Контрольна тестова робота №5. Іменник
Варіант 1
Початковий рівень (по 0,5 б)
1.У якому рядку всі слова іменники?
а) десять, площа, метр, депо, таксі;
б) Колобок, рагу, шасі, веселий, знання;
в) канікули, Суми, чернігівський, молодь;
г) п’ятірка, вітер, кенгуру, путь, друзі.
2.У якому рядку при написанні власних назв допущено помилку?
а) Леся Українка, журнал «Тандем», площа «Незалежності»;
б) журнал «Дивослово», Південний Буг, Венера;
в) богиня Афродіта, День Перемоги, Республіка Польща;
г) Велика Ведмедиця, Бора-Бора, Лісовик, Мавка.
3.Знайдіть рядок з іменниками спільного роду.
а) неволя, круча, сирота, професор;
б) лікар, вчитель, продавець, нероба;
в) тесля, фізик, сім’я, забіяка;
г) роззява, листоноша, каліка, заїка.
4.Знайдіть рядок, у якому всі слова – назви істот.
а) дуб, ромашка, зірка, людина;
б) нероба, пішак, вода, Венера;
в) маестро, кенгуру, поні, розкіш;
г) колібрі, Шевченко, поет, диригент.
5.Укажіть рядок, у якому іменники вживаються тільки в формі множини.
а) спагеті, штани, двері, золото;
б) молоко, радощі, сльози, метал;
в) Суми, ворота, Карпати, окуляри;
г) Альпи, долини, піски, шахи.
6.Визначити відмінок виділеного в реченні іменника: Мама мені з дитинства говорила вчити рідну мову.
а) Н.в.;
б) Р.в.;
в) З.в.;
г) Д.в.;
д) О.в.;
е) М.в.
Середній рівень (3б)
7.Встановіть відповідність між іменниками й відмінками.
1. Назар перезавантажив свій комп’ютер. а) Н.в.; д) О.в.;
2.Аліна поділилась печивом. б) Р.в.; е) М.в.;
3.Обов’язково купи сіль. в) Д.в.; є) Кл.в.
4.На подвір’ї стало тихо. г) З.в.;
8. Укажіть, у якому рядку правильно визначено рід іменників:
а) маестро, колібрі, кенгуру, поні, Бора-Бора – ч.р.
б) розкіш, денді, Капрі, Ворскла, таксі – ж.р.
в) метро, диригент, ситро, кіно, Міссісіпі – с.р.
Достатній рівень (3б)
9. Від дієслів торохтіти, звільнити, говорити, носити, сидіти за допомогою суфіксів –інн(я), -енн(я) утворити іменники.
10. Складіть і запишіть речення зі звертанням у формі Кл.в.
Високий рівень (3б)
11. Складіть і запишіть по 2 речення, щоб в одному іменник спільного роду називав особу чоловічої статі, а в другому – жіночої: білоручка, пустомеля.
12. В одному зі складених речень визначити синтаксичну роль іменників.
Контрольна тестова робота №5. Іменник
Варіант 2
Початковий рівень (по 0,5 б)
1.У якому рядку всі слова іменники?
а) п’ять, кіно, метр, депо, таксі;
б) Лісовик, рагу, шасі, радісний, знання;
в) канікули, він, Чернігів, молодь;
г) десятка, вітер, поні, путь, квітка.
2.У якому рядку при написанні власних назв допущено помилку?
а) Іванофранківськ, журнал «Соняшник», вулиця «Охтирська»;
б) журнал «Дивослово», Південний Буг, Венера;
в) бог Перун, День учителя, Республіка Польща;
г) Венера, медаль «За відвагу», Лісовик, Біблія.
3.Знайдіть рядок з іменниками спільного роду.
а) сонце, круча, сирота, професор;
б) забіяка, листоноша, роботяга, нероба;
в) тесля, какаду, путь, забіяка;
г) білоручка, груша, поні, заїка.
4.Знайдіть рядок, у якому всі слова – назви неістот.
а) дуб, ромашка, зірка, людина;
б) ліс, м’ята, вода, Венера;
в) маестро, кенгуру, поні, розкіш;
г) колібрі, Шевченко, поет, диригент.
5.Укажіть рядок, у якому іменники вживаються тільки в формі однини.
а) спагеті, людяність, двері, Дніпро;
б) молоко, борошно, білизна, доброта;
в) гнів, ворота, Карпати, окуляри;
г) теля, долини, піски, шахи.
6.Визначити відмінок виділеного в реченні іменника: Мама мене змушувала вчити вірші.
а) Н.в.;
б) Р.в.;
в) З.в.;
г) Д.в.;
д) О.в.;
е) М.в.
Середній рівень (3б)
7.Встановіть відповідність між іменниками й відмінками.
1. Яблуня заворожувала білим цвітом. а) Н.в.; д) О.в.;
2.Я швидко вивчила вірш. б) Р.в.; е) М.в.;
3.Мамо, я сумував за тобою!. в) Д.в.; є) Кл.в.
4.На липі безліч цвіту. г) З.в.;
8. Укажіть, у якому рядку правильно визначено рід іменників:
а) маестро, таксі, кенгуру, ківі, Бора-Бора – ч.р.
б) розкіш, путь, Міссісіпі, Ворскла, Польща – ж.р.
в) метро, диригент, ситро, кіно, коралі – с.р.
Достатній рівень (3б)
9. Від дієслів водити, запилити, творити, бігати, кидати за допомогою суфіксів –інн(я), -енн(я) утворити іменники.
10. Складіть і запишіть речення зі звертанням у формі Кл.в.
Високий рівень (3б)
11. Складіть і запишіть по 2 речення, щоб в одному іменник спільного роду називав особу чоловічої статі, а в другому – жіночої: забіяка, сирота.
12. В одному зі складених речень визначити синтаксичну роль іменників.