Контрольна робота з теми "Екологія".

Про матеріал
Контрольна робота з теми 7 «Екологія» створена для контролю навчальних досягнень учнів 11 класу. Вона містить чотири рівні завдань: Початковий рівень (І) (завдання 1- 6) : тестові завдання з однією вірною відповіддю. Середній рівень (ІІ) : завдання 7,8 з трьома вірними відповідями. Достатній рівень (ІІІ): завдання 9 на встановлення відповідності, завдання 10 – на застосування правила екологічної піраміди. Високий рівень (ІV): завдання 11 - задача з екології.
Перегляд файлу

Контрольна робота  з теми  «Екологія»

Варіант 1

І рівень (завдання з однією вірною відповіддю, по 0,5 б;  всього 3 б)

  1. Об'єктом  демекологічних досліджень є:

а) екосистеми;   б) організми та умови їх існування;  в) біосфера;    г) популяції.

  2. Грунт є речовиною:

а) біогенною;   б) біокосною;   в) косною;   г) абіотичною.

  3. Фітофаги в ланцюзі живлення є:

а) редуцентами;   б) продуцентами;   в) консументами І порядку;  

г) консументами ІІ порядку.

  4. Спрямовані  послідовні зміни угруповань організмів,  які з часом приводять до перетворення або відновлення  екосистем  це:

 а) екологічний клімакс;   б) біогеохімічний цикл;   в) біоценоз;  г) сукцесії.                                    

  5.  Організми, які можуть жити  за значних змін  чинників середовища – це:

 а) еврибати;   б) еврибіонти;    в) стеногали;   г) стенотерми.

   6. Оберіть найбільш точне визначення ноосфери:

а) техногенна  оболонка  Землі;

б) новий стан біосфери, зумовлений розумовою діяльністю та працею людини;

в) частина оболонок Землі, заселена  живими організмами;

г) сукупність біосфери і космосу.

 

ІІ рівень ( завдання з трьома вірними відповідями,  по 1б;  всього 2б)

  7.  Оберіть характеристики  агроценозу:

а) розгалуджена  трофічна сітка;   б) переважання одного чи кількох  домінантних видів;   в) дія природного добору;    г) розімкненість біохімічних циклів;  е) переважання штучного добору.

  8. Вкажіть межі біосфери:

а) вся атмосфера;  б) нижні шари атмосфери до висоти 11 км;   в) вся гідросфера;

г) гідросфера до глибини 11 км;  д) вся літосфера;  е) верхній шар літосфери до глибини 3-11 км.

 

ІІІ рівень ( 9-2б, 10 – 1б;  всього  3б)

9. Встановіть відповідність між екологічними групами та прикладами живих організмів:

Визначення                                                            Терміни    

А) зоопланктон                                               1. продуценти

Б) риба                                             2. редуценти

В) фітопланктон                                            3. консументи ІІІ порядку

Г) тюлень                                                        4. консументи ІІ порядку

Д) мікроорганізми                                          5. консументи І порядку

 

10. Сформулюйте правило екологічної піраміди. Визначте, скільки фітопланктону необхідно для існування дельфіна масою 65 кг.

 

IV рівень (3 б)

 11. Розв’яжіть задачу з екології. Яка площа (га) поля може прогодувати яструба, якщо маса яструба – 1,5 кг? При цьому  60 % від маси тіла становить вода, а  первинна продуктивність екосистеми  поля  становить 200 г/м2.

 

 

 

Контрольна робота  з теми  «Екологія»

Варіант 2

І рівень (завдання з однією вірною відповіддю, по 0,5 б;  всього 3 б)

   1.Частина геологічних оболонок Землі, населена живими організмами це:

а) екосистема;    б) біогеоценоз;     в) біотоп;   г) агроценоз;    д) біосфера.

   2.Різноманітні угруповання рослин, тварин, грибів, мікроорганізмів, трофічні зв’язки між ними та форми співіснування вивчає:

а) демекологія;    б) синекологія;    в) екосистемологія;    г) аутекологія.

   3. Збіднені видами високопродуктивні угруповання рослин,  тварин, грибів,

і  мікроорганізмів, створені людиною це :

а) екосистеми;    б) сукцесії;    в) біоценози;     г) агроценози.

   4. Чинники, що їх організми використовують, споживають, тим самим зменшуючи їхню кількість – це:

а) ресурси навколишнього середовища;   б) умови існування;  в) подразники;        г) обмежуючі чинники.

 5. Жива речовина біосфери  (біота) – це сукупність:

а) рослин і тварин;    б) мікроорганізмів;    в) багатоклітинних організмів;

г) усіх живих організмів.

  6. Організми, які можуть жити лише за дуже незначної зміни чинників середовища – це:

  а) стенобіонти;       б) еврибіонти;       в) стеногали;       г) евритерми.

 

ІІ рівень ( завдання з трьома вірними відповідями,  по 1б;  всього 2б)

7. Вкажіть відмінності природних екосистем від агроценозів:

а) розгалуджена  трофічна мережа;   б) переважання одного чи кількох  домінантних видів;   в) дія природного добору;    г) здатність до саморегуляції;  е) переважання штучного добору.

8.Оберіть організми продуценти:

а) мукор;  б) ламінарія;  в) зозулин льон;  г) дафнія;  д) полин гіркий.

 

ІІІ рівень ( 9-2б, 10 – 1б;  всього  3б)

9. Встановіть відповідність між термінами і визначеннями:

Визначення                                                            Терміни    

А) Сукупність популяцій різних видів           1.Вікова структура

Б) Ділянка,  яку займає біоценоз            2. Етологічна структура

В) Розподіл особин за віком                      3. Видове різноманіття.

Г) Система взаємозв’язків між особинами         4.  Біотоп

 

10. Ланцюг живлення складається з чотирьох  ланок. Орел-змієїд, що важить

2 кг, є консументом ІІІ порядку.  Складіть трофічний ланцюг і визначте масу всіх його ланок.

 

 IV рівень (3 б)

 11. Розв’яжіть задачу з екології.

 Яка площа (га) лісу може прогодувати вовка , якщо  маса вовка – 50 кг,  60 % від маси тіла становить вода; суха біомаса наземних рослин складає  600 г/м2?

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку