Контрольна робота з теми "Народні та літературні казки"

Про матеріал
Тестова контрольна робота складена відповідно до модельної програми "Українська література. 5 - 6 класи" (автори : Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.) за підручником О. Авраменка.
Перегляд файлу

Контрольна робота. Народні й літературні казки

Початковий та середній  рівні(6 балів)

І варіант

        1. У казці "Мудра дівчина" ситнішим над усе є…

А Панські кабани;          Б Панські хорти;    В  Земля.

         2. Що попросила Чапля перед смертю? (Казка "Вовк і Чапля")

А   Потанцювати;      Б  Розповісти цікаву історію;    В   Поспівати.

         3. Що почули небіж із дядьком від усіх, кого запитали? (Казка "Про правду та кривду")

А  Краще жити правдою; Б  Краще жити кривдою;  В  Краще жити по совісті;

          4.   Казка "Летючий корабель" за змістом належить до

А   Соціально-побутових;      Б  Фантастичних;        В   Про тварин.

           5. Що мав обов'язково робити Дурень, коли летів на кораблі?

А   Підбирати усіх по дорозі, кого б там не зустрів.    Б Кричати, що дочка царя стане його дружиною.    В Сміятися над тими, хто йшов власними ногами.

            6. Як називалася країна, де царював Плаксій?

А  Сльозограй;          Б  Сльозолий;           В  Плаксивий край.

            7. Казку "Микита Кожум'яка" написав

А  Іван Франко;               Б  Василь Симоненко;             В  Олександр Олесь.

            8. З чим порівнюється голова царя Плаксія?

А 3 бочкою;      Б з кавуном;      В з м'ячем;      Г з глечиком.

             9. Що було в яйці-райці, яке чоловікові подарував батько врятованого     

                 орла? 

А  Худоба;      Б  Золото;        В  Дочка змії

                         10. Одного дня в хліві трапилося нещастя ( “Хуха – Моховинка”):

А Хлів зруйнували; Б Господар забув нагодувати худобу; Г Коза заплуталась у сітку.

             11. Хто порадив Микиту для бротьби зі змієм?(«Микита Кожум’яка») 

А  Дід (батько Микити);    Б  Джура;     В   Воєводи

             12. Як закінчується драма-казка Олександра Олеся “Микита Кожум’яка”: 

А   Змій переміг Микиту;    Б  Микита переміг змія й виніс на руках царівну;  

В  Микита переміг, але відмовився від одруження з царівною.

                                              Достатній рівень

  1. Чим відрізняється літературна казка від народної? (1 бал)
  2. Що таке ремарка?(0,5 бала)
  3. Установіть відповідність(1,5 бала):

Персонажі                                                 

  1. Лис Микита;  2. Хуха-Моховинка   3. Дівчинка, яка доїла кіз   

Портрети

А. «…мордочка була голенька  й нагадувала садову жовто- фіалкову                      

     квіточку-братки».

Б. «Вона була гарненька, білява, з блакитними очицями».

В. «…дивний і смішний звір, синій-синій, з препоганим   запахом».

                  Високий рівень(3 бали)

Напишіть твір-мініатюру на тему « На якого казкового героя я хотів

 ( хотіла) б  бути схожим ( схожою ) і чому?».

 

 

Контрольна робота. Народні й літературні казки

Початковий та середній  рівні(6 балів)

ІІ варіант

  1. Для чого Маруся, йдучи до пана, взяла з собою живого зайця (казка «Мудра дівчина»)? 

А  Щоб випустити собакам;  Б  Щоб запекти та з'їсти;   В Щоб подарувати панові

  1. Що зробив дід Моховинці, коли побачив її у будинку дітей?

А  Зловив та кинув у мішок;   Б  Вистрелив у неї з рушниці; В   Поранив сокирою

  1. Чому парубок забув про дівчину?(«Яйце – райце»)

А Бо поцілував дівчину; Б Бо поцілував дитину дядька; В Бо поцілував матір.

  1.  Що було заборонено в  казковій країні царя Плаксія?

А Розмовляти;       Б кричати;       В плакати;  Г сміятися

  1. Хто зі святих, за словами Лиса Микити, виліпив його з небесної глини?

А   Святий Миколай;    Б  Святий Михайло;     В  Святий Андрій

  1. Як назвав себе Лис Микита після пригоди з фарбою? 

А  Ярославом Мудрим;   Б  Мудрецем;   В  Остромислом

  1. Чим завершилася історія для дядька?(«Про правду і кривду»)

 А Він помер він заздрощів; .     Б Він зрозумів, що краще жити правдою;

 В його повісили чорти.

  1. Чому сумували князь із княгинею?(«Микита Кожум’яка») 

А Змій хотів забрати їхню дочку;   Б  Мали віддати свого сина

В Орда напала на країну

  1. Микита вийшов боротися зі Змієм( із... ?(«Микита Кожум’яка»)

 А   Мечем;   Б  Булавою;   В  Без зброї.

  1. Яким було останнє завдання царя «Летючий корабель»)?

 А  Поставити на ранок полк війська.   Б   Добути води живлющої та цілющої.

 В   Сходити перед вінчанням у баню.

  1. Що робив дурень протягом усієї подорожі до царського палацу? 

А  Увесь час спав, беріг сили для зустрічі з царем;     Б  Летів дуже швидко, без зупинок;      В  Думав, як пояснити царю, де він узяв летючий корабель;  

Г  Збирав подорожніх.

  1. Чому Моховинка не захотіла подяки від діда? 

А  Бо була гордовитою.  Б   Бо усі хухи роблять добро з повинності і винагороди за нього не чекають.  В   Бо дуже вже поспішала на іменини до Ху-Суховика. 

Г    Бо однаково не вірила дідові.

Достатній рівень

  1. Що таке драматичний твір? Назвати ознаки драматичного твору (1 бал).
  2. Що  таке рима (0,5 бала)?
  3. Установіть відповідність(1,5 бала):

      Персонажі                                                            

1.     Лис Микита;  2.     Хуха-Моховинка;         3.    Цар Плаксій

Установіть відповідність:                                                               

 Висловлюваня

А. «Хай із ними день при дні Плачуть всі в країні діти…» 

Б. «І навіть та сама, якій ти зруйнував торік хатинку».

В. «Досі я ходив по селах, а завтра в білий день піду до міста…»

Високий рівень(3 бали)

Напишіть твір-мініатюру на тему « На якого казкового героя я хотів

 ( хотіла) б  бути схожим ( схожою ) і чому?».

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Зінчук Алла
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
1020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку