Узагальнити і перевірити знання учнів з розділу «План і карта»; розвивати уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, доводити свою думку; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення. Завдання подані у 2-х варіантах.
Природознавство, 4 клас
Контрольна робота №2. «План і карта».
Дата ______________________________________________
Прізвище _____________________________ І варіант
1. План місцевості ― це:
А модель Землі
Б зображення виду зверху невеликих ділянок земної поверхні за допомогою умовних позначень
В зменшене у багато разів зображення на площині всієї поверхні Землі або її частини
2. Чим позначаються на карті гори, рівнини, річки, моря?
А буквами Б умовними знаками В малюнками
3. Щоб накреслити план великих предметів, використовують:
А) компас; Б) масштаб; В) малюнок.
4. Напиши основні та проміжні сторони горизонту.
5.Допишіть речення.
На ____ позначають ____.
(різними кольорами сушу, гори, водойми, фізичній карті)
Географічна карта — це ____ у багато разів зображення на площині земної поверхні за допомогою ____.
(зменшене, збільшене, умовних знаків, малюнків, схем)
6. Заміни у тексті умовні позначення словами.
Від _______________ до нашої __________________
ми йшли _______________, а потім ___________
до _________________. Відпочивши, перейшли на лівий берег і по _____________________________________
дійшли до ________________________________ нашої
____________________.
7. На плані ділянка має такі розміри:
Довжина 4 см, ширина — 3 см. Масштаб плану: 1 см — 20 м. Обчисліть справжні розміри цієї ділянки.
Довжина: ____
Ширина: ____
8.Чи потрібен план місцевості людині, якщо так, то для чого?___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Природознавство, 4 клас
Контрольна робота №2. «План і карта».
Дата ______________________________________________
Прізвище _____________________________ ІІ варіант
1. Географічна карта ― це:
А модель Землі
Б зображення виду зверху невеликих ділянок земної поверхні за допомогою умовних позначень
В зменшене у багато разів зображення на площині
всієї поверхні Землі або її частини
2. Лінії на глобусі, які з’єднують Північний і Південний полюси, і проведені згори вниз, називаються:
А екватором Б паралелями В меридіанами
3. Чим позначають на карті міста, корисні копалини, столиці держав?
А малюнками Б умовними знаками В кольорами
4.Допишіть речення.
Умовними знаками на ____ позначають ____.
(поля, дороги, будівлі, ліси, моря, країни, на плані)
На аркуші північ позначають ____, південь — ____, захід — ____, схід — ____.
(праворуч, унизу, ліворуч, угорі)
5. Напиши основні та проміжні сторони горизонту.
6. Заміни у тексті умовні позначення словами.
Нещодавно ми поселилися у __________________ Він стоїть ліворуч від ___________ що перетинає _________ із заходу на схід. На узліссі ______________________переходить________________________.
Обабіч неї поле, за ними _______________ і наша ____________.
7. На плані ділянка має такі розміри:
Довжина 6 см, ширина — 4 см. Масштаб плану: 1 см — 15 м. Обчисліть справжні розміри цієї ділянки.
Довжина: ____
Ширина: ____
8.Чому потрібно вміти визначати сторони горизонту? ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________