Урок позакласного читання з української літератури фронтмена групи"ТНМК". Побудований у формі групової роботи. Сприяє мотивації до читання сучасних творів, розвитку уяви та творчого мислення.
Читай українською, говори українською, думай українською, живи українською
Номер слайду 2
Урок позакласного читання. Фоззі «Гупало Василь. П’ять з половиною пригод»
Номер слайду 3
Мета уроку:1. Формувати компаративну та світоглядну компетентності (навчити учнів аналізувати образну систему, розуміти зміст твору та символіку)2. Формувати комунікативну компетентність (розвивати навички усного мовлення логічного мислення, естетичні смаки)3. Формувати ціннісну компетенцію (навчати дружбі, приязному ставленню один до одного)
Номер слайду 4
Лейтмотиви: 1. Добро перемагає завжди. 2. Разом з другом битися можна. Можна програти, можна навіть загинути, але головне – не зрадити ні себе, ні його.
Номер слайду 5
Пригадаймо. Казка – це вид художньої прози, що походить від народних переказів, коротка розповідь про фантастичні події та персонажів. Казки поділяються на народні та літературніЛітературна казка – це казка, у якої є конкретний автор
Номер слайду 6
Особливості казки:типовий початок і кінець;чарівні предмети та герої;позитивна символіка;перемога добра.
Номер слайду 7
Особливості казки XXI століття: більш реалістична;міксує різні жанри (казка – притча, казка – драма);поєднує фантастичне і реальне, чарівне і прагматичне, матеріальне і духовне;реальні і вигадані персонажі.
Номер слайду 8
Фоззі (Олександр Сидоренко) – автор сучасної казки про першого українського супергероя
Номер слайду 9
Сучасна казка «Гупало Василь. П’ять з половиною пригод»
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Конкурс знавців казки1 - конкурс «Встанови послідовність»Приказка - Зміючий острів - Остання казка та перше диво – Невесілля - Як Гупало Василь на Пасху москалів перестрів - Чорноротий та 66 - Після - казка –
Номер слайду 12
2 - конкурс «Знайди пару»Врятував дітей з річки. Василь Гупало намалював вулик Чарівна сорочка На вечір, обід, і сніданок одні гадюки Василь вихоплював із штовханини чоловіків і кидав просто, як м’ячика, в копиці сіна.
Номер слайду 13
Хвилинка релаксації«Хай відпочинуть наші оченята»
Номер слайду 14
Працюємо в групах, але пам’ятаємо: ми – одна команда
Номер слайду 15
Завдання для груп. Остання казка та перше диво. Коротко переказати епізод першого знайомства з Василем Гупалом та перше диво.2. Як Гупало Василь на Пасху москалів перестрів. Скласти простий план.3. Чорноротий та 66 Змінити назву. Скласти таблицю: реальне та фантастичне у казці.4. Зміючий острів Переказати найяскравіший епізод, виписати порівняння.5. Невесілля Як ви розумієте вираз: «Люди, схаменіться! Не можна так зраджувати себе. Чого тоді варте ваше слово? І ви самі чого варті?»6. Післяказка. Дати відповідь на питання:1)Яке страшне лихо сталося у Підгірцях?2) Як Гупало Василь і Левко Триндун рятували людей?3)Чому Василь гірко плакав?4) Які найважливіші слова сказав головний герой твору?
Номер слайду 16
1 група. «Остання казка та перше диво» Коротко переказати зміст: Перше знайомство з Василем Гупалом та перше диво.2 група.«Як Гупало Василь на Пасху москалів перестрів» Скласти простий план.3 група.«Чорноротий та 666»Охарактеризувати героїв та їх вчинки. Пояснити назву розділу. Скласти таблицю: реальне та фантастичне у творі.
Номер слайду 17
4 група«Зміючий острів» Переказати найяскравіший епізод, вписати порівняння.5 група «Невесілля»Чому розгорілася бійка на весіллі? Як ви розумієте вираз: «Люди, схаменіться! Не можна так зраджувати себе. Тоді чого варте ваше слово і ви самі чого варті?»6 група«Післяказка»Дати відповіді на запитання: Яке страшне лихо сталося у Підгірцях?Як Василь і Триндун рятували людей?Чому Василь гірко плакав?Які найважливіші слова сказав головний герой і як ви їх розумієте?
Номер слайду 18
«Чарівна скринька народної мудрості»«Дружба — велика сила»«Без вірного друга велика туга»«Людина без друзів-що дерево без коріння» «Друг вірний-захист міцний»«Старий вірний друг краще нових двох»«Все добре переймай, а зла уникай»«Добра бажаєш, добро і роби»«Добра справа два століття живе»
Номер слайду 19
«Що б там не було,Як би не було,всеодно добро закопає зло»