті цифрами.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6. Визначте назви тварин, зображених на картинках.

    

                    1                                     2                               3

 

  

                   4                                5

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

 

7. Визначте назви природних явищ, зображених на малюнках.

        

                       1                                                     2

 

 

      

 

                       3                                                    4

1

 

2

 

3

 

4

 

 

8. Визначте назви природних зон, що зображені на малюнках.

   

                       1                                                    2

 

  

                           3                                                         4

1

 

2

 

3

 

4

 

 

Завдання 9-13 передбачають встановлення відповідності

 

9. Установіть відповідність між гірськими системами та їх найвищими вершинами.

1

Гімалаї

А

г. Монблан

2

Альпи

Б

г. Мітчелл

3

Кордильєри

В

г. Джомолунгма

4

Аппалачі

Г

г.Мак-Кінлі

 

10. Установіть відповідність між географічними об’єктами та їх назвами.

1

Ньюфаундленд

А

півострів

2

Юкон

Б

острів

3

Піренеї

В

річка

4

Мар’ято

Г

гори

5

Шрі-Ланка

Д

мис

 

11. Установіть відповідність між течіями та океанами, до яких вони належать.

1

Трансантарктична

А

Тихий

2

Гольфстрім

Б

Індійський

3

Мусонна

В

Північний Льодовитий

4

Перуанська

Г

Атлантичний

 

12. Визначте назви морів, що позначені цифрами, та розподіліть їх за океанічними басейнами.

Тихий океан - ______________ ;

Індійський океан - ________________;

Атлантичний океан - ______________;

Північний Льодовитий океан - _______________.

 

13. Установіть відповідність між назвами півостровів та материками, до яких вони належать.

1

Північна Америка

А

Антарктичний

2

Євразія

Б

Лабрадор

3

Антарктида

В

Піренейський

 

 

Г

Кейп-Йорк

 

 

Д

Таймир

 

 

Е

Юкатан

 

Розв’яжіть задачу та дайте відповідь на питання

14. Північна Америка витягнута з півночі на південь на 63˚, Євразія – на 75˚. Визначте на скільки км Євразія перевищує Північну Америку у даному напрямку?

 

Уважно прочитайте 15 завдання та дайте письмові відповіді на питання

15. Як відомо, материк Антарктида має багато метафоричних назв: „світовий холодильник”, „крижаний континент”, „царство вітрів і хуртовин”... Всі вони вказують на унікальну суворість клімату даного регіону.

 Але є протилежна назва – „країна жорсткого сонця”. Так її називають люди, яким довелось відвідати Антарктиду в літній період.

 Виявляється, у південнополярний літній день неможливо вийти з приміщення без сонячних окулярів; шкіра обличчя та інших відкритих ділянок тіла швидко засмагає, виникають сонячні опіки; губи тріскаються, що спричиняє болючі відчуття.

 Це є наслідком того, що Антарктида, під час полярного дня одержує стільки ж сонячної енергії, як екваторіальні широти...

 Повітря в Антарктиді є чистим та надзвичайно прозорим, що сприяє надходженню сонячної енергії.

 Середня висота материка – 2000 м, отже сонячні промені проходять менший шар повітря... Незважаючи на це, Антарктида не перетворюється у літній період на квітучий материк.

  • Як висота материка впливає на показник середніх температур повітря?
  • Як впливає на формування кліматичних особливостей крижаний покрив материка?
  • Які ще причини, відомі вам, впливають на формування кліматичних особливостей материка?

 

Відповіді

І варіант

1. Г – Атлантичний, Північний Льодовитий, Індійський

2. В – екваторіальний

3. В – Індійський

4. 1-материкові;  2-вулканічні;  3-коралові

5. 1-Шрі-Ланка;  2-Гренландія;  3-Філіппінські;  4-Канадський Арктичний

     архіпелаг;  5-Великі Антильські острови

6. 1-кит;  2-леопард;  3-кінь Пржевальського;  4-лось;  5-пінгвін

7. 1-Київ;  2-Рим;  3-Париж;  4-Лондон

8. 1 – В;  2 – Г;  3 – Б;  4 – А

9. 1 – Д;  2 – А;  3 – Г;  4 – Б;  5 – В

10. 1 – Б;  2 – В;  3 – Г;  4 – А

11. 1 – Г;  2 – А;  3 – Б;  4 – В

12. Тихий океан – 1. Берингове море;

      Індійський океан – 3. Аравійське море;

      Атлантичний океан – 2. Середземне море;

     Північний Льодовитий океан – 4. Баренцове море

13. 1 – В;  2 – Б;  3 – Д;  4 – А

Відповідь14. 

- Найвища точка суходолу – гора Джомолунгма, її абсолютна висота –

8848 м. Найглибша западина Світового океану – Маріанська , її глибина

11022 м.

 - Для визначення відносної висоти необхідно обрахувати різницю абсолютних висот даних об’єктів:

 8848 – (-11022) = 19870 (м)

Відповідь: відносна висота гори Джомолунгми та Маріанської западини становить 19870 м.

Відповідь15.

- Основна маса води у Північний Льодовитий океан надходить з Атлантичного океану. Її приносить тепла Північноатлантична течія, яка переходить у Норвезьку течію. Під тонким поверхневим шаром холодної води знаходяться відносно теплі водні маси, які поширюються до самого полюсу. Теплі води створюють сприятливі умови для життя живих організмів.

 - Різноманітність живих організмів в певній мірі залежить від наявності їжі. Теплі атлантичні води, що надходять до Північного Льодовитого океану насичені планктоном, який є початком морського ланцюга живлення. Разом з планктоном, з Атлантичного океану поширюється риба, яка їм харчується. Це створює основу харчування для ссавців і птахів. Так формується різноманітний тваринний світ.

 - У Північному Льодовитому океані поширені морський окунь, тріска, палтус, лосось, оселедець, сайра, найбільша медуза – цианея. Майже повсюдно зустрічаються моржі, тюлені, кити. В узбережній зоні є білі ведмеді, чайки, кайри, баклани.

 

ІІ варіант

1. Г – в усіх

2. Б – вологий екваторіальний ліс

3. Г – Антарктида

4. Гренландія

5. 1-Мадагаскар;  2-Ісландія;  3-Японія;  4-Зондські (Калімантан);  5-Гавайські

6. 1-песець;  2-тюлень;  3-ківі;  4-панда;  5-орангутанг

7. 1-гейзер;  2-торнадо;  3-вулкан;  4-антициклон

8. 1-вологий екваторіальний ліс;  2-пустеля;  3-тайга;  4-арктична пустеля

9. 1 – Б;  2 – В;  3 – Г;  4 – Д;  5 – Б

10. 1 – В;  2 – Г;  3 – Б;  4 – А

11. 1 – В;  2 – А;  3 – Г;  4 – Б

12. Тихий океан – 1. Японське море;

      Індійський океан – 3. Червоне море;

      Атлантичний океан – 2. Балтійське море;

     Північний Льодовитий океан – 4. Норвезьке море

13. 1 – Б, Е;  2 – В, Д;  3 – А

Відповідь14.

Визначаємо різницю витягнутості між Європою та Північною Америкою в градусах:

75 – 63 = 12˚

Довжина дуги в 1˚ за меридіаном дорівнює, приблизно, 111 км.

Визначаємо різницю витягну тості у кілометрах:

12 х 111 = 1332 км

Відповідь: Євразія витягнута з Пн на Пд на 1332 км більше, ніж Північна Америка.

Відповідь15.

– Як ми знаємо, з підняттям вверх від поверхні Землі, температура знижується на 6˚С кожну 1000 м. Якщо середня висота Антарктиди 2000 м, то середня температура повітря має бути нижчою на: 2000 : 1000 х 6 = 12˚С.

 - Крижаний покрив материка є білим і блискучим та має високу відбивну здатність. Майже 90% сонячної енергії, що надходить у полярний день до поверхні Антарктиди, відбивається назад у космічний простір.

 - На формування клімату Антарктиди впливає її полярне розташування. Кут падіння сонячних променів в літній період є незначним, а зимою, в період полярної ночі, сонячне світло не потрапляє у даний регіон.

 Також, на формування клімату впливає циркуляція повітря. Зона високого атмосферного тиску в центрі материка створює стоковий рух повітря, який перешкоджає проникнення морських повітряних мас та є причиною незначної кількості опадів.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Сергій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 травня 2023
Переглядів
12143
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку