Контрольна робота № 6
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
Тести
І варіант
1. У якому реченні неправильно використано чергування у-в?
а) Впродовж віків жінка на нашій землі виховувала дітей.
б) Щовесни через увесь піст жінки пишуть писанки.
в) Майже в усіх народів яйце вважається джерелом життя.
2. Визначити, в словах якого рядка наявне явище уподібнення:
а) колядка, казка, шибка;
б) легко, вікно, дерево;
в) розказати, випадок, схема.
3. Знайти рядок, де в усіх словах відбувається спрощення:
а) тиждень, компост, контраст;
б) область, хвастати, зап'ястя;
в) радість, перехрестя, проїзд.
4. Відшукати слово без м'якого знака:
а) виховател…ці;
б) бул…ці;
в) нян…ці;
г) учител…ці.
5. Знайдіть слово, в корені якого стоїть апостроф:
а) моркв…яний;
б) духм…яний;
в) мавп…ячий;
г) дерев…яний.
6. Виділіть рядок, в якому всі слова вживаються з апострофом:
а) пор…ядок, бур…я, п…ята;
б) під…їхати, зв…язок, цв…ях;
в) об…єм, подвір…я, в…ялий.
Дані слова розподілити у дві колонки: з апострофом і без нього.
Лук…ян, хом…як, моркв…яний, матір…ю, тьм…яний, мавп…ячий, з…їсти, бур…я, ін….єкція, св….яткувати, духм…яний, з…їзд, черв…як.
Замініть виділені слова одним словом. Чи у всіх словах відбулося спрощення? (2б)
5. Запишіть слова, вставляючи потрібні букви, доберіть до них перевірочні (2б)
Ле(г,х )ко, ні(г,х )ті, моло( т,д)ьба , дьо(г,х)тю, боро(т,д)ьба, лісовий гри (б,п).
Контрольна робота № 6
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.
Тести
ІІ варіант
1. У якому реченні неправильно використано чергування у-в?
а) Все в нас є для щастя: море, небо, поля барвисті.
б) Державною мовою в Україні є українська мова.
в) Ліс красивий будь-якої пори року: у травні, у жовтні.
2. Визначити, в словах якого рядка наявне явище уподібнення:
а) боротьба, нігті, вокзал;
б) близько, слово, танець;
в) товаришці, безперечно, козак.
3. Знайти рядок, де в усіх словах відбувається спрощення:
а) честь, доблесть, швидкість;
б) свист, цілість, пестити;
в) користь, щастя, хвастати.
4. Відшукати слово без м'якого знака:
а) обертаєт…ся;
б) ховаєш…ся;
в) співают… .
5. Знайдіть слово, в корені якого стоїть апостроф:
а) черв…як;
б) торф…яний;
в) круп…яний;
г) медв…яний.
6. Виділіть рядок, в якому всі слова вживаються з апострофом:
а) в…ється, моркв…яний, інтерв…ю;
б) м…яч, бур…як, без…язикий;
в) в…язати, хлоп…ячий, підгір…я.
Дані слова розподілити у дві колонки: з апострофом і без нього.
П…юре, під…їзд, духм…яний, торф…яний, св…ященник, в…язати, цв…ях, бар…єр, без…язикий, мавп…ячий, ад…ютант, морв…яний, сім…я .
З наведених словосполучень утворіть такі, щоб в одному зі слів словосполучення відбулося спрощення приголосних(2б)
Зразок: нарада в області- обласна нарада
Коні для виїзду, радість відкриття, праця для користі, дорога щастя, честь учня, лестощі подруги, квиток для проїзду, плата за тиждень.
Запишіть слова, вставляючи потрібні букви, доберіть до них перевірочні (2б)
Хо( т,д) ьба, гря( т,д) ка; кі(г,х )ті , про(з,с)ьба, ка(с,з)ка, ло (ж,ш)ка