Контрольна робота з теми "Із пісенних скарбів. Про минулі часи", 7 клас, українська література

Про матеріал

Контрольна робота з теми "Із пісенних скарбів. Про минулі часи", 7 клас, українська література скадається з 14 завдань: 5 завдань на встановлення відповідності та 19 завдань тестового характеру

Перегляд файлу

1.   Установіть відповідність між народними піснями та образами, змальованими в них.

1    «Гомін, гомін по діброві»

2    «Ой на горі та й женці жнуть»

3    «Стоїть явір над водою»

4    «Ой у степу криниченька»

А   чумак, зозуля

Б    Запорозька Січ, шабля

В   козак, Україна

Г    Дорошенко, Сагайдачний

Д   мати, син, сестри

2.   Установіть відповідність між цитатами та назвами пісень, з яких узято ці рядки.

1    Воли ревуть, води не п’ють, Бо в Крим доріженьку чують…

2    Будуть пташки прилітати Калиноньку їсти,
    Будуть мені приносити Од родоньку вісти!..

3    «Мені з жінкою не возиться; А тютюн та люлька
    Козаку в дорозі Знадобиться!»

4    Старша сестра коня веде, А підстарша зброю несе,
    А меншая випитує: «Коли, брате, з війська прийдеш?»

А   «Гомін, гомін по діброві»

Б    «Ой у степу криниченька»

В   «Жартівливі коломийки»

Г    «Стоїть явір над водою»

Д   «Ой на горі та й женці жнуть»

3.   Установіть відповідність між текстом коломийки та її головною думкою.

1    Коломийку заспіваю, як ми веселенько,
   Коломийку заспіваю, як болить серденько.

2    А я годна льонок брати та годна стелити,
    А я годна заспівати та й годна робити.

3    Коломийка, коломийка, весела співанка,
    Не раз її над колискою заспівала мамка.

4    Та хоч би всі зорі впали й писарями стали,
    Ще би наших співаночок не переписали.

А   Кожна дівчина знає співанки з раннього дитинства, з материної колискової

Б    Дівчина вміє добре співати й добре працювати, пісня допомагає в роботі

В   Дівчата більше дбають про співанки, ніж про роботу

Г    Коломийки відображають людські почуття, радості й печалі

Д   Коломийок у гуцулів дуже багато, на всі випадки життя

4. Установіть відповідність між художніми засобами та їхніми назвами

1. метафора;

А «Говори, говори! — сказав Захар, поглядаючи знов на неї»;

2. порівняння;

Б  «...серце його скиміло глибоко...»;

3. епітет;

В  «...се був сивий, як голуб... старець...»;

4. архаїзм.

Г  «...а ви ратища в руки і плазом додолу!»;

 

Д «Радісний, громовий крик усіх тухольців стрітив їхній прихід...».

5. Установіть відповідність між термінами та їхніми визначеннями:

1. Прозовий розповідний твір за обсягом більший, ніж оповідання, у якому розповідається про одну або декілька подій одного чи декількох головних героїв протягом досить тривалого часу

А Сюжет;

2. Частина твору, у якій ідеться про час і місце подій, про дійових осіб і взаємини між ними

Б Композиція

3. Будова художнього твору, розташування й співвідношення всіх його компонентів: сюжетних, позасюжетних елементів, висловлювань героїв твору тощо

В Інтер'єр;

4. Подія чи система подій, у яких розкриваються характери й розв'язуються суперечності між ними

Г Експозиція;

 

Д Повість.

 

6. Укажіть, які події переважно відтворено в чумацьких піснях.

А) незвичайні пригоди на чужині; Б) кохання, весілля; В) війни та битви; Г) життя чумаків у дорозі.

7. Пісня «Гомін, гомін по діброві» належить

А) до козацьких;      Б) до чумацьких;          В) до бурлацьких;      Г) до жартівливих.

8. Укажіть характерну жанрову ознаку історичної пісні

А) сюжет про кохання;    Б) історичний матеріал;  В) маловідомі історичні події;  Г) фантастичні події.

9. За жанровою спрямованістю «Заповіт» Т. Шевченка – це лірика:

А) філософська        Б) політична            В) громадська     Г) любовна

10. Визначте правильне твердження. Контраст – це:

А) різко окреслена протилежність

Б) пояснення нового та невідомого

В) приховане глузування

Г) порушення прямого порядку слів

 

11. Визначте правильне твердження. Сюжет — це:

 А) послідовність і зв’язок опису подій у творах художньої літератури;

 Б) основний спосіб викладу в художньому творі, де зображення подій і вчинків персонажів здійснюється від імені самого автора;

В) опис зображення природи, природних явищ, краєвидів у художньому творі.

Г) художній засіб, який передбачає перетворення одного предмета на інший

12. Визначте правильне твердження. Повість — це: 
А) епічний твір середнього розміру, в якому змальовано життя одного чи кілька героїв протягом тривалого або важливого за подіями часу; 
Б) епічний твір з однією сюжетною лінією, де зображені  визначні події в житті головного героя; 
В) невеликий за розміром ліро-епічний твір фольклорного походження на легендарну чи історичну тему. 
Г) великий твір, де зображено одну подію

13. Визначте правильне твердження. Композиція — це: 
А) елемент сюжету: заключний, підсумковий складник художнього твору чи його частин; 
Б) будова твору, особливості розташування частин у творі; 
В) початкова частина художнього твору, в якій описується місце дії, обстановка, дійові особи. 
Г) те, про що розповідається в тексті

14. Визначте правильне твердження. Балада — це: 
А) епічний твір середнього розміру, в якому змальовано життя одного чи кілька героїв протягом тривалого або важливого за подіями часу; 
Б) ліро-епічний твір, у якому змальовується характер, визначні події в житті людей; 
В) невеликий за розміром ліро-епічний твір фольклорного походження на легендарну чи історичну тему.

Г) вірш громадянської тематики

15. М. Стельмах присвятив свій твір «Гуси-лебеді летять»: 
А) своїм батькам; Б) сину Ярославу; В) дядьку Себастіяну. В) брату і сестрі

16. З якою метою Павлусь вирушив у подорож до Криму? Щоб: 
А) подорожувати; Б) знайти сестру Ганусю; В) на заробітки; Г) здобути солі

17. Максим Беркут і Мирослава, герої повісті І. Франка «Захар Беркут», познайомилися

А) на громадському суді; Б) на полюванні;      В) на святі;     Г) в місті Галичі.

18. Укажіть основні різновиди суспільно-побутових пісень.

А) колядки, щедрівки, веснянки, купальські пісні;

Б) весільні, колискові пісні, плачі й голосіння;

В) солдатські, бурлацькі, козацькі, чумацькі пісні;

Г) пісні про визвольну боротьбу з турецько-татарськими нападниками та селянські повстання.

19. Укажіть, які мотиви часто трапляються в козацьких піснях.

А) прощання з родиною та героїчної загибелі героя;

Б) тяжкої землеробської праці та буденних занять селян;

В) замилування красою дівчини;

Г) захоплення чарівною красою природи.

20. Пісня «Стоїть явір над водою» належить

А) до бурлацьких;          Б) до чумацьких;       В) до козацьких;      Г) до невільницьких.

21. За піснею «Ой на горі та женці жнуть», Сагайдачний проміняв
А) шаблю на жінку;       Б) люльку на жінку;     В) пістоль на коня;    Г) золото на жінку.

22. Назвіть  автобіографічний  твір Т.Шевченка:
А) «Тополя»;     Б) «Заповіт»;     В) «Доля»;      Г) «Мені тринадцятий минало».

23. За жанром твір «За сестрою» А. Чайковського – це…

А) оповідання;     Б) історичний роман;     В) героїчна повість;     Г) героїко-романтична повість.

24. Щоб припинити страждання своєї дочки мати вирішує її («Тополя»):

А) розвеселити співом;

Б) віддати заміж за сільського коваля;

В) засватати за старого, багатого;

Г) переконати дочку, що коханий неодмінно повернеться.

 

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
10430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку