Контрольна робота з тем «Вступ», «»Клітина»
І ВАРІАНТ
І рівень (завдання з однією вірною відповіддю по 0,5б; всього 3б)
1. Укажіть науку, яка вивчає клітини:
А) ботаніка, Б) екологія, В) цитологія, Г) зоологія.
2. Як називається здатність організмів змінювати прояви життєдіяльності у відповідь на дію подразника:
А) розмноження, Б) ріст, В )живлення, Г) подразливість.
3. Укажіть назву непостійних структур клітини:
А) вакуолі, Б) включення, В) мітохондрії, Г) хлоропласти
4. Укажіть структуру клітини, у якій зберігається спадкова інформація:
А) клітинна стінка, Б) ядро, В) вакуоля, Г) включення.
5. Укажіть дослідника, який відкрив ядро у клітинах тварин:
А) Рудольф Вірхов, Б) Роберт Броун, В) Ян Пуркіньє, Г) Роберт Гук
6. Укажіть процес утворення організмами органічних речовин з неорганічних за допомогою енергії світла:
А) дихання, Б) розмноження, В) подразнення, Г) фотосинтез.
ІІ рівень (завдання з трьома вірними відповідями по 1б, всього 2б)
7. Вкажіть органічні речовини клітини:
А) ліпіди; Б) вода; В) гази; Г) вуглеводи; Д) білки.
8. Вкажіть складові ядра:
А) вакуолі, Б) хромосоми, В) ядерний сік, Г) комплекс Гольджі, Д) ядерця.
ІІІ рівень (по 2б, всього 4б)
9. Установіть відповідність між структурами клітини та їх функціями:
Структури клітини |
Функції |
А) Ядро |
1.Захист від проникнення мікроорганізмів, вірусів. |
Б) Цитоплазма |
2.Постійні структури, що виконують певні функції. |
В) Клітинна мембрана |
3.Містить генетичну інформацію та контролює усі процеси. |
Г) Органели |
4.Внутрішній напіврідкий вміст клітини. |
10. Виберіть зайву структуру в рядку, поясніть, чому вона зайва:
хлоропласт, лейкопласт, хромопласт, вакуоля.
ІV рівень (2б)
11. Вкажіть, на які групи вчені поділили всі організми нашої планети? Назвіть особливості такої групи, як рослини; наведіть приклади рослин.
Контрольна робота з тем «Вступ», «»Клітина».
ІІ ВАРІАНТ
І рівень (завдання з однією вірною відповіддю по 0,5б; всього 3б)
1. Укажіть науку, яка вивчає представників тваринного світу.
А) екологія, Б) мікологія, В) ботаніка, Г) зоологія.
2. Укажіть метод дослідження природи, за якого дослідник впливає на об'єкт дослідження, змінюючи певні умови:
А) описовий, Б) порівняння, В) експеримент, Г) спостереження.
3. Укажіть неклітинні форми життя:
А) гриби, Б) бактерії, В) віруси, Г) тварини.
4. Зазначте органелу, яку називають «енергетичною станцією» клітини:
А) ядро, Б) мітохондрія, В) вакуоля, Г) включення.
5. Укажіть прізвище вченого, який уперше за допомогою мікроскопа власної конструкції побачив клітини:
А) Роберт Гук, Б) Антоні ван Левенгук, В) Матіас Шлейден, Г) Рудольф Вірхов.
6.Укажіть властивість організмів, яка забезпечує безперервність життя на Землі:
А) живлення , Б) ріст, В) подразливість, Г) розмноження.
ІІ рівень (завдання з трьома вірними відповідями по 1б, всього 2б)
7. Вкажіть неорганічні речовини клітини:
А) ліпіди; Б) вода; В) гази; Г) вуглеводи; Д) мінеральні речовини.
8.Вкажіть функції клітинної мембрани:
А) керування процесами життєдіяльності клітини; Б) захист від проникнення мікроорганізмів, вірусів; В) транспорт речовин; Г) збереження спадкової інформації;
Д) забезпечення зв’язку між клітинами.
ІІІ рівень (по 2б, всього 4б)
9. Установіть відповідність між структурами клітини та їх функціями:
Структури клітини |
Функції |
А) Мітохондрії |
1.Утворення білків. |
Б) Рибосоми |
2.Фотосинтез. |
В) Комплекс Гольджі |
3.Утворення енергії. |
Г) Хлоропласти |
4.Зміна, сортування, транспорт речовин. |
10. Виберіть зайву структуру в рядку, поясніть, чому вона зайва:
хлоропласт, ендоплазматична сітка, вакуоля, включення, мітохондрія.
ІV рівень (2б)
11. На які групи вчені поділили всі організми нашої планети? Назвіть особливості такої групи, як гриби; наведіть приклади грибів.