Контрольна робота з теми «Фразеологія», 6 клас
Контрольна робота з теми «Фразеологія», 6 клас
Прізвище ім'я по батькові учня Клас Дата
Опис тесту:
Контрольна робота з теми «Фразеологія» містить завдання на застосування теоретичних знань , які допоможуть перевірити рівень засвоєння знань з теми. Робота містить тестові завдання різних типів завдань: - з вибором однієї правильної відповіді, - на встановлення відповідності , завдання із заповненням пропусків у тексті. Розробка стане в нагоді як молодим колегам, так і вчителям, які мають досвід роботи.
Стійкі сполучення слів, які за змістом дорівнюють одному слову,— це:
А) фразеологізми; |
Б) |
діалектизми; |
В) неологізми; |
Г) |
застарілі слова. |
Питання №2 Фразеологія вивчає: А) крилаті вислови; |
Б) |
стійкі словосполучення; |
В) афоризми; |
Г) |
прислів'я і приказки. |
Фразеологізм у реченні Федько вискочив сухим із води виконує роль:
Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є усна народна творчість
А) заварити кашу; Б) за тридев’ять земель;
В) закласти фундамент; Г) святе сімейство.
Вкажіть речення, у якому використано прислів’я.
Не поет, хто забуває про страшні Поховайте та вставайте, кайдани
А) Б)
народні рани! (Леся Українка) порвіте…! (Т. Шевченко)
Бувайте здорові та, не питаючи броду, Я на гору круту крем’яную буду камінь
В) Г) не суньтесь у воду, бо втопитесь! важкий підіймать (Леся Українка).
(Марко Вовчок)
Вкажіть фразеологізм, джерелом якого є давньогрецька міфологія
Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:
1) 2) 3) 4) |
дати драла десята вода на киселі дати гарбуза співати дифірамби |
А) Б) В) Г) |
відмовити вихваляти тікати багато |
|
|
Д) |
далека рідня |
Вкажіть відповідність:
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням
1) 2) 3) 4) |
хоч з лиця воду пий як сніг на голову показувати п'яти з'їсти зуби |
А) Б) В) Г) |
мати досвід соромитись вродливий тікати |
|
|
Д) |
несподівано |
Вкажіть відповідність:
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням
1) 2) 3) 4) |
стояти поперек авгієві стайні стріляти очима клювати носом |
А) Б) В) Г) |
дрімати перешкоджати занедбаність зваблювати |
|
|
Д) |
розмовляти |
Вкажіть відповідність:
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Установіть відповідність між реченням і фразеологізмом, який можна використати в цьому реченні.
1) 2) 3) 4) |
На роботі в нього не йде справа на лад. Не завдавай мені душевного болю Вони працюють абияк, неохоче. На уроці учні не слухають. |
А) Б) В) Г) |
сипати сіль на рану як мокре горить гав ловлять кінці з кінцями не сходяться |
Вкажіть відповідність:
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
Побудуйте речення, дібравши відповідний фразеологізм.
фразеологізм
|
речення |
|
|
1) 2) 3) 4) |
Чоловік злякався, хотів уже… Ти мусиш мовчати, а інші можуть… Щоб не бути винним, треба… Справжні друзі повинні… |
А) Б) В) Г) |
не встромляти носа п’ятами накивати глека розбити ляси точити |
|
|
Д) |
пуд солі з’їсти |
Вкажіть відповідність:
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Установіть відповідність між фразеологізмом і його джерелом походження
Фразеологізм
1) Удар нижче пояса;
спочивати на лаврах;
2)
гнути спину;
3)
Вавилонське стовпотворіння;
4)
Вкажіть відповідність:
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
джерело походження
А) Давньогрецька міфологія;
Б) Біблія;
В) народна мова;
Г) мова людей певної професії.
В рот води_______ , грати першу_______ , тримати язик _________ , обминати десятою _______ , робити з мухи _____, як грім серед ясного_____ .