Контрольна робота з теми «Мудрість байки»

Про матеріал

6 клас. Зарубіжна література. Контрольна робота №2 з теми «Мудрість байки». 4 варіанти, три тівня завдань: тести, розгорнута відповідь, вословлення власної думки.

Перегляд файлу

6 клас

Зарубіжна література

Контрольна робота №2

з теми «Мудрість байки»

Варіант 1

Рівень І. Оберіть одну правильну відповідь:


1. Мораль – це 

а) інакомовлення, натяк;

б) повчальний висновок байки;

в) покарання

2. Головне призначення байки:

а) передавати знання;

б) виправляти вади, повчати;

в) розважати.    

3. Обов’язковим елементом байки є

а) трикратний повтор;

б) мораль;

в) зачин «Жили-були…» 

 

4.  Вовк у байці «Вовк і Ягня» уособлює

а) жорстокість      

б) хитрість         

в) недисциплінованість

5. Основоположник жанру байки – це

а) Бабрій      

б) Езоп          

в) Іван Крилов

6. Кого в байці І. Крилова «Вовк і Ягня» називають «нахабою», «щеням»?

а) Вовка          

б) Ягня                 

в) Струмок


максимальна кількість балів – 6

Рівень ІІ. Виконайте запропоновані завдання:

1. Серед поданих ознак запишіть лише ті, що притаманні байці як жанру літератури.

Висновок-повчання, наявність фантастичних предметів, інакомовлення, коротка форма, великий обсяг, пригоди, римована форма, езопова мова, мандрівний сюжет, традиційна кінцівка на кшталт «І я там був…», герої-боги.

 

2. Установіть відповідність між уривком і байкою, з якої наведено цитату.

А) «Вовк і Ягня»                                        Б) «Крук і Лисиця»

В) «Лисиця і виноград»                             В) «Бабка та Муравель»

 

1.     Коли хто неспроможний досягти чогось, посилається на обставини.

2.     Вона стояла перед Круком і почала вихваляти його велич і красу…

3.     Ти винен тим уже, що хочу я, бач, їсти.

4.     Цикада й попросила, щоб їй дали їсти.

5.     Озирнулась… Ба! Навала – від зими вже вихорець.

максимальна кількість балів – 3

Рівень ІІІ.  Напишіть твір-мініатюру на тему  «Чи актуальні байки Езопа і Крилова сьогодні?»

максимальна кількість балів – 3

 


6 клас

Зарубіжна література

Контрольна робота №2

з теми «Мудрість байки»

Варіант 2

Рівень І. Оберіть одну правильну відповідь:


1. Коротке, переважно віршоване, алегоричне оповідання, в якому закладено повчальний зміст,— це…

а) новела

б) байка

в) повість

2. Мораль у байках Езопа подається…

а) на початку твору

б) у середині твору

г) наприкінці твору

3. Езоп писав байки…

а) у віршованій формі

б) у прозовій формі

в) у формі п’єс

 

 

4. Із твору якого байкаря ці рядки: « У літню пору Мурашка, гуляючи по полю, збирала зернятка пшениці й ячменю і запасалася кормами на зиму»?

а) І. Крилова

б) Езопа

в) Л. Глібова

5. Байка « Вовк і Ягня» побудована на конфлікті двох персонажів, один з яких…

а) розумніший

б) має перевагу у фізичній силі

в) обурений поведінкою іншого

6. Замаскований спосіб думок із натяками, недомовками– це…

а) гіпербола

б) алегорія

в) езопова мова


максимальна кількість балів – 6

Рівень ІІ. Виконайте запропоновані завдання:

1. Установіть відповідність між рисою характеру і твариною, що  традиційно цю рису  уособлює:

1) Мурашка                         А) Хитрість

2)Лисиця                              Б) Працелюбство

3)Осел                                  В) Недалекоглядність

4)Ворона                              Г) Тупість

 

2. Визначте головні жанрові ознаки байки

максимальна кількість балів – 3

Рівень ІІІ. Напишіть твір-мініатюру на тему «Внесок Езопа у розвиток жанру байки»

максимальна кількість балів – 3

 


6 клас

Зарубіжна література

Контрольна робота №2

з теми «Мудрість байки»

Варіант 3

Рівень І. Оберіть одну правильну відповідь:


1. Коли відбувається дія  байки Езопа «Мурашки і Цикада»?

а) влітку

б) навесні

в) восени

2. Байка – це…

а) надання світу природи людських рис

б) вислів із переносним значенням

в) вірш або прозовий твір, який має повчальний зміст

3. Ця частина байки, як правило, подібна до прислів’я:

а) розповідь;

б) мораль;

в) вступ;

 

 

4.  Байка «Квартет » належить :

а) Езопу ;                                            

б) Федру;

в) І.Крилову ;                                    

г) Гесіодові.

5.  «Так навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду». Це мораль байки:

а) «Квартет» І. Крилова;

б) «Вовк і Ягня» І. Крилова;

в) «Вовк і Ягня» Езопа;

 г) «Крук і Лисиця» Езопа.

6. Який персонаж байок уособлює собою підступність, хитрість, лестощі?

а) Вовк.

б) Лисиця.

в) Ворона.


максимальна кількість балів – 6

Рівень ІІ. Виконайте запропоновані завдання:

1. Поміркуйте, чому саме алегорія є обов’язковим художнім прийомом для жанру байки.

 

2.  Дайте відповідь «так» чи «ні»:

а) Байка – повчальний твір алегоричного змісту

б) Байки завжди писалися тільки віршованою мовою.

в) байка місить стислу розповідь про події, які часто беруться з повсякденного життя;

г) мораль байки завжди висловлюється в кінці.   

            максимальна кількість балів – 3

Рівень ІІІ. Поясніть значення вислову  «у сильного безсилий винен завсігди», наведіть приклад з байки.

максимальна кількість балів – 3

 


6 клас

Зарубіжна література

Контрольна робота №2

з теми «Мудрість байки»

Варіант 4

Рівень І. Оберіть одну правильну відповідь:


1.Вовк із відомої байки Езопа побачив ягня біля:

а) ставу;

б) річки;

в)  озера.

2. За сюжетом байки «Крук і Лисиця» Крук випустив із дзьоба:

а) шматок сиру;

б) шматок сала;

в) шматок м'яса.

3. Цикада попросила у Мурашки:

а) харчів;

б) притулку;

в) води.

 

 

 

 

4. В основі байки лежить:

а) гіпербола;

б) метафора;

в) алегорія.

5. Як називається повчальна частина байки?

а) сатира;

б) алегорія;

в) мораль.

6. Мораль байки «Квартет» І. Крилова така:

а) «Проспівала? Добре дбала — //Та вже й потанцюй піди!»;

б) «Як сідати — сварки марні, // Бо з вас музики незугарні»;

в) «Так навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду»;


максимальна кількість балів – 6

Рівень ІІ. Виконайте запропоновані завдання:

1.  Продовжте речення: «Езопова мова — це...»

 

2. Які проблеми порушують байкарі у своїх творах? Наведіть приклади порушення цих проблем у конкретних байках.

максимальна кількість балів – 3

 

Рівень ІІІ. Як ви розумієте слова Л. Глібова «Здається байка просто бреше.

А справді – мудру правду чеше»? Обґрунтуйте  свою думку прикладами з вивчених байок.

максимальна кількість балів – 3

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.4
Оригінальність викладу
4.2
Відповідність темі
4.6
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Форсюк Олена Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Волковська Ніна Степанівна
    Дякую за хорошу роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Sevcuk Nastysa
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  4. Терещенко Лілія Василівна
    Дякую. Саме те, ща шукала.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шабовта Тетяна Євгеніївна
    Дуже вдячна! Відібрано найголовніший матеріал, чудово, що є завдання різної складності
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Томчук Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Бойченко Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Малькова Наталья
    Цікаво поданий матеріал.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Onyshko Dariia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
63808
Оцінка розробки
4.4 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку