Контрольна робота з теми "Хімічний зв'язок та будова речовини".

Про матеріал
Контрольна робота з хімії для учнів 11 класу, які вивчають предмет на рівні стандарту.
Перегляд файлу

Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини.

 

 

Варіант 1.

 

Рівень І

1. Виберіть визначення хімічного зв’язку:

А   взаємодія ядер і електронів між собою;         

Б взаємодія атомів, що зумовлює стійкість багатоатом­них частинок (молекул, йонів, кристалів);         

В сили між протонами і нейтронами у ядрі;         

Г зміни, що відбуваються з атомом під впливом атомів іншого елемента.

2. Виберіть речовину з ковалентним полярним зв’язком:

А H2;          Б H2O;          В KBr;          Г Na.

3. Виберіть рядок, в якому наведено формули лише йонних сполук.

А HI, P2O3, CO2;         

Б N2, O3, F2;         

В Na2O, CaCl2, CaO;         

Г H2O, NH3, CaS.

 

Рівень ІІ

4. Установіть відповідність між йоном та його електронною конфігурацією:                                                           

1 Se2‾;                      А 1s22s22p6;                                                            

2 Li+;                       Б 1s22s22p63s23p6;                         

3 O2‾;                       В 1s22s2;                         

4 S2‾;                        Г 1s22s22p63s23p63d104s24p6;

                                Д 1s2.                       

5. Розташуйте речовини у порядку збільшення полярності зв’язку у молекулі:

А H2O;          Б MgO;          В H2Se;          Г H2S.

 

Рівень ІІІ

6. Із наведеного переліку виписати речовини із молекулярною кристалічною ґраткою: Na, C2H5OH, CaO, P4, SiO2, S8, H2SO4, FeO, Si.

7. Зобразіть схему утворення йонів із нейтральних атомів на прикладі алюміній оксиду.

 

Рівень ІV

8. Складіть рівняння реакції між простими речовинами, утвореними елементами з порядковими номерами 12 і 8. Визначте тип хімічного зв’язку в утвореній сполуці.

9. Поясніть, чому закрита скляна пляшка з водою тріскається у морозилці.

 

Варіант 2.

 

Рівень І

1. Виберіть частинку з ковалентним зв’язком, утвореним за донорно-акцепторним механізмом:

А NH3;          Б NH4+;          В SO42-;          Г HSO4-.

2. Яка з електронних формул відповідає йону Cl:

А 1s22s22p63s23p3;         

Б 1s22s22p63s23p4;         

В 1s22s22p63s23p5;         

Г 1s22s22p63s23p6.

3. Вкажіть як змінюється міцність зв’язків у ряду молекул F2 – Cl2 – Br2:

А спадає;         

Б зростає;         

В спочатку зростає, потім спадає;         

Г спочатку спадає, потім зростає.

 

Рівень ІІ

4. Установіть відповідність між атомом елемента та кількістю електронів, якої йому не вистачає для завершення октету:

1 S;                       А 1;                                                            

2 Аs;                     Б 2;                         

3 С;                       В 3;                         

4 Cl.                      Г 4;                       

                              Д 5.                       

5. Розташуйте речовини згідно з поданим ланцюжком: йонний зв'язок → ковалентний неполярний зв'язок → ковалентний полярний зв'язок → металічний зв'язок.

А Cl2;          Б MgO;          В HBr;          Г Ca.

 

Рівень ІІІ

6. Із наведеного переліку випишіть речовини, які мають неполярні молекули: CO, CO2, Cl2, H2O, CH4, H2, SO2, SiO2.

7. Зобразіть схему  утворення зв'язку у гідроген сульфіді. Напишіть його електронну та структурну формули.

 

Рівень ІV

8. Складіть рівняння реакції між простими речовинами, утвореними елементами з порядковими номерами 11 і 17. Визначте тип хімічного зв’язку в утвореній сполуці.

9. Металічні речовини не розчиняються у воді та органічних розчинниках, а мо­жуть розчинятися тільки в інших рідких металах або їхніх сплавах. Чим, на вашу думку, це можна пояснити?

 

Варіант 3.

Рівень І

1. Ковалентний зв'язок – це

А хімічний зв’язок, що реалізується за рахунок притягання протилежно заря­джених йонів;         

Б взаємодія атома Гідрогену, сполученого з дуже елек­тронегативним атомом однієї молекули (або її частини) зі значно електро­негативним атомом із неподіленою електронною парою іншої молекули (або її частини);         

В хімічний зв’язок, що виникає в результаті утворення спільних електронних пар;         

Г хімічний зв’язок, що реалізується че­рез електростатичне притягання пози­тивнозаряджених йонів у ґратках вільними елек­тронами.

2. Виберіть речовину з йонним зв’язком:

А H2S;          Б H2SO4;          В K2S;          Г N2O5.

3. Який тип кристалічної ґратки у речовині, формула якої P4?

А металічна;          Б йонна;          В молекулярна;          Г атомна.

 

Рівень ІІ

4. Установіть відповідність між йоном та його електронною конфігурацією:                                                           

1 Li+;                      А 1s2;                                                            

2 H+;                       Б 1s22s22p63s23p6;                         

3 Na+;                     В  1s22s22p6;                         

4 K+;                       Г 1s22s22p63s23p64s24p6;

                               Д 1s0.                       

 5. Розташуйте пари елементів у порядку збільшення полярності зв’язку:

А OH;          Б NH;          В SH;          Г PH.

 

Рівень ІІІ

6. Із наведеного переліку виписати речовини із атомною кристалічною ґраткою: Сa, C, CaO, CO2, P4, SiO2, S8, Ge, Fe2O3, SiC.

7. Зобразіть схему утворення йонів із нейтральних атомів на прикладі літій оксиду.

 

Рівень ІV

8. Складіть рівняння реакції між простими речовинами, утвореними елементами з порядковими номерами 20 і 35. Визначте тип хімічного зв’язку в утвореній сполуці.

9. Скатол – органічна речовина, яка має дуже неприємний запах. Яку кристалічну ґратку вона має? Відповідь обґрунтуйте.

 

Варіант 4.

Рівень І

1. Виберіть частинку з найменшою енергією:

А H+;          Б H2;          В S2-;          Г Сl-.

2. Виберіть елемент, який більше здатний віддавати електрони, ніж приєднувати:

А O;          Б He;          В S;          Г Сa.

3. Яка з електронних формул відповідає йону S2‾:

А 1s2;                                                            

Б 1s22s22p63s23p6;                         

В 1s22s22p63s23p4;                         

Г 1s22s22p6.

 

Рівень ІІ

4. Установіть відповідність між формулою речовини та  типом її кристалічної ґратки:

1 S8;                        А аморфна;                                                            

2 NaCl;                   Б йонна;                         

3 С;                         В молекулярна;                         

4 Cu.                       Г атомна;                       

                               Д металічна.                       

5. Розташуйте речовини у порядку зменшення міцності сполук:

А HCl;         

Б HI;         

В HF;         

Г HBr.

 

Рівень ІІІ

6. Із наведеного переліку випишіть речовини із ковалентний зв’язком: Cl2, HCl, NaCl, O2, Al2O3, SO2, K2S, MgSO4. 

7. Зобразіть схему  утворення зв'язку у гідроген хлориді. Напишіть його електронну та структурну формули.

 

Рівень ІV

8. Складіть рівняння реакції між простими речовинами, утвореними елементами з порядковими номерами 3 і 8. Визначте тип хімічного зв’язку в утвореній сполуці.

9. Речовини з йонними та металічними кристалічними ґратками мають багато спільного. Чому ж металічні речовини пластичні, а йонні – крихкі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.6
Оригінальність викладу
4.6
Відповідність темі
4.6
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Kylik Maryna
    Доброго дня! Гарна робота, дякую! Якщо можна відповіді на marykylik@gmail.com)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ro Mickey
    добрый вечер, отличная контрольная,можно скинуть ответы на lgruzd15@gmail.com? Буду очень признательна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бурило Марія
    Можна відповіді до 1 варіанту karolinasevc@gmail.com
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Богун Вікторія
    Дуже хороша робота!! Можна будь ласка відповіді до 1 варіанту. vika.yaroshenko1999@gmail.com
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. вапоар ввдпта
    Дуже хороша робота!! Можна будь ласка відповіді до 2 варіанту. danielabondarenko007@gmail.com Наперед дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Grunuk Marichka
    Дуже хороша робота!! Можна будь ласка відповіді до 1 варіанту. grinikmaria560@gmail.com. Наперед дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Grunuk Marichka
    Дуже хороша робота!! Можна будь ласка відповіді до 1 варіанту. grinikmaria560@gmail.com. Наперед дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Наумов Дмитро Антонович
    Здраствуйте Наталия, отличная работа была проделана при написании всех четырёх вариантов, вы огромный молодец! Если вас не усложнит скинуть все ответы на почту dima.naumov0811@gmail.com буду очень признателен вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Іщук Олександр
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  11. Гевел Дар'я Олександрівна
    Дякую, по темі коротко і різноманітні завдання
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
docx
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
13407
Оцінка розробки
4.6 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку