Контрольна робота з теми "Іменник" (рід, число, відмінок, назви істот, неістот, абстрактні, конкретні)

Про матеріал
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями змісту основних понять вивченої теми ("Іменник") з української мови, а також сформованість умінь застосовувати набуті знання під час виконання завдань у тестовій формі.
Перегляд файлу

Контрольна тестова робота №5. Іменник

Варіант 1

Початковий рівень (по 0,5 б)

1.У якому рядку всі слова іменники?


а) десять, площа, метр, депо, таксі;

б) Колобок, рагу, шасі, веселий, знання;

в) канікули, Суми, чернігівський, молодь;

г) п’ятірка, вітер, кенгуру, путь, друзі.


2.У якому рядку при написанні власних назв допущено помилку?

а) Леся Українка, журнал «Тандем», площа «Незалежності»;

б) журнал «Дивослово», Південний Буг, Венера;

в) богиня Афродіта, День Перемоги, Республіка Польща;

г) Велика Ведмедиця, Бора-Бора, Лісовик, Мавка.

3.Знайдіть рядок з іменниками спільного роду.


а) неволя, круча, сирота, професор;

б) лікар, вчитель, продавець, нероба;

в) тесля, фізик, сім’я, забіяка;

г) роззява, листоноша, каліка, заїка.


4.Знайдіть рядок, у якому всі слова – назви істот.


а) дуб, ромашка, зірка, людина;

б) нероба, пішак, вода, Венера;

в) маестро, кенгуру, поні, розкіш;

г) колібрі, Шевченко, поет, диригент.


5.Укажіть рядок, у якому іменники вживаються тільки в формі множини.


а) спагеті, штани, двері, золото;

б) молоко, радощі, сльози, метал;

в) Суми, ворота, Карпати, окуляри;

г) Альпи, долини, піски, шахи.


6.Визначити відмінок виділеного в реченні іменника: Мама мені з дитинства говорила вчити рідну мову.


а) Н.в.;

б) Р.в.;

в) З.в.;

г) Д.в.;

д) О.в.;

е) М.в.


Середній рівень (3б)


7.Встановіть відповідність між іменниками й відмінками.

1. Назар перезавантажив свій комп’ютер.                                  а) Н.в.;                            д) О.в.;

2.Аліна поділилась печивом.                                                        б) Р.в.;                             е) М.в.;

3.Обов’язково купи сіль.                                                               в) Д.в.;                             є) Кл.в.

4.На подвір’ї стало тихо.                                                               г) З.в.;

8. Укажіть, у якому рядку правильно визначено рід іменників:

а) маестро, колібрі, кенгуру, поні, Бора-Бора – ч.р.

б) розкіш, денді, Капрі, Ворскла, таксі – ж.р.

в) метро, диригент, ситро, кіно, Міссісіпі – с.р.

Достатній рівень (3б)

9. Від дієслів торохтіти, звільнити, говорити, носити, сидіти за допомогою суфіксів –інн(я), -енн(я) утворити іменники.

10. Складіть і запишіть речення зі звертанням у формі Кл.в.

Високий рівень (3б)

11. Складіть і запишіть по 2 речення, щоб в одному іменник спільного роду називав особу чоловічої статі, а в другому – жіночої: білоручка, пустомеля.

12. В одному зі складених речень визначити синтаксичну роль іменників.

 

Контрольна тестова робота №5. Іменник

Варіант 2

Початковий рівень (по 0,5 б)

1.У якому рядку всі слова іменники?


а) п’ять, кіно, метр, депо, таксі;

б) Лісовик, рагу, шасі, радісний, знання;

в) канікули, він, Чернігів, молодь;

г) десятка, вітер, поні, путь, квітка.


2.У якому рядку при написанні власних назв допущено помилку?

а) Іванофранківськ, журнал «Соняшник», вулиця «Охтирська»;

б) журнал «Дивослово», Південний Буг, Венера;

в) бог Перун, День учителя, Республіка Польща;

г) Венера, медаль «За відвагу», Лісовик, Біблія.

3.Знайдіть рядок з іменниками спільного роду.


а) сонце, круча, сирота, професор;

б) забіяка, листоноша, роботяга, нероба;

в) тесля, какаду, путь, забіяка;

г) білоручка, груша, поні, заїка.


4.Знайдіть рядок, у якому всі слова – назви неістот.


а) дуб, ромашка, зірка, людина;

б) ліс, м’ята, вода, Венера;

в) маестро, кенгуру, поні, розкіш;

г) колібрі, Шевченко, поет, диригент.


5.Укажіть рядок, у якому іменники вживаються тільки в формі однини.


а) спагеті, людяність, двері, Дніпро;

б) молоко, борошно, білизна, доброта;

в) гнів, ворота, Карпати, окуляри;

г) теля, долини, піски, шахи.


6.Визначити відмінок виділеного в реченні іменника: Мама мене змушувала вчити вірші.


а) Н.в.;

б) Р.в.;

в) З.в.;

г) Д.в.;

д) О.в.;

е) М.в.


Середній рівень (3б)


7.Встановіть відповідність між іменниками й відмінками.

1. Яблуня заворожувала білим цвітом.                                       а) Н.в.;                            д) О.в.;

2.Я швидко вивчила вірш.                                                            б) Р.в.;                             е) М.в.;

3.Мамо, я сумував за тобою!.                                                       в) Д.в.;                             є) Кл.в.

4.На липі безліч цвіту.                                                                   г) З.в.;

8. Укажіть, у якому рядку правильно визначено рід іменників:

а) маестро, таксі, кенгуру, ківі, Бора-Бора – ч.р.

б) розкіш, путь, Міссісіпі, Ворскла, Польща – ж.р.

в) метро, диригент, ситро, кіно, коралі – с.р.

Достатній рівень (3б)

9. Від дієслів водити, запилити, творити, бігати, кидати за допомогою суфіксів –інн(я), -енн(я) утворити іменники.

10. Складіть і запишіть речення зі звертанням у формі Кл.в.

Високий рівень (3б)

11. Складіть і запишіть по 2 речення, щоб в одному іменник спільного роду називав особу чоловічої статі, а в другому – жіночої: забіяка, сирота.

12. В одному зі складених речень визначити синтаксичну роль іменників.

 

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
4227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку